„Erasmus+“ projekto „Museumholics“ partnerių susitikimas Lenkijoje

Agnė Narbutė
anglų kalbos mokytoja

Kiek apie kitų šalių kultūrą, istoriją ar jų gyvenimo būdą sužinome pamokose, o kiek sužinome apsilankę tose šalyse? Kiek pamatome ir išgirstame sekdami paskui gidą turistinėje kelionėje, o kiek – apsigyvenę kitos kultūros šeimoje, vakarieniaudami prie bendro vakarienės stalo ar vakarodami prie stalo žaidimų lentos? Kad ir kaip norėtųsi, bet pamokose nesužinosi to, ką gali sužinoti būdamas kitos kultūros aplinkoje.

Klaipėdos Vitės progimnazija šiais mokslo metais dalyvauja tarptautiniame „Erasmus+“ projekte „Museumholiks“. Projekto svarbiausios sritys: pagarba kultūrų įvairovei, istorijos ir meno žinių, susijusių su Europos kultūros paveldu, komunikacijos užsienio kalba lavinimas, tarpdalykinė integracija. Projekte dalyvauja partneriai iš Turkijos, Ispanijos, Italijos, Rumunijos, Lenkijos ir Lietuvos mokyklų. Pirmasis partnerių susitikimas vyko Rumunijoje, Sibiu mieste. Per antrąjį susitikimą projekto dalyviai turėjo galimybę geriau pažinti Lietuvos krašto kultūrą, tradicijas, istoriją lankydamiesi muziejuose, gyvendami lietuvių šeimose. Štai ir atėjo metas trečiajam „Erasmus+“ projekto „Museumholiks“ partnerių susitikimui.

Kovo 11 d. Klaipėdos Vitės progimnazijos tarptautinio „Erasmus+“ projekto „Museumholics“ komanda, kurią sudarė 4 mokiniai ir 2 mokytojos, iškeliavo į Rudki kaimelį, esantį vakarų centrinėje Lenkijoje. Pažintis su Lenkijos kultūra ir istorija prasidėjo dar nepasiekus kaimelio. Projekto komandos susitiko Varšuvoje. Nuo pat ankstyvo ryto mokytojai ir mokiniai pradėjo pažintinį turą drauge su gidu. Pirmasis punktas – Lazienki parkas. Parkas savo unikalumu užbūrė ne tik mokytojus, bet ir mokinius. Nuostabi aplinka, skulptūros, grojantys suoliukai, architektūra… Tačiau patį didžiausią įspūdį paliko nuostabieji Lazienki rūmai ir juos supanti gyvūnija.

Toliau pažintis tęsėsi Varšuvos senamiestyje, kuris buvo ne mažiau spalvingas tiek architektūra, tiek savo istorija. Nuvykę į Lenkijos žydų istorijos muziejų komandų nariai iš arčiau pažino ne tik kultūrą ar istoriją, bet ir gyvenimą, kokio dabartinės kartos negali net įsivaizduoti.

Po susitikimo Rudki bendruomenės centre, kur komandos pristatė savo šalis, tęsėme pažintį su Lenkijos šalies gamta Nova Slupija Šv. Kryžiaus vienuolyne, esančiame kalnuose, miško draustinio gilumoje. Užimtumas ir veiklų gausa tikrai neleido komandoms nuobodžiauti. Mokiniai po apsilankymų muziejuose rengė pristatymus, pasidalydami vieni su kitai tuo, ką sužinojo, kas labiausiai patiko. Taip pat mokykloje vyko kūrybinės dirbtuvės, kuriose mokiniai drauge su moterų grupe „Chelmowianki“ kūrė šventines dekoracijas, puokštes, pažino tradicinius šokius. Lankėmės Kielce mieste esančiame muziejuje-švietimo parke „Geopark“, patraukusiame įdomia edukacine veikla, pasakojimu apie Lenkijos šalies žemėse slypinčius turtus ir jų apdorojimo galimybes. Krokuvoje aplankėme Šv. Marijos baziliką, Karališkąją Vavelio pilį, legendinį drakoną, pagrindinę aikštę ir Krokuvos miesto istorijos muziejų.

Savaitė įtempto, bet smagaus darbo neprailgo. Pakeliui namo diskutavome, pasidalijome tuo, ką sužinojome, pamatėme ir ko galime pasimokyti. Kultūriniai skirtumai nėra pribloškiantys, tačiau kai kas privertė susimąstyti apie meilę savo kraštui ir pagarbą šalia esančiam. Kitas susitikimas vyks rudenį Turkijoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.