K. Orfo metodas mokantis muzikos

Gabrielė Mikalauskaitė
,
projekto koordinatorė
Ieva Tamulienė
,
muzikos mokytoja

Nuo 2018 m. lapkričio mėnesio Vitlio licėjuje vyko muzikos projektas „Music and Orff Education in Preschool Period“. Projekto metu įvykdyti 5 vizitai tarp Turkijos, Makedonijos ir mūsų įstaigų, kurių metu gilinomės į K. Orfo metodą, principus, instrumentus, kurie padeda mokiniams įgyti muzikinių žinių, jas taikyti.

 

Vitlio Licėjaus muzikos mokytoja išskiria pagrindinius taikytus K. Orfo metodikos aspektus:

  • Vaikai dainuoja, juda, žaidžia, improvizuoja, atlieka ritmiką pasitelkiat kūno judesius.
  • Vaikai groja ritminiais melodiniais muzikos instrumentais.
  • Muzikos mokymas glaudžiai susijęs su ritmu.
  • Mokantis svarbu ne pats rezultatas, o procesas ir potyriai išgyvenant muziką.

 

Mokytoja taip pat dalinasi mintimis, kaip pritaiko K. Orfo metodiką muzikos pamokose: „Muzikos pamokose didelį dėmesį skiriu judesiui; tai gali būti spontaniški judesiai įkūnijant muzikos kūrinį ar gamtos garsus, ritminė kūno perkusijos ir judesio samplaika tuo pat metu lavinant smulkiąją ir stambiąją motoriką. Taip pat pritariame dainoms judesiais.

Pamokose grojame su skirtingais muzikos instrumentais: ksilofonais, metalofonais, barškučiais, marakasais, tamburinais, diatoniniais varpeliais, perkusinėmis lazdomis, džembe. Mokomės groti pagal spalvų asociacijas; improvizuojame pagal sugalvotą arba laisvą tematiką. Pastebiu, kad mokiniams labai patinka improvizuoti muzikos instrumentais. Tai puikus metodas jausmų išraiškai, kai muzikos instrumentu ir ritmu mokinys gali „papasakoti“, kaip jaučiasi. Tuo pat metu pasirenkant būtent tą muzikos instrumentą, kuris geriausiai tą dieną jį atspindi.

Kūno judesius pasitelkiame mokydamiesi natų trukmes. Pavyzdžiui, ketvirtines natas imituojame žygiuodami, aštuntines – tyliai trepsėdami ant pirštų galiukų.

Pamokose taip pat atliekame daug skirtingų ritmo pratimų. Plojame pagal natas arba pagal žodžių skiemenis.“

 

Kartu su projekto partneriais dalinomės pamokų idėjomis, planavome ir filmavome video medžiagą. Taip pat ieškojome IT priemonių, skirtų muzikos kūrimui, mokymuisi, eksperimentavimui, garsų pažinimui, ritmui ir pan. Mokėmės vaizduoti garsus, atskirti kaip mažoriniai ir minoriniai garsai patys diktuoja spalvų gamas piešiant.

 

Dėkojame projekto partneriams už bendradarbiavimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.