Lituanistinio ugdymo seminaras

 

Vokietijos Vasario 16-osios gimnazijoje vyko lituanistinio ugdymo seminaras „Aktyvūs kalbos mokymo metodai ankstyvajame amžiuje“. Jame dalyvavo mūsų gimnazijos darbuotojai, Vokietijos lituanistinių mokyklėlių mokytojos ir vadovės iš Miuncheno, Štutgarto bei Kaselio. Į seminarą atvyko ir dvi Europos mokyklos mokytojos drauge su praktikante iš kaimyninio Liuksemburgo.

 

Renginio dalyvius pasveikino gimnazijos direktorė Janina Vaitkienė. Mokyklos vadovė sakė, kad laukdami artėjančių švenčių „laukiame stebuklo, esame pilni vilčių ir minčių, o dirbančių su vaikais žmonių širdys yra kupinos meilės“. Ji pristatė mūsų gimnazijos istorinius faktus, šiandienos aktualijas ir ateities planus. Skambų muzikinį sveikinimą susirinkusiesiems skyrė lektorė Gilma Plūkienė. Po trumpo prisistatymo seminaro dalyviai turėjo progą asmeniškai susipažinti, pasikeisti idėjomis ir pasidalyti patirtimi.

 

Darbo su ankstyvojo amžiaus vaikais metodus pristatė gimnazijos mokytoja Dalė Kriščiūnienė. Ji pabrėžė, kaip svarbu vaikams sukurti jaukią mokymosi aplinką, skatinti ir motyvuoti mokinius, intensyviai su jais bendrauti. Pasak mokytojos metodininkės, „labai svarbu pažinti vaiką, įsitikinti, kad keliami tikslai ir uždaviniai yra realūs“. D. Kriščiūnienė aptarė, kaip planuoti mokomąjį procesą, įvairius metodus ir jų privalumus, skatinančius suprasti ir įsisavinti dėstomą medžiagą. Lektorė pateikė keletą įdomių ir žaismingų praktinių užduočių, kurias seminaro dalyviai noriai atliko.

 

Savo patirtimi apie kalbų mokymąsi ankstyvajame amžiuje dalijosi mokytoja ekspertė, Gėtės instituto bendradarbė G. Plūkienė. Anot energingos ir muzikalios pedagogės, mokytojas negali išmokyti mokinio kalbos, jis „tik gali tam sukurti sąlygas“. Labai svarbūs yra ritualai, įrėminantys darbo laiką, ir kartojimas. Be to, kalbos mokymas neturėtų būti padrikas, temos vaikams turėtų būti aktualios. Lektorė patarė patiems pedagogams būti išradingiems, investuoti laiką ir energiją, kurti ir naujai kilusias idėjas taikyti vaikams. Mokiniai, pasak pedagogės, kalbą turėtų „žaisti“, tik taip ji bus įsisavinama. Pranešimo pabaigoje G. Plūkienė pristatė savo vadovėlį.

 

Mūsų gimnazijos šeštadieninės lituanistinės mokyklos (akademijos) mokytoja Aušra Lorenz kalbėjo apie vaikų užimtumo programą ir galimybes, rodė filmuotą medžiagą apie vasaros stovyklą lietuvių kilmės vaikams.

Nesuvaržytoje aplinkoje seminaro dalyviai įgijo ne tik teorinių bei praktinių žinių, bet ir užmezgė įdomių pažinčių, praplėtė akiratį ir pasisėmė pozityvios energijos.

 

Asta DELIA

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.