„700 žingsnelių Vilniui“ – šventinis ėjimas ir bėgimas, skirtas Vilniaus miesto gimtadieniui paminėti

Žengiantis į savo 700-uosius gyvavimo metus, Vilnius jau tapo aktyvios gyvensenos ambasadoriumi – jaunatviškas ir veržlus miestas kviečia pažinti gražiausias miesto vietas bėgant, važiuojant dviračiu ar kitaip judant savo užsibrėžtų tikslų link. Vilniaus 700 metų jubiliejui mūsų įstaiga, Vilniaus lopšelis-darželis „Gabijėlė“, pasinėrė į jubiliejaus programą ir pakvietė visas Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigas švęsti kartu. Vilniaus jubiliejų pasitikti aktyviai, sveikai, džiaugsmingai ir su ugdytiniais praeiti ir (ar) prabėgti simbolinius 700 metrų.

 

Ikimokyklinio ugdymo tikslas – atsižvelgiant į vaiko prigimtines galias, jo individualią patirtį, vadovaujantis raidos dėsningumais, padėti išsiugdyti savarankiškumo, sveikos gyvensenos, pozityvaus bendravimo su suaugusiaisiais ir vaikais, kūrybiškumo, aplinkos ir savo šalies pažinimo, mokėjimo mokytis pradmenis. Judėjimas yra vienas svarbiausių prigimtinių vaiko poreikių, todėl būtina skatinti ikimokyklinio ugdymo mokytoją tikslingai inicijuoti vaikų fizinį aktyvumą (Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas, 2014).

 

Šiandienos problema – mažas vaikų judėjimas. Gyvenimo aplinka, būdas, modelis, deja, ne visada skatina vaikus būti aktyvius. Dauguma vaikų daug laiko praleidžia žiūrėdami filmukus, žaisdami žaidimus, užsiimdami kitomis veiklomis, kurios taip pat skatina sėdėti, taip ilgėja fiziškai pasyvių veiklų laikas. Judėjimas turi didelę reikšmę tiek mūsų savijautai, tiek gyvenimo kokybei ir ypač svarbus ankstyvame amžiuje ikimokyklinio amžiaus vaikams, kurie intensyviai auga ir tobulėja. Jiems būdingas didelis judėjimo poreikis, kuris yra prigimtinis ir kurį turime skatinti per įvairias veiklas, projektus, kaip ir pozityvų požiūrį į kūno kultūrą ir sportą. Kiekvienas vaikas turi patirti judėjimo džiaugsmą žaisdamas, bėgiodamas, išdykaudamas, lenktyniaudamas (Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas, 2014).

 

Projektu „700 žingsnelių Vilniui“, kurį iniciavo Vilniaus lopšelio-darželio „Gabijėlė“ aktyvaus judėjimo būrelio nariai, siekėme ugdyti holistinį (visuminį) ugdytinių požiūrį į sportą ir sveikos gyvensenos įpročius. Parodyti, kad šventes galime švęsti ir jas pasitikti puoselėdami aktyvų gyvenimo būdą (per fizinę veiklą). Šventinis ėjimas ir (ar) bėgimas, skirtas Vilniaus miesto gimtadieniui paminėti, vyko nuo sausio 2 d. iki sausio 31 d. dalyvavusių įstaigų pasirinktoje vietoje (įstaigos kieme, stadione, parke, miške, pievoje ir pan.), jų pasirinktu laiku. Projekto dalyviai ne tik pasipuošė gimtadienio kepurėlėmis, bet ir papuošė savo ėjimo ir (ar) bėgimo trasas šūkiais, palinkėjimais, plakatais, pieštais, gamintais Vilniaus miestui svarbiais objektais, balionais ir kita gimtadienio atributika. Sveikinimo žingsnelius dovanojo ne tik pavienės grupės, bet ir organizatorių suburtos kelios ar net visos ugdymo įstaigos grupės, bendruomenė.

 

 

Ne išimtis ir mūsų ugdymo įstaiga, kuri į projekto pasiruošimą ir jo įgyvendinimą įtraukė visas 17 grupių, įskaitant ir pačius mažiausius ugdytinius, tėvelius. Pirmame etape mokytojos su ugdytiniais dekoravo dėžes, iš kurių numatytą ėjimo ir (ar) bėgimo dieną buvo sudėtas didžiulis šventinis tortas, papuoštas šventine gimtadienio atributika. Viso projekto metu buvo kalbama apie Vilniaus atsiradimo ir jo įkūrimo istoriją, tradicijas, Vilniaus miestui svarbius objektus, statinius, lankytinas vietas, kad svarbias šventes galima paminėti aktyviai judant, t. y. patiriant džiaugsmą vaikštant, būnant gryname ore, lauke ir pan. Priešmokyklinėms darželio grupėms buvo suorganizuotos ekskursijos į Gedimino pilį, kur vaikai prisilietė prie mūsų praeities, istorijos.

 

Projektas baigėsi, o mes džiaugiamės, kad jame dalyvavo gausus būrys dalyvių ir ugdymo įstaigų iš visos Lietuvos. Sulaukėme tiek daug sveikinimų ir padovanotų jubiliejinių ėjimo ir (ar) bėgimo žingsnelių Vilniui. Mokytojų kūrybingumui ir išradingumui nėra ribų, todėl visi galime ko nors pasimokyti vieni iš kitų, pasiskolinti idėjų ir prisitaikyti sau.

Dėkojame dalyviams už aktyvų įsitraukimą ir tikimės, kad aktyvus laisvalaikio praleidimas taps vaikų gyvenimo dalimi, kad ir toliau linksmai, kūrybingai ir išradingai praleis laiką lauke savo darželių teritorijose ar už įstaigos ribų, gamtoje, stengdamiesi pažinti savo gimtojo miesto erdves, lankytinas vietas. Fizinio aktyvumo užuomazgos prasideda vaikystėje, todėl ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, pradinių klasių ir kūno kultūros ugdymo mokytojų atsakomybė yra didžiulė. Svarbus ir šeimos pavyzdys. Auginkime fiziškai aktyvesnius, sveikesnius ir laimingesnius vaikus.

 

Sigita Žusinienė

pavaduotoja ugdymui

Virginija Gudmonienė

priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Renata Jankauskienė

priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja

Vita Kuktienė

ikimokyklinio ugdymo ir kūno kultūros mokytoja

Paulius Kamarauskas

vyresnysis kūno kultūros mokytojas

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.