Kursai užsienyje – neįkainojama patirtis kiekvieno mokytojo profesinių ir asmeninių kompetencijų tobulinimo kelyje

Sigita Zavadzkienė
,
Šiaulių r. Kairių jungtinės m-klos pradinių klasių vyresn. mokytoja
Auksė Buožienė
,
Šiaulių r. Kuršėnų l.-d. „Žiedelis“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Sėkmingus žmones išskiria būtent „minkštųjų“ įgūdžių įvaldymas, todėl gyvendindami Šiaulių rajono savivaldybės administracijos vykdomą programos „Erasmus+“ akreditacijos 2021–2027 metams (akreditacijos Nr. 2021-1-LT01-KA120-SCH-000047098) projektą su daugiau kaip vienu dotacijos gavėju Nr. 2022-1-LT01-KA121-SCH-000062452, š. m. gegužės 20–25 dienomis net 16 mokytojų, direktoriaus pavaduotojų ugdymui ir direktorių iš įvairių Šiaulių rajono savivaldybės švietimo įstaigų dalyvavo kursuose „Mastering soft skills and growing emotional intelligence using mindfulness“ (liet. „Minkštųjų įgūdžių įvaldymas ir emocinio intelekto ugdymas naudojant dėmesingumą“) Kroatijoje, Splito mieste. Mokymus vedė puikūs lektoriai Ivana Čoko ir Dario Čaljkušič.

 

Kursuose sužinojome apie „minkštųjų“ įgūdžių svarbą, kokios yra saviraiškos priemonės ir kaip galima ugdyti bendravimą, kokias kvėpavimo technikas naudoti XXI amžiaus mokytojams. Išbandėme įvairių užsiėmimų, skatinančių sąmoningumą klasėje, darbo technikų, kaip geriau pažinti save ir kitus, mokėmės, kaip valdyti stresą pačiam ir kaip padėti vaikui valdytis stresinėje būsenoje. Daug dėmesio skiriama kritinio mąstymo bei kūrybiškumo kompetencijų tobulinimui, jų svarbai kiekvieno asmeniniame gyvenime ir profesinėje veikloje, mokymuisi reaguoti ir nereaguoti.

 

Atlikome įvairių praktinių, kūrybinių užduočių socialinių įgūdžių įvaldymui, efektyviai komunikacijai, darbui komandoje, projektiniam mokymuisi. Lektoriai pateikė inovatyvią ir „minkštųjų“ įgūdžių įvaldymo reikalaujančią užduotį „Welcome to Diocletian‘s palace“. Sukūrėme 4 filmukus mobiliaisiais įrenginiais bei video kūrimo programa „VITA“. Bendravimui bei komandiniam darbui įtvirtinti išmokome naudotis „Goosechase“ mobilia programa.

 

Vizito metu lektoriai supažindino su Kroatijos švietimo sistema. Ikimokyklinis ugdymas vyksta nuo 1 iki 6 metų. Ypatingai akcentuojamas ir vertinamas pradinis ugdymas (6–15 metų vaikai), o gimnazijose (15–19 metų jaunuoliai) mokosi tik 40 procentų mokinių, kiti – įgyja profesiją profesinėse mokyklose. Pasirodo, gimnazijos nėra populiarios dėl labai didelio mokomųjų dalykų skaičiaus. Klasėje gali ugdytis daugiausia 3 specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai. Kiekvienam autizmo spektro sutrikimą turinčiam vaikui yra skiriamas mokinio padėjėjas.

 

Vizito Splito mieste metu susipažinome su šio miesto istorija, senamiesčiu, kultūriniais objektais, architektūra, apsilankėme virtualios realybės namuose, kur susipažinome su žymiųjų Diocletiano rūmų atkūrimu nuo 305 metų ir Trogiro miestu, kurie įrašyti į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.

 

Kursuose įgyta patirtis paskleista ne tik kiekvienos mokyklos mokytojams, bet ir š. m. birželio 9 d. vykusiame forume „Šiaulių rajono savivaldybės švietimo įstaigoms naudingos programos „Erasmus+“ mobilumų patirtys“.

 

Šis straipsnis atspindi tik autorių nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingos už jame pateiktą informaciją.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.