Europinė patirtis Lietuvos profesiniam mokymui

Modulinis profesinis mokymas yra laikomas lanksčiu mokymo(si) būdu, atitinkančiu šių dienų mokymo(si) reikalavimus, didinančiu profesinio rengimo patrauklumą ir užtikrinančiu galimybę mokyti(s) tenkinant savo poreikius. Modulinis mokymas veiksmingai taikomas daugelyje Europos ir pasaulio šalių.

 

Lietuvoje profesinis mokymas taip pat perorientuojamas į modulinį mokymą. Švietimo ir mokslo ministerijos bei Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro iniciatyva buvo įgyvendinti projektai, kurių rezultatas – parengtos modulinės mokymo programos. Jos šiuo metu išbandomos Lietuvos profesinėse mokyklose ir centruose. Vėliau programos bus koreguojamos ir tobulinamos atsižvelgiant į profesijos mokytojų, vadovų rekomendacijas ir pastabas.

 

Atsižvelgdamas į Švietimo ir mokslo ministerijos rekomendacijas, Klaipėdos technologijų mokymo centras modulines mokymo programas išbandyti pradėjo 2015–2016 m. m. Pradžioje kilo nemažai klausimų dėl ugdymo proceso organizavimo. Trūko patirties, tad teko ieškoti kitų Europos šalių modulinio mokymo gerosios praktikos pavyzdžių. Tam buvo pasinaudota Švietimo mainų paramos fondo administruojama „Erasmus+“ programa – pateikta paraiška dalyvauti projekte „Modulinis profesinis mokymas Europoje. Geroji patirtis“. Pagrindiniai projekto tikslai: susipažinti su Europos profesinio rengimo institucijų modulinio mokymo praktika, taikyti įgytą patirtį išbandant modulines profesinio mokymo programas Lietuvos profesinėse mokyklose, stiprinti profesijos mokytojų dalyko turinio planavimo ir tobulinimo bei vadovų strateginio mąstymo ir pokyčių valdymo kompetencijas. Projekto tikslinę grupę sudarė trijų Klaipėdos profesinių institucijų profesijos mokytojai ir administracijos atstovai (specialistai ir vadovai), atsakingi už modulinių programų išbandymą ir veiksmingą taikymą ugdymo procese.

 

Per 12 projekto įgyvendinimo mėnesių 30 profesijos mokytojų ir / ar administracijos atstovų vyko į savaitės trukmės vizitus Maltos, Vokietijos, Portugalijos, Ispanijos ir Italijos profesinio rengimo mokyklose, miesto savivaldybės švietimo skyriuose, kur su atsakingais asmenimis dalyvavo diskusijose apie modulinio mokymo koncepciją ir praktinį įgyvendinimą. Vizitų dalyviai turėjo galimybę susipažinti, kaip organizuojamas modulinio mokymo turinys (nagrinėjo mokymo planus, vertinimo gaires, metodikas, stebėjo praktinį mokymą).

 

Pasibaigus vizitams įgyta patirtis buvo pristatyta siunčiančių mokyklų bendruomenėms. Manome, kad šią patirtį dalyviai panaudos savo darbe teikdami rekomendacijas dėl modulinių programų tobulinimo ir / ar koregavimo.

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Žaneta REBROVAITĖ

Klaipėdos technologijų mokymo centro projekto vadovė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.