„Fizinis raštingumas – raktas į sveikesnės visuomenės kūrimą“

Jolanta Linartaitė
,
ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja
Dovilė Žilinskienė
,
ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Ikimokyklinis ir priešmokyklinis amžius – palankiausias formuoti įgūdžius, įpročius ir gyvenimo nuostatas (labai svarbi ir fiziškai aktyvaus gyvenimo nuostata). Vaikams būdingas didelis judėjimo poreikis, kuris yra prigimtinis, o ne suvokiamas sąmoningai. Laikoma, kad judėjimas yra pagrindinis biologinis žmogaus raidos veiksnys, skatinantis organizmo vystymąsi. O fizinis aktyvumas padeda tenkinti biologinį vaiko poreikį judėti, skatina motorikos vystymąsi, stimuliuoja organizmo augimą, gerina protinį ir fizinį darbingumą, stiprina sveikatą. Šis projektas – puiki priemonė skatinti fizinį aktyvumą, pozityvų požiūrį į kūno kultūrą ir sportą, supažindinti su garbingo varžymosi idėjomis, bendravimo ir bendradarbiavimo galimybėmis.

 

Mūsų įstaiga, Kauno rajono Ilgakiemio mokykla-darželis, į projektą „Lietuvos mažųjų žaidynės“ įsitraukė 2022 m. Veiklose dalyvavo visi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vaikai ir mokytojos. Projekto organizatoriai džiugino puikiai paruoštomis savaitinėmis užduotimis, greita ir laiku suteikiama informacija.

Sausio 23 d. Kaune, Lietuvos sporto universitete, vyko 9-asis „Lietuvos mažųjų žaidynių“ seminaras, kuriame dalyvavo 250 pedagogų iš įvairių Kauno apskrities mokymosi įstaigų. Tarp jų ir mes, Kauno rajono Ilgakiemio mokyklos-darželio mokytojos Jolanta Linartaitė ir Dovilė Žilinskienė.

 

Seminaro metu Respublikinės ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacijos (RIUKKPA) prezidentė Audronė Vizbarienė pedagogus supažindino su šių metų „Lietuvos mažųjų žaidynių“ unikaliu Lietuvos fizinio raštingumo modeliu, kuris sudarytas iš šių komponentų: dalyvavimas, kompetencija, pasitikėjimas ir motyvacija. Per mokymus pedagogai buvo supažindinti su šio modelio gairėmis ir fizinio raštingumo ugdymo galimybėmis, kurias turėjo galimybę išbandyti praktiškai.

 

Po seminaro savo įspūdžiais ir patirtimi dalijomės su kolegėmis, diskutavome apie puikiai įvykusį seminarą, aptarėme tolesnius projekto planus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.