Vertinga anglų kalbos ir kultūros patirtis su JAV ambasada

Jūratė Budvydienė
,
Trakų Vytauto Didžiojo g-jos anglų kalbos mokytoja metodininkė

Įsibėgėjus mokslo metams, mokytojai ir mokiniai džiaugiasi mokyklos šurmuliu, bendryste, spalvingomis ir šiltomis rudens akimirkomis gražioje Trakų gamtos apsuptyje, kartu įveikia laikmečio iššūkius ir jaučia poreikį kūrybiškoms ir netradicinėms mokymo(si) formoms. Sėkme pavadintume mūsų patirtį, įgytą bendraujant su JAV ambasados diplomatais.

 

Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos antros klasės gimnazistai turėjo galimybę virtualioje aplinkoje „Teams“ susitikti su pirmąja JAV ambasados sekretore, diplomate Emily Hicks bei  centro direktoriumi Sauliumi Montvila. Diplomatė Emily Hicks dalydamasi savo įdomios karjeros patirtimi supažindino gimnazistus su JAV šiuolaikinio verslumo koncepcija: Power of the Garage: US Entrepreneurship.

 

Susirinkusius gimnazistus ir svečius angliškai pasveikino Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos direktorė Jolanta Martyncevienė pastebėdama, kad bendradarbiavimas vertingas kaip kalbinė ir kultūrinė patirtis ir pasidalydama lūkesčiu, kad bendradarbiavimo projektų būtų ir ateityje. Renginio aukštą etiketą ir svarbą puikai suprato gimnazistai. Dalyvavo per 70 gimnazistų, kurie gimnazijos kultūrą reprezentavo ne tik kaip mandagūs klausytojai, oriai dėvintys TVDG uniformą, aktyvūs vaizdo konferencijos bei diskusijos dalyviai, bet atsiskleidė kaip motyvuoti ir apsiskaitę mokiniai, besidomintys JAV realijomis bei diplomato karjera.

 

Diplomatė Emily Hicks, pasakodama apie jauną JAV verslą, startuolius, mokiniams akcentavo labai svarbias bendrąsias kompetencijas, atvedančias į sėkmę. Pirmiausia, svarbu kūrybiška idėja ir tikėjimas savimi, kad idėja gali būti inovatyvi ir vertinga. Paminėti garsūs vardai „Apple“, „Google“, „Microsoft“, „Amazon“, „Uber“, „Facebook“ priminė, kad šios verslo idėjos gimė kuklioje aplinkoje. Pavyzdžiui, „Facebook“ socialinio tinklo įkūrėjui Markui Zuckerbergui verslo idėja kilo dar būnant studentu, tiesiog universiteto bendrabutyje. Laikmetis padiktavo poreikį šiam verslui. Labai svarbu gebėti įžvelgti dabarties diktuojamą veiklų poreikį.

 

Kilusi gera idėja dar nėra garantija sėkmei – sunkumus įveikia 75 proc. besikuriančių jaunų verslų, kuriems reikia nueiti ilgą išbandymų ir atkaklumo kelią. Įveikti sunkumams reikia plataus spektro kompetencijų: vizijos matymo, kūrybiškumo, užsidegimo savo idėja, drąsos aukštai rizikai, kruopštaus planavimo, atsparumo nesėkmei ir nepaprasto atkaklumo bandyti dar ir dar kartą. Diplomatė akcentavo: relentless perseverance. Emily Hicks priminė istorinių pavyzdžių: Tomas Edisonas tūkstančius kartų atkakliai bandė, mokėsi iš klaidų, kol galiausiai padarė išradimą. Stevenas Spielbergas, patyręs nesėkmę Pietų Kalifornijos universitete, nenusivylė, bet atkakliai siekė tikslo ir tapo garsiu režisieriumi.

 

Diplomatės Emily Hicks kalboje minimos kompetencijos susisieja su mūsų gimnazijoje plėtojama mąstymo mokyklos idėja bei vertybėmis: gilesnis ir netipinis mąstymas, kūrybiškumas, atkaklumas. Paprašius kurio nors gimnazisto padiskutuoti apie savo mokymąsi ir mąstymą, šis nesutrikęs atsakytų, jog tikslingai pagalvoja apie savo mąstymą, supranta empatiško mokymosi vertę, tikslingai siekia turimas žinias taikyti praktiškai, bendradarbiauja ir moka mąstyti drauge. Įprastu dalyku tapę planuoti pasiekimų lūkesčius, stebėti savo mokymosi procesą, aptarti sėkmes ir nesėkmes. Kelyje į mokymosi sėkmę reikia suvaldyti impulsyvumą, emocijas ir išlikti atkakliam.

 

Virtualus susitikimas su JAV ambasados atstovais buvo įtraukiantis, nuoširdus ir intelektualus. Diplomatė Emily Hicks papasakojo gimnazistams apie savo darbo specifiką ir iššūkius, patirtį, įgytą gyvenant ir dirbant Japonijoje, Saudo Arabijoje, Šri Lankoje, Lenkijoje t. y. šalyse, kurios kultūriškai yra labai savitos ir skirtingos. Gimnazistų diskusija anglų kalba su diplomate buvo ne tik anglų kalbos bei viešo kalbėjimo praktika, tačiau labai vertinga implikacijomis apie mokslo vertę – puikus gamtos ir ekonomikos mokslų išsilavinimas atveria plačias ir įdomias karjeros galimybes.

 

Nuoširdžiai džiaugiuosi ir didžiuojuosi mūsų gimnazijos mokiniais. Jų klausimai, užduodami diplomatei Emily Hicks, bei diskusija rodė, kad jie seka įvykius, vykstančius pasaulyje, yra apsiskaitę, domisi JAV kultūra ir politiniu gyvenimu, žino ir gali diskutuoti apie verslo parkus, startuolius JAV ir Lietuvoje. Diskusijoje lyderiavę gimnazistai ir jų sklandi bei turtinga ištekliais kalba motyvavo mokinių bendruomenę drąsiau dalytis nuomone, būti aktyvesniais ir tobulinti anglų kalbą, nes tai globalus instrumentas siekiant sėkmės tolesniuose mokymosi etapuose bei ateities karjeroje.

 

Dėkoju diplomatei Emily Hicks už mūsų gimnazistams skirtą laiką, Amerikos informacijos centro direktoriui Sauliui Montvilai bei viešųjų ryšių specialistei Nijolei Petrauskienei už bendradarbiavimą organizuojant renginį. Padėka mūsų gimnazijos dir. pavaduotojai Ritai Sadovskienei už renginio idėjos palaikymą ir paskatą renginį organizuoti didesnei gimnazistų auditorijai bei mokytojui metod. Andriui Stortai už patarimus dėl informacinių technologijų. Didžiuojuosi mūsų gimnazistais, kad yra šaunūs, empatiški, smalsūs mokiniai ir prisideda kuriant aukštą gimnazijos kultūrą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.