Kūrybinė-tiriamoji veikla su vandeniu, sniegu ir ledu

Rasa Valčiukienė
,
Kelmės „Kūlverstuko“ l.-d. vyresn. auklėtoja

Už lango žiema, o tai tinkamiausias metas vykdyti įvairiausius bandymus ir tyrinėjimus, kurie labai papildo ugdomąjį procesą, yra įdomūs vaikams ir teikia daug gerų emocijų. Tokia veikla skatina ugdytinius domėtis ir pažinti aplinką, moko ieškoti ir atrasti. Žaidimai lauke ne tik lavina vaikų pojūčius, sutelkia dėmesį, skatina pažinimą, bet ir leidžia fiziškai išsikrauti susikaupusias emocijas – žiemą visi su malonumu lipdo, stato ir piešia ant sniego.

Sausio 7–11 d. Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio „Kačiukų“ grupėje buvo vykdoma kūrybinė-tiriamoji veikla su sniegu ir ledu pagal įstaigoje 2017–2019 m. įgyvendinamą „Erasmus+“ projektą „Kūrimas, eksperimentavimas ir bendradarbiavimas – dalijimasis patirtimi ir ankstyvojo ugdymo praktikos tobulinimas“. Vaikai stebėjo, kaip vandenyje „užauga“ želė, spalvino vandenį, jį šaldė, o vėliau atitirpino, dažė sniegą, tyrinėjo varveklius, vandens ir sniego struktūrą, sukūrė ledo skulptūrą „Kirmėliukas“. Spalvindami snaiges, ugdytiniai taip pat eksperimentavo su druska.

 

Vykdomos veiklos plėtojo mažųjų pažintinę patirtį, ugdė loginį mąstymą, skatino susikaupti, išlaikyti dėmesį, lavinti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Vaikai suprato, kad tyrinėjimas – tai veikla, kuri gali nuvesti juos į neatrastą pažinimo pasaulį.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.