Ikimokyklinio ugdymo pedagogų padėjėjų mokymas išradingai ir drąsiai

Sonata Švabauskienė
,
Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centro profesijos mokytoja

Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centro būsimos ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjos nuo pat programos įdiegimo pradžios mokymo centre profesijai ruošiasi ne tik teoriškai, bet ir praktiškai realiose mokymo ar darbo vietose. Taip pat taikomi mokymo metodai per projektines veiklas, kurios įprasmina būsimos profesijos tikslą – ugdyti socialiai brandžią asmenybę. Kiekvienais metais mokiniai sukuria po keletą darbų, atspindinčių vaikų gyvenimo aktualijas. Kuriant darbus remiamasi tvarumo idėjomis, taip pat ne tik atsižvelgiama į klasikinius ugdymo metodus, bet darbai atliekami remiantis ir netradiciniais ugdymo metodais.

 

2021–2022 m. m. sukurti trys projektai. Sensorinis takelis – tai mokinių ir gamtos kūrinys, jam sukurti reikėjo nemažai pastangų. Vien surinkti gamtos dovanas: giles, kaštonus, kankorėžius, nukritusią medžių žievę ir atgabenti malkas. Mokymo centro tvorą papuošė aitvaras, skirtas džiuginti mūsų mažiesiems vaikučiams, kurie lanko socializacijos kambarį „Aitvariukas“.

 

Tarptautinė vaikų gynimo diena – tai projektas, kuriantis gėrį ir grožį mūsų širdyse. Kiekvieno šio projekto metu į bendrą veiklą įsitraukia ir mokinių šeimos.

 

 

2022–2023 m. m. savo projektus mokiniai skyrė svarbiems įvykiams. Kartu su būsimomis auklėmis ir floristais sukūrė Kalėdų eglutę, skirtą Ukrainos vaikų mažoms širdelėms sušildyti. Šiuo projektu norėjome pasakyti, kad vaikai nekalti dėl nepamatuotų suaugusių žmonių sprendimų, vaikams reikia šviesios ir laimingos vaikystės. Na, o Vilniaus 700 metų jubiliejų mokiniai pasitiko dideliu projektu – menine instaliacija „Dovana Vilniui“. Dovana Vilniui – tai ne tik edukacinis, bet ir inžinerine prasme sudėtingas projektas, pareikalavęs ne tik gerai apgalvotos idėjos, bet ir sumanaus jos įgyvendinimo.

 

Per patirtį ir eksperimentus sukurti projektai mokiniams leidžia išbandyti savo jėgas, geriau pažinti savo stiprybes ir galimybes, įvertinti asmeninį profesinį pasirengimą darbui su vaikais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.