Jaunos pedagogės griauna mitą, kad mokytojo darbas nesuderinamas su aktyviu laisvalaikiu

Dauguma iš mūsų yra girdėję posakį, kad mokytojo darbas nesibaigia užvėrus mokyklos duris. Galvodami apie pedagogų profesiją įsivaizduojame, kad namuose jų laukia kontroliniai darbai, o mintys apie kitos dienos pamokas neapleidžia net vakarieniaujant. Tad ką iš tiesų mokytojai veikia po pamokų? Kaip atrodo jų laisvalaikis ir poilsis? Apie tai tinklalaidėje „Mokysiu“ su dviem jaunomis mokytojomis kalbėjosi Rolandas Mackevičius.

 

Mokykloje atrado pašaukimą

 

Tinklalaidėje „Mokysiu“ viešėjusi Vilniaus lietuvių namuose lietuvių kalbos mokanti Greta Botyriūtė-Skiotienė sako, kad mokytojo profesija jai yra ne tik darbas, bet ir laisvalaikis. Ji pasakoja, kad po pamokų skuba darbuotis su įvairiais švietimo projektais. Pavyzdžiui, šiuo metu ji kuria interaktyvų elektroninį vadovėlį, skirtą lituanistinių mokyklėlių vaikams.

 

„Mokytojo profesija yra tarsi gyvenimo būdas. Laimingas tas žmogus, kuris sėdi savo rogėse. Šiame darbe jaučiuosi laiminga ir atradusi save. Matau, kad pedagogika ir darbas mokykloje neturi lubų“, – tikina užsieniečius mokanti ir mitą, jog lietuvių kalba yra sunki, griaunanti mokytoja. Ji šypteli, kad kartais susilaikyti nuo pedagoginių patarimų sunku būna ir kasdienybėje, pavyzdžiui, apsilankius kirpykloje.

 

Jai antrina ir Vilniaus Gabijos gimnazijoje bei Karalienės Mortos mokykloje dirbanti jauna geografijos mokytoja Karolina Ginkė. Po pamokų ji ne tik keliauja į universitetą, kur siekia magistro studijų diplomo, bet ir žaidžia krepšinį. Aktyvi pedagogė pasakoja, kad ne darbo valandomis mėgsta bendrauti ir su kolegomis. Pasak jos, ypač smagi ir kolektyvą suartinanti veikla – protmūšiai.

 

„Žinoma, vėliau reikia pasiruošti ir pamokoms, o tai norisi padaryti kuo geriau. Todėl kartais reikia kažką paaukoti. Tačiau, kai pamoka pasiseka ir mokiniai iš jos išeina labai laimingi, supranti, kad buvo verta tiek ruoštis“, – tikina pedagogė, vertinanti tiek valstybinėje, tiek privačioje mokykloje įgytą patirtį.

 

Su mokiniais dalijasi savo patirtimi

 

„Mokysiu“ vedėjui R. Mackevičiui pasmalsavus, kaip jaunoms mokytojoms sekasi sudominti mokinius, G. Botyriūtė-Skiotienė sako mėgstanti su jais pasidalinti savo patirtimi.

 

„Vaikams papasakoju savo istoriją apie tai, kad visada sakiau, jog man anglų kalbos neprireiks, nes būsiu lietuvių kalbos mokytoja. Tačiau dabar gyvenimas taip viską surėdė, kad dirbu su užsieniečiais. Taigi, be anglų kalbos – nė iš vietos“, – šypsosi pašnekovė.

 

K. Ginkė taip pat teigia, kad mokiniams stengiasi priminti, jog nei jie patys, nei mokytojai ar tėvai nežino, kuo vaikai taps užaugę. Todėl labai svarbu gilinti kuo įvairesnes žinias.

 

„Neseniai su dešimtokais, kurie rinkosi mokomuosius dalykus, diskutavome apie tai, kad profesiją jie renkasi ne visam gyvenimui. Dabartinė ekonominė situacija ir gyvenimas leidžia profesiją keisti ne kartą. Galime būti, kuo norime, ir neprisirišti prie vienos specialybės. Pasaulis lankstus – reikia tik norėti mokytis“, – drąsina tinklalaidės viešnia.

 

Kur semiasi motyvacijos?

 

Pokalbyje su jaunomis mokytojomis R. Mackevičius svarstė, kad darbas mokykloje reikalauja daug energijos ir nuolatinio tobulėjimo. Su juo sutinkančios pašnekovės sako, kad motyvacijos ir įkvėpimo suteikia galimybė savo patirtimi ir sėkme pasidalinti su kolegomis. Dar labiau džiugina, jei jų sukurti ir kitų pedagogų išbandyti metodai pasiteisina ir sulaukia įvertinimo.

 

Atgauti jėgas tinklalaidės „Mokysiu“ viešnioms padeda ir poilsis savaitgalį bei atostogų metu. G. Botyriūtė-Skiotienė mėgsta keliauti, atsipalaiduoti tvarkydama namus ar skaitydama gerą knygą. Tuo tarpu jos kolegė renkasi pasivaikščiojimus gamtoje. Jie ypač padeda atsigauti po sunkių darbo dienų, kai tenka vesti 9 pamokas ir bendrauti net su 200 mokinių.

 

„Kaip bebūtų juokinga, bet mokytojo darbas turi dvi medalio puses. Viena vertus, pedagogas niekada nenustoja galvoti apie mokyklą ir vaikus. Net ir vasarą. Kita vertus, mokslo metų pabaigoje įdėtą darbą su kaupu atperka mokinių pažanga“, – mintimis dalijasi K. Ginkė.

 

Abi mokytojos sako, kad suprasti, kada skirti dėmesį reikia ne tik darbui, bet ir sau, geriausiai gali patys savo jėgas pasveriantys mokytojai. „Kartais dėl vaikų ir darbo tarsi norisi išsiplėšti širdį ir padėti ją ant stalo. Tačiau reikia pajausti akimirką, kad dabar laiką reikia skirti sau ir šeimai“, – priduria Vilniaus lietuvių namų mokytoja.

 

Mokytojo darbas – nuolatinis tobulėjimas

 

Įprasta, kad galvą pasukti priverčiančius klausimus kelia mokytojai. Tačiau šįkart tokį klausimą uždavė tinklalaidės vedėjas, paprašęs pašnekovių pasvarstyti, ko mokiniai nebūtų apie jas įsivaizdavę.

 

Visgi, pasak K. Ginkės, atsakymas yra gana paprastas – kartais vaikai tiesiog nepagalvoja, kad mokytojai irgi yra tokie patys žmonės kaip ir jie. Pedagogės teigimu, vaikai vis dar nustemba mokytojus išvydę kavinėse, koncertuose, parkuose ar kitaip pramogaujančius. Be to, mokiniai ne visada supranta, kad pedagogo darbo laikas trunka ne visą parą.

 

Tinklalaidėje „Mokysiu“ prakalbus apie tai, ar socialiniai tinklai padeda mažinti atotrūkį tarp mokinių ir mokytojų, pašnekovių požiūriai išsiskyrė. Su auklėtiniais socialinėje erdvėje aktyviai bendraujanti K. Ginkė sako, kad iš anksto tinkamai nubrėžus ribą, taip juos gali pasiekti žymiai paprasčiau ir greičiau. Tuo tarpu G. Botyriūtė-Skiotienė labiau vertina kitas, jos nuomone, saugesnes bendravimo priemones, pavyzdžiui TAMO dienyną.

 

Visgi abi pašnekovės sutaria, kad bendraujant su vaikais derėtų nepamiršti humoro jausmo. Būsimuosius mokytojus jos taip pat perspėja, kad nors ši profesija nėra lengva, tačiau skatina nuolat tobulėti ir mokytis drauge su vaikais.

 

„Mokytojas amžinai yra jaunas, nes nuolat būna su jaunimu. Atėjęs į mokyklą niekada nežinai, kaip pasisuks diskusija ir kas nutiks – ar smagūs gimtadieniai, ar liūdni nutikimai, iš kurių įgyji patirties. Mokytojo specialybė labai spalvinga. Čia mokaisi kiekvieną minutę ir savo energija pakrauni kitus“, – tvirtina K. Ginkė.

 

Visą tinklalaidę galima peržiūrėti Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos „YouTube“ paskyroje.

 

Ugdymo karjerai veiklas mokiniams, studijų modernizavimą ir kompetencijų mokyti stiprinimą skatina ES fondų finansuojamos priemonės.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.