Klaipėdos Baltijos gimnazijos mokiniai svečiavosi Lenkijoje

Baltijos gimnazijos anglų kalbos mokytoja S. Danušienė ir vokiečių kalbos mokytoja V. Rimkuvienė bei 4 mokiniai tęsė „Erasmus+“ projekto „Let’s share the beauties, stop bullying“ vykdymą ir 2022 metų gruodžio 4–9 dienomis svečiavosi kaimyninėje Lenkijoje. Mokiniai, keliaudami autobusu, diskutavo, kad nieko įspūdingo nesitiki, nes juk pas kaimynus viskas panašiai, kaip ir pas mus Lietuvoje! Bet tik išlipę iš autobuso jau neteko žado, kai pamatė Varšuvos dangoraižius ir iš karto ėmė fotografuotis. Mus pasitiko mokytojas Grzegorz Wronkowski su mokiniais, kuriuos jau pažinojome, nes rugsėjo mėnesį jie lankėsi pas mus Klaipėdos Baltijos gimnazijoje. Smagu buvo vėl juos pamatyti! Kadangi jau buvo vakaras, jie mus palydėjo į viešbutį.

Kitą dieną lankėmės Varšuvos sukilimo muziejuje, kuris buvo atidarytas 2004 metais, kovojusių ir mirusių už laisvą Lenkiją ir jos sostinę, garbei. Tikslas – parodyti mokiniams, kaip svarbu kovoti už tiesą ir laisvę. Tą pačią dieną mokytojai ir mokiniai aplankė Varšuvos kultūros ir mokslo rūmus, kur galėjo iš viršaus pažvelgti į Lenkijos sostinę. Vaizdas iš viršaus buvo tiesiog nepakartojamas: dangoraižiai, žibančios švieselės languose ir gatvėse atrodė ypač gražiai ankstyvą žiemos vakarą. Kupini gerų įspūdžių, visi projekto dalyviai grįžo į viešbutį ir susirinkę viešbučio konferencijų salėje pristatė projektus apie elektroninių patyčių įtaką („The impact of cyberbullying“).

Kitą dieną lijo lietus, bet nepaisant to, visų nuotaika buvo puiki, nes tarp mokinių užsimezgė graži draugystė ir oras nebebuvo toks svarbus! Aplankėme Varšuvos karališkąją pilį bei Koperniko mokslo centrą, kuris mokiniams paliko ypač gerą įspūdį. Gruodžio 7 d. vykome į Będzymin miestelį, kur aplankėme mokyklą projekto partnerę. Nedidelė, bet nepaprastai jauki mokykla ir labai svetinga bendruomenė mus pasitiko ypač šiltai, su dainomis, šokiais, nacionaliniais patiekalais, kuriuos paruošė mokinių mamytės ir močiutės. Viskas buvo labai skanu, stalas nukrautas valgiais taip, kad tuščios vietos nebuvo matyti. Jautėmės beveik kaip namuose, net balta mišrainė buvo, tik su vienu mums neįprastu ingredientu – obuoliais. Mokiniai dalyvavo įvairiose veiklose, kūrė plakatus apie patyčių poveikį, diskutavo apie tai, kas yra grožis, kodėl jis svarbus mūsų gyvenime. Smagu buvo dar geriau pažinti mūsų kaimyninę šalį, jos žmones ir suprasti, kad dauguma stereotipų, kuriuos turėjome, buvo visiškai neteisingi. „Erasmus+“ projektai padeda atsikratyti stereotipų bei sustiprinti tautų draugystę!

Mokinių atsiliepimai:

Pijus Ščerbavičius: Kelias dienas prieš kelionę galvojau, kad Lenkijoje, nieko gero nepamatysiu, nebus įdomu, bet kai susipažinome su mokiniais iš kitų šalių, kasdien su jais leidome laiką, labai patiko su jais bendrauti. Puikiai praleidome laiką ir susiradome daug draugų!

Matas Žalys: Pamačiau, ko nesitikėjau, susiradau draugų ir pagerinau savo anglų kalbos žinias, ypač patiko Koperniko muziejus ir buvimas su kitų šalių atstovais!

Titas Špėgis: Projekto pagrindinis tikslas buvo elektroninių patyčių prevencija. Šia tema visi rašėme esė, pristatinėjome skaidres ir atlikome komandines užduotis, kurios pabrėžia patyčių pasekmes ir kodėl geriau gyventi be patyčių. Šio projekto metu pavyko susibendrauti ir užmegzti ryšį su skirtingų tautų žmonėmis, todėl buvo galima pasidžiaugti kultūrų panašumais.

Naglis Krivickas: Patiko Varšuvos miestas, važiuoti su požeminiais traukiniais, o labiausiai patiko bendrauti su kitų kultūrų žmonėmis ir juos geriau pažinti.

Esame labai dėkingi pagrindinei šio projekto koordinatorei, anglų kalbos mokytojai Linai Lorenzo Ruiz už galimybę dalyvauti šiame projekte!

Klaipėdos Baltijos gimnazijos inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.