Įsimintinas projekto dalyvių susitikimas Turkijoje

Lina Lorenzo Ruiz
,
projekto koordinatorė

Rugsėjo 26 – spalio 2 d. Turkijos miestelyje Muğla (Turkijos provincija, kurioje yra garsusis Marmaris ir daugybė nuostabių paplūdimių ir kurortų) įvyko „Erasmus+“ mokyklinių partnerysčių projekto „Visi už gamtą, gamta už visus“ (angl. „All for Nature, Nature for All“) 1 projekto dalyvių susitikimas. Klaipėdos Baltijos gimnazija dalyvauja „Erasmus+“ projekte, kurio veiklą vykdo 6 šalys partnerės: Turkija, Graikija, Kroatija, Švedija, Nyderlandai ir Lietuva. Projekto tikslas – ugdyti mokinių atsakomybę už natūralių gamtos išteklių tausojimą ir išsaugojimą, identifikuoti pagrindines aplinkosaugos problemas, jų priežastis, galimas pasekmes, atlikti įvairius tyrimus ir ieškoti galimų sprendimo būdų. Projektas oficialiai pradėtas įgyvendinti dar 2020 m. rugsėjo mėnesį, tačiau dėl pandemijos suvaržymų „gyvų” susitikimų teko atsisakyti ir visus metus bendrauti su projekto partneriais virtualioje erdvėje. Į pirmąjį, taip lauktą, susitikimą su partneriais vykau aš, anglų kalbos mokytoja ir projekto koordinatorė Lina Lorenzo Ruiz, taip pat muzikos mokytoja Kristina Bogužienė ir II–III gimnazijos klasių mokiniai Auksė, Ugnė, Austėja, Nedas ir Dovydas. Projekto dalyvius, atvykusius iš įvairių Europos šalių, šeimininkai priėmė svetingai, draugiškai ir labai šiltai. Viešnagės Turkijoje tikslas:

  • Skatinti jaunųjų projekto dalyvių aplinkosauginių žinių augimą, sąmoningumą ir asmeninės atsakomybės ugdymą aktyviai dalyvaujant veiklose, sprendžiant aplinkosaugos problemas;
  • Susipažinti artimiau su Turkijos kultūra;
  • Užmegzti glaudesnį ryšį su projekto partneriais;
  • Lavinti anglų kalbos įgūdžius.

 

Į Zübeyde Hanım mokyklą atvykę projekto dalyviai susipažino su mokyklos erdvėmis, diskutavo apie aktualias aplinkosaugos problemas. Kitomis dienomis vyko su projekto temomis susijusios veiklos. Gilindamiesi į gamtosaugos temą, projekto dalyviai lankėsi Turkijos gamtos apsaugos judėjimo „Turmepa” būstinėje, kur išklausė paskaitą ir dalyvavo diskusijoje apie ekologines jūrų, upių, ežerų problemas ir galimus jų sprendimo būdus. Po diskusijos organizacijos vadovė pakvietė mokytojus ir mokinius sudalyvauti šiukšlių rinkimo akcijoje pajūryje taip prisidedant prie aplinkos švarinimo. Jaunieji projekto dalyviai dalyvavo medelių sodinime Muğla miesto parke, kūrė plakatus, kuriuose pasisakė prieš perteklinį miškų kirtimą, kurie atlieka labai svarbų vaidmenį kovoje su klimato kaita.

 

Smagūs buvo pasiplaukiojimai laivu Köyceğiz ežeru, kuris įplaukia į Viduržemio jūrą per Daljano deltą. Visi norintys taip pat galėjo pasilepinti garsiosiose purvo voniose Sultaniye Kaplıcaları (Sultaniye karštosios versmės). Ne mažiau įspūdžių paliko ir pasiplaukiojimas Daljano upe, ant kurios rytinio kranto įsikūręs Kaunu miestas. Gamtos draustinio laukinė aplinka sukaustė žvilgsnius, tačiau akys greitai užkliuvo už senovės civilizacijos pėdsakų. Vakariniame upės krante stūkso, kaip manoma dar IV amžiuje, uolose iškalti Likijos karalių kapai. Užsukome ir į Fethiye miestą bei ten taip gausiai lankomą Çalış paplūdimį, kuriame filmuotas Džeimso Bondo „Skyfall“. Įspūdingas pasirodė ir žinomiausias Fethiye monumentas – Amyntas kapas – prieš mūsų erą į akmens uolą išraižytas šventyklos fasadas. Paskutiniąją susitikimo dieną mus vežiojo po mažesnius kurortinius miestelius, kurie nėra gerai žinomi, tačiau žavėjo savo įspūdinga gamta ir turkio spalvos jūra. Mes, mokytojai, nuoširdžiai išreiškėme viltį, kad apžavėti tokios gamtos grožio mūsų mokiniai dės visas pastangas ją puoselėti ir išsaugoti.

 

Savaitė saulėtoje Turkijoje prabėgo labai greitai. Šis susitikimas buvo puiki galimybė susipažinti su mums tolimos Turkijos kultūra, žmonėmis, susitikti su partneriais iš kitų šalių, patobulinti savo anglų kalbos žinias bei pasisemti patirties. Tai puiki proga visapusiškai tobulėti!

 

Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos „Erasmus+“ programos.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.