Lietuvių ir anglų kalbų pamokose – inkliuzinis požiūris į tarpdalykines jungtis

Ligita Erminaitė ir Jolanta Mažuknė
,
projekto koordinatorės

Plungės „Saulės“ gimnazijos „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projekto „Užsikabinę už matematikos“ (angl. „Hooked on Mathematics“) veiklos – integruotos lietuvių kalbos, matematikos ir anglų kalbos (minkštasis-dalinis integravimas) pamokos: „Rašytinės inscenizacijos apie matematiką (nuo asmeninio santykio iki pavyzdžio aplinkoje)“, „Kalėdinis geriausios minties apie matematiką konkursas“ ir „Kalėdinis matematinių terminų lietuvių-anglų kalbų žodynėlis“.

 

Artėjant mokinių žiemos atostogoms, gruodžio 18 dieną, darbus ir samprotavimus apie matematiką lietuvių kalbos pamokose rašė Ic ir IIa klasių gimnazistai. Anot mokinių, tai kitokios – naujų potyrių ir atradimų pamokos: „Iki šios pamokos matematiką suprasdavau gana siaurai. Skaičiai, skaičiavimai, daugyba, dalyba… Matematika nėra mano mėgiama pamoka. Tai pirmas kartas, kai be pykčio ir nusivylimo galvoju apie šį dalyką. Ir man tai patinka!“; „Vaizdo įraše „Golden Ratio“ rodoma, kaip iš mažo skaičiaus, kuris atrodo visiškai bereikšmis, susidaro begalybė. Vaizdo įrašą pradžioje dar sunku suprasti, tačiau eigoje supratau, skaičiai, kaip ir raidės – jų mums reikia kiekvieną dieną. Juos galime naudoti mene ar net literatūroje“; „Ką mums reiškia matematika gyvenime? Ji ir yra gyvenimas. O perskaičius M. Edžvort frazę, kad tiesi linija dorovėje, kaip ir matematikoje, – visų trumpiausias kelias… supratau, jog tai neatsiejama mūsų dvasinio ir fizinio gyvenimo dalis“; „Einant metams skaičiavimų tik daugėja. Laiko planavimas, pinigų paskirstymas reikalingiems dalykams, maisto gaminimas… Pripažinsiu, ateitis išties baugina, supratus, kiek matematikos žinių visur reikia… Tikiuosi, jog viską įveiksiu, o įpratus, tai taps lengva mano kasdienybe“; „Žmonės, užsisklendę kasdienybėje, bijo ieškoti naujų, nepaaiškinamų dalykų… nuo mažiausių dalelių iki neaprėpiamų galaktikų… Sumaniau praktiškai patikrinti. Patinka sportuoti, užsiimti dziudo. Taigi, imu savo sportinę aprangą – „dziudogą“, greitai liniuote „perbėgu“ audiniu ir net aikteliu… Vos per kelias minutes atradau pribloškiančius matematinius santykius. Tas paslaptingasis „Golden Ratio“ siejasi su sportu! Negaliu patikėti! Manau, radusi daugiau laisvo laiko, būtinai paieškosiu ir daugiau sąsajų…“.

Tokios ir panašios mintys – mūsų gimnazistų samprotavimai.

 

Gruodžio 9 ir 11 d. visi trečių klasių gimnazistai, kurie mokosi anglų kalbos B2 lygiu, dalyvavo projekto veikloje „Kalėdinis geriausios minties apie matematiką konkursas“. Jų anglų kalbos mokytojos kiekvienai grupei vedė dvi integruotas anglų kalbos ir matematikos pamokas, kurių metu mokiniai žiūrėjo du, juos kūrybiškoms matematinėms mintims skatinusius, vaizdo įrašus, aptarė juos, ir nuomonės tipo esė rašymo subtilumus, o, pasirinkę vieną, iš keturių pasiūlytų temų, savo mintis išdėstė matematinėje esė, jos vėliau sukeltos į mainų ir publikavimo platformos „Padlet“ skiltį, skirtą „The Christmas contest of the best idea on Matheamatics“.

 

Geriausi darbai bus apdovanoti sertifikatais ir mažais projekto suvenyrais. Analogiška veikla vyko projekto partnerių mokyklose. Mainų ir publikavimo priemone „Padlet“ naudotasi, sudėti „Erasmus+“ projekto „Hooked on Mathematics. The Christmas contest of the best idea on Mathematics“ Belgijos, Bulgarijos, Italijos, Lietuvos, Rumunijos ir Turkijos mokinių mintis. Tikimės, kad originaliausių minčių savininkai bus pakviesti išsakyti jas virtualioje erdvėje, tiesioginės konferencijos metu.

 

Gruodžio 21 d. visi pirmų klasių mokiniai dalyvavo projekto veikloje-konkurse „Kalėdinis matematinių terminų lietuvių-anglų kalbų žodynėlis“. Mokiniai, mokymui(si) ir vertinimui skirtoje programoje „Kahoot“, atsakė į su matematika ir Kalėdomis susijusius klausimus. Kiekvienos klasės laimėtojai, pasibaigus karantinui, bus apdovanoti sertifikatais ir mažais projekto prizais.

 

„Erasmus+“ projekto „Hooked on Mathematics“ bei pamokų idėjos sukūrė naujų jungčių ir pridėtinės vertės. Randame kitokių veiklos formų, jas išbandome, kviečiame prisidėti rajono ar šalies mokyklų mokinius ir mokytojus. Labai svarbu to nepaleisti

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.