Kauno lopšelio-darželio „Spindulėlis“ patirtinis-įtraukusis ugdymas ankstyvajame amžiuje, bendradarbiaujant su tėvais

Raimonda Giniūnienė
,
mokytoja metodininkė 
Daiva Babianskienė
,
vyr. mokytoja 

Ankstyvojo amžiaus ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai yra smalsūs pažinti, paliesti, pajusti, pamatyti ir, svarbiausia, patirti. Projektinės veiklos vykdomos atsižvelgiant į vaikų poreikius, jų susidomėjimą. Šio projekto tikslas – patirtinis ugdymasis, ugdant aplinkos pažinimo kompetenciją. Kadangi retas kuris šiais laikais gali pamatyti, kaip atsiranda viščiukas, tai unikali galimybė stebėti, kaip procesas vyksta čia ir dabar. Bendradarbiaujant su vaikų tėvais užsakėme edukaciją „Magiški kiaušiniai“ ir suteikėme galimybę tai pamatyti – „Tuk tuk tuk, kas čia?“ – tai aš, mažas, geltonas, margas viščiukas, išsiritau iš kiaušinio, man reikia šilumos, globos ir meilės. Vaikai galėjo stebėti visą procesą: kaip inkubatoriuje šildomi kiaušiniai, kaip skilo kiaušinio lukštas, kaip išsirito maži viščiukai, kaip jie augo. Dvi savaites vaikai turėjo galimybę prižiūrėti viščiukus. Juos lesino, girdė vandeniu, keitė kraiką, galėjo paliesti, paglostyti ir matyti, kaip kasdien jie keičiasi.

 

 

Vaikai geriausiai mokosi iš savo patirties ir savo atradimų, tiesioginių žinių. Tiek ankstyvojo amžiaus, tiek specialiųjų ugdymosi poreikių vaikai geba reflektuoti pagal savo galimybes, gebėjimus, reikšdami emocijomis, garsais, vienu kitu žodžiu, mimika, judesiu, džiugesiu, plojimais, trepsėjimu ir pan. Tokiu būdu per patirtinį ugdymąsi suteikiamos naujos žinios, čia ir dabar. Bendras pedagogų ir tėvų tikslas – sėkmingas vaiko ugdymasis ir laiminga vaikystė. Mes mokytojai, tėvai, galime padėti vaikams suprasti, praplėsti ir pagilinti mokymąsi, sustiprinant įgyjamas patirtis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.