„Atverkime tėvams langą į jų vaiko ugdymą“

Edita Navardauskienė
,
Vilniaus l.-d. „Pasakaitė“ „Čiulbuonėlių“ grupės mokytoja

Veiksmingas tėvų įsitraukimas vaiko mokymosi ir augimo kelionėje yra nenuginčijamas, kuriant stiprią ugdymo organizacijos bendruomenę, kurią sudaro ugdytojai, ugdytiniai ir jų tėvai. Ši bendrystė padeda užmegzti ir puoselėti pozityvius santykius ir rasti ne vieną bendradarbiavimo formą, kurią pasitelkus ir vaikai, ir mokytojai, ir tėvai įgauna abipusiškai naudingų dalykų.

 

Siekdami stiprinti vaikų ugdymosi įgūdžius, galime pasitelkti paprastus, bet itin veiksmingus būdus, prasmingai įtraukdami tėvus į kasdienį vaiko ugdymą. Šių metų kovo 23 d. Vilniaus lopšelyje-darželyje „Pasakaitė“ priešmokyklinio ugdymo „Čiulbuonėlių“ ir „Kodėlčiukų“ grupių vaikus ir jų tėvelius pakvietėme į „Mąstymo atradėjų dirbtuves“. Dirbtuvių dalyviai priėmė įvairius mąstymo iššūkius, sprendė galvosūkius, drauge atliko kūrybines mąstymo užduotis, kurios iš visų pareikalavo daug susikaupimo, atkaklumo, sumanumo ir gebėjimo darniai dirbti net šešiose komandose. Įstaigos aktų salėje darbas vyko lyg bičių avilyje, kuriame vaikai nestokojo gerų emocijų, patyrė daug įspūdžių, gavo daug palaikymo iš savo tėvelių, sutikusių būti vaikų mentoriais, patarėjais.

 

Mokytojos E. Navardauskienė, A. Petručionienė, M. Raudonienė, D. Osipovič, prisistačiusios „Mąstymo kepurėmis“, ne tik pasiūlė daug šiuolaikiškų, įtraukių ugdymo metodų, žaidybinių veiklų ir jų panaudojimo strategijų („Mąstymo žemėlapius“, „QR kodus“, „VisitTimer“), bet ir po kiekvienos užduoties skatino visus dalyvius reflektuoti komandinį darbą, keliant klausimus, svarstant, darant išvadas, ar užduotys patiko, su kokiais sunkumais susidūrė komandos nariai, ar išgirdo vienas kitą, kokie jausmai, emocijos aplankė komandos narius, priimant vieną ar kitą iššūkį.

 

 

Viena įdomiausių patirčių buvo stebėti, kaip tėveliai su vaikais priėmė pirmąjį iššūkį ir su dideliu azartu, bendrystės jausmu sugalvojo savo komandų prisistatymus, kurie buvo palydėti šūkiais, eilėraščio motyvais, skanduotėmis, ritminiais plojimais, šokio judesiais.

 

Visų dalyvių dėmesį atkreipė ir netikėto svečio „Mokslininko Einšteino“ pasirodymas išmaniosios lentos ekrane ir jo telefoninis skambutis, kurį mokytojos „sukūrė“ „Revive: Al Face Animator App“ programėle.

 

Dirbtuvėse vaikai ir jų tėveliai turėjo galimybę išbandyti daug ir įvairių užduočių. Užduotis „Slaptieji kodai“ skatino vaikus ne tik įtvirtinti žinias apie gamtos reiškinius, objektus, bet ir pasitikrinti savo atsakymų teisingumą, nuskanuojant QR kodus išmaniaisiais telefonais. Visi puikiai susitvarkė su mąstymo užduotimi „Venus diagrama“, čia reikėjo dalyviams dviejuose apskritimuose, kertančiuose vienas kitą, atrasti ryšius tarp skirtingų gyvūnų grupių.

 

Užduotis „LEGO žmogeliuko galia“ skatino įtvirtinti vaikų skaičiavimo – sudėties ir atimties – įgūdžius, orientaciją nurodyta kryptimi ir gebėjimą laikytis žaidimo taisyklių.

 

Galvosūkis „Žodžių detektyvas“ pareikalavo iš dalyvių susikaupimo, dėmesingumo, atliekant detektyvinį žodžio tyrimą. Čia priešmokyklinukai pademonstravo, kaip jiems sekasi atlikti žodžio garsinę analizę, kiek ir kokias žino didžiąsias ir mažąsias raides, ar geba nusakyti, kiek žodyje yra raidžių, skiemenų, kuri raidė žodyje kartojasi du kartus ir t. t.

 

Netikėtumai laukė ir vaikų tėvelių. Jie turėjo priimti iššūkį ir per tam tikrą laiką surasti knygos puslapiuose paslėptus žodžius ir iš jų sudėlioti afirmaciją – magišką frazę, dovanojančią vaikams pozityvią energiją.

 

Ir projekto pabaigoje visi dalyviai užduotyje „Pašėlę daiktai“ atskleidė savo kūrybinį mąstymo potencialą: kas iš „Numicon“ detalių dėliojo robotą, aukštesnį nei kėdė prie stalo, kas iš skalbinių segtukų, spalvotų pagaliukų konstravo tvorelę, trumpesnę nei stalo ilgis, kas įvairius akmenukus, medžio lazdeles piešdami „pavertė“ įvairiais gyvūnais, kas iš kriauklių, kankorėžių, gilių, kruopų ir pan. kūrė mandalą, medį, kas iš vienkartinių puodelių, lėkščių statė Eifelio bokštą.

 

Šis projektas ne tik padėjo atsiskleisti vaikų esamiems kritiniams, kūrybiniams mąstymo gebėjimams, bet ir leido tėveliams įsitikinti, kad žaismė, suaugusiojo mentorystė, buvimas šalia vaiko yra labai svarbus, naudingas ir kuriantis ne vieną unikalią galimybę gauti naujausių patirčių, kurių neįmanoma rasti vadovėliuose.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.