Įgyvendintas edukacinis projektas „Būkime kartu“

Šalčininkų r. Dieveniškių „Ryto“ gimnazija kartu su mokykla partnere – Visagino Draugystės progimnazija – dalyvavo šalies mokymo įstaigų bendrų edukacinių veiklų projektų konkurse „Būkime kartu“ ir laimėjusi jį įgyvendino. Projektų konkursą organizavo ir iš dalies finansavo Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Projektas buvo įgyvendinamas nuo šių metų gegužės iki gruodžio mėnesio.

Planuodami dalyvauti projektų konkurse, pasiūlėme prisijungti rusakalbei Visagino Draugystės progimnazijai. Juk pažinti vieniems kitus, keliauti, dalytis patirtimi yra smagu. Vien tik iš vadovėlių sunku suvokti savo tautinę savastį ar perprasti įtaką tėvynės dabarčiai.

 

Vykdydami projektą, organizavome ciklą renginių, skirtų Lietuvos valstybės atkūrimo dienos šimtmečiui paminėti. Veiklos suvienijo mokyklas ir stiprino diegiamus pagarbos valstybei, kultūrai, lietuvių kalbai, tautinėms mažumoms, pilietiškumo, tolerancijos, patriotiškumo ir kūrybiškumo siekius. Projektą įgyvendinome vadovaudamiesi patyriminio pažinimo, aktyvaus įsitraukimo, lygiaverčio ir neformalaus bendravimo metodika. Veiklos buvo integruotos į ugdymo procesą.

 

Ruošiantis pažintinei kelionei gimnazijoje vyko intelektinis žaidimas „100 klausimų apie Rytų Lietuvą“, pažintinės kelionės dalyviai paruošė krašto (Dieveniškių ir Ignalinos, Zarasų bei Aukštaitijos nacionalinio parko) pristatymus ir klausimynus, gimnazijos pristatymą ir suvenyrus. Per lietuvių klabos pamokas mokiniai rinko literatūrinius tekstus apie lankytinas vietas.

 

Birželio pradžioje organizavome dviejų dienų pažintinę kelionę po Molėtų, Utenos, Zarasų, Ignalinos apylinkes. Netoli Medininkų kaimo aplankėme Juozapinės kalną, susitikome su Medininkų Švč. Trejybės ir Šv. Kazimiero bažnyčios dvasininku, išgirdome labai įdomų pasakojimą apie vienos seniausių bažnyčių ir parapijos įkūrimą. Toliau laukė Medininkų pilis. Čia susipažinome su Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės XIV–XVIII a. ginkluote, X–XX a. pagamintais sidabro dirbiniais, LR Prezidento Algirdo Mykolo Brazausko medžioklės trofėjų ir peilių kolekcija, o patekę į donžono apžvalgos aikštelę ir pasižvalgę po Medininkų apylinkes tęsėme kelionę link Europos geografinio centro. Toliau mūsų dienos kelionės plane – Zarasų apžvalgos ratas. Unikalus ir analogų Lietuvoje neturintis 17 m aukščio statinys, nuo kurio atsivėrė įspūdingas vaizdas į Zaraso ežerą ir Zarasų miesto apylinkes. Dienos pabaigoje aplankėme mūsų girių karalių – Stelmužės ąžuolą, o vakaroti atvykome į Visagino Draugystė progimnaziją.

 

Kitos dienos rytą vykome į Visagino atominę elektrinę. Įdomus pasakojimas ir tiesioginiai vaizdai iš elektrinės kasdienybės galutinai išbaidė miegą, tęsėme kelionę link Ginučių vandens malūno, Stripeikių bitininkystės muziejaus. Čia, pasimėgavę gamtos ir kvapų terapija, išlaisvinę savo jusles, bičiuliškai pabendravę poilsio zonose, daug sužinojome apie bitininkavimą seniau ir dabar. Pasigrožėję apylinkėmis nuo Ginučių apžvalgos bokšto, papietavę Kaltanėnuose, laimingi ir kupini daugybės įspūdžių grįžome į Dieveniškes.

 

Kadangi 2017-ieji buvo paskelbti Tautinio kostiumo metais, abiejų mokyklų jaunieji mokiniai piešė tautinius kostiumus ir piešiniais puošė savo mokyklas, o Dieveniškių „Ryto“ gimnazijos vyresnieji ugdytiniai kūrė lėles, kurias papuošė savo siūtais lietuvių liaudies kostiumais ir dovanojo Draugystės progimnazijos mokiniams.

Gimnazijos bendruomenės veikla atskleidė Dieveniškių krašto etninį paveldą ir gyvas mokinių kūrybines bei kultūrines veiklas Lietuvos valstybės atkūrimo dienos šimtmečio paminėjimo kontekste. Mokiniai susipažino su tautinių mažumų materialinės ir dvasinės kultūros savitumais, pažino jaunimo veiklą rusakalbėje Draugystės progimnazijos aplinkoje, sustiprino savo tautinę savimonę ir mokėsi tolerancijos. Tikime, kad projektas įkvėpė jaunimą didžiuotis savo šalies kultūriniu palikimu.

 

Lolita MIKALAUSKIENĖ

Šalčininkų r. Dieveniškių „Ryto“ g-jos direktorė

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.