Ikimokyklinukai ir priešmokyklinukai susipažino su Gedimino laiškais

Jovita Pravackienė
,
ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Jonavos vaikų lopšelis-darželis „Žilvitis“ organizavo respublikinį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą vykdančių mokyklų projektą „Gedimino laiškai“. Gedimino laiškai yra Lietuvos istorijos dalis, kurioje aptariami svarbūs įvykiai, susiję su Lietuvos valstybės atsiradimu ir jos raida. Tai – reikšmingas Lietuvos kultūros paveldas, todėl jie yra svarbūs ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų švietimui.

 

Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams Gedimino laiškai per sudėtingi ir abstraktūs, kad suprastų jų svarbą. Tačiau vaikams galima pristatyti Gedimino laiškus kaip svarbų Lietuvos istorijos dokumentą, kuris padėjo formuoti Lietuvos valstybę.

 

Projekto tikslas – sužinoti apie Gediminą ir jo laikus, suprasti, kodėl Gedimino laiškai yra svarbūs ir kaip jie gali padėti mums suvokti Lietuvos istoriją.

 

Visomis savo vykdomomis veiklomis mokytojai galėjo dalytis uždaroje grupėje „Facebook“ platformoje, kurioje buvo pateikta 16 gerosios patirties įrašų. Projekte dalyvavo 28 šalies pedagogės.

 

 

Kūrybingos pedagogės labai įvairiai vaikams pristatė Gedimino laiškus. Priešmokyklinukai kūrė 3D dėžutes. Dėžutėse vaikai stengėsi „atpasakoti“ Geležinio vilko legendą, kūrė dabartinio Vilniaus peizažą. Kiti vaikai rašė, piešė laiškus draugams, giminaičiams, pažįstamiems ant įvairių paviršių, kaip tai darė ir kunigaikštis Gediminas. Kūrybingieji priešmokyklinukai pasigamino sendintą popieriaus lapą-pergamentą, visi drauge sugalvojo sveikinimo, linkėjimo žodžius, juos po raidę „sudėliojo savoj spaustuvėj“, užantspaudavo ir įteikė raiteliui nunešti ir įteikti kunigaikščiui Gediminui. Vaikai taip pat siuntė savo muzikinius sveikinimus kunigaikščiui. Iliustravo Gedimino sapną. Domėjosi Gedimino pilies pastatymu ir dėkojo kunigaikščiui Gediminui už didingą pilį ir Lietuvos vardo garsinimą.

 

Įvertinant gautą grįžtamąjį ryšį galima drąsiai teigti, kad vaikai įsisavino pagrindines žinias apie Lietuvos valstybės atsiradimą. Sužinojo apie kunigaikštį Gediminą. Na, o svarbiausia yra tai, kad išmoko patys kūrybiškai išreikšti laiškų rašymą ir siuntimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.