Komplimentų banga Lietuvai

Indrė Matevičienė
,
Raseinių l.-d. „Saulutė“ direktorė

Pilietiškumas – tai nuolatinis, besikeičiantis asmens tobulėjimo procesas, kurio metu asmuo nuolat susiduria su iššūkiais bei privalomais sprendimų priėmimais, susijusiais su pačiu asmeniu, jo šeima, draugais bei jį supančia bendruomene. Pilietiškumas – tai ne tik žinios, informacija, bet ir vertybių realizavimas praktikoje. Pilietiškumo taip paprastai negalima išmokti, jį galima tik praktikuoti ir praktikuojant nuolat mokytis. Ikimokyklinis vaiko ugdymo laikotarpis – pats natūraliausias vaiko pilietiškumo ugdymo laikotarpis. Tik svarbu, kad ugdymasis būtų grindžiamas prasmės, atradimų ir asmens ugdymo(si) sėkmės paieškomis, kad jis persikeltų už ugdymo įstaigos, virsdamas gyvenimo būdu – tęstųsi namuose, draugų būryje ir pan.

 

Todėl šių metų Kovo 11-ąją – Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną, Raseinių rajono ikimokyklinukai paminėjo netradicinėje erdvėje ir netradiciniu būdu. Šių metų Kovo 11-oji ypatinga, nes šiais metais ši diena taip pat yra tarptautinė socialinio emocinio ugdymo diena – komplimentų diena Lietuvai.

 

Kovo 10 d. 10 val. Lietuvoje nuvilnijo komplimentų banga. Patys mažiausi Lietuvos piliečiai dalino Lietuvai „komplimentus“. Tai – vaikų kūrybiniai darbai, susieti su vaikų socialiniu emociniu ugdymu. Vaikai savo darbuose įamžino, kad linki vieni kitiems gerumo, draugystės, drąsos, pagarbos, meilės, sveikatos ir pan.

 

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ ir Raseinių lopšelio-darželio „Liepaitė“ ugdytiniai dalino „komplimentus“ Raseinių miesto gyventojams. Daug jų įteikė Raseinių rajono merui Andriui Bautroniui. Dėkojame merui už gražius palinkėjimus visiems Raseinių rajono ikimokyklinukams ir toliau auginti savyje meilę Lietuvai ir žmonėms. Savo miesteliuose praeivius džiugino ir kalbino Raseinių r. Ariogalos lopšelio-darželio, Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos, Raseinių r. Šiluvos gimnazijos ikimokyklinukai. Dėkojame praeiviams už stabtelėjimą dėl vaiko, už jų nuoširdų susidomėjimą vaiko sukurtu darbu ir kantrybę jo išklausant.

 

Tą pačią dieną ir tą pačią valandą Lietuvoje „komplimentus“ dalino ikimokyklinukai iš Vilniaus lopšelio-darželio „Gluosnis“, Vilniaus lopšelio-darželio „Aušrelė“, Kauno lopšelio-darželio „Ežiukas“, Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“, Panevėžio lopšelio-darželio „Dobilas“, Vilkaviškio lopšelio-darželio „Buratinas“. Ir kiek patiems vaikams prireikė drąsos, ryžto kalbinti praeivį! Kiek džiaugsmo, laimės išgyveno jau padovanoję savo kūrybinį darbą! Kiek entuziazmo, motyvacijos, džiugaus nerimo spindėjo jų visų akyse!

 

Visi šios idėjos palaikytojai, įgyvendintojai sutartinai teigė, kad taip vyko praktinis socialinių emocinių kompetencijų ugdymas, kad vaikai patyrė daug džiugių išgyvenimų.

 

Pilietiškumo ugdymas gali vykti tik vienybėje su socialiniu emociniu ugdymu. Tai tarsi abi mūsų rankos, veikiančios išvien.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.