Virtuali metodinė valanda „Naudingi įrankiai užimtiems mokytojams“

Gegužės 7 d. Kauno pedagogų kvalifikacijos centras ir Kauno miesto anglų kalbos mokytojų metodinio būrelio nariai surengė nuotolinę metodinę valandą „Naudingi įrankiai užimtiems mokytojams“ (angl. Helpful Tools for Busy Teachers) ir dalijosi gerosios praktikos pavyzdžiais kaip, dirbant nuotoliniu būdu įvairiose platformose, galima ne tik ženkliai palengvinti mokytojo darbą, bet ir taupyti mums visiems brangų laiką, pasitelkiant skaitmeninius įrankius.

 

Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė bei Kauno miesto anglų kalbos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė Daiva Brukienė pristatė darbalapių kūrimo bei sklaidos galimybes „Liveworksheets“ platformoje. Tai elektroninių pratybų mokiniams kūrimas, kai kiekviena tradicinė užduotis gali būti transformuojama interaktyvia skaitmenine užduotimi. Mokiniams atlikus užduotį, ji automatiškai ištaisoma sistemoje, ir tik po to persiunčiama mokytojui.

 

Kauno Jono Jablonskio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui bei anglų kalbos mokytoja ekspertė Jūratė Zybartienė priminė patrauklų nemokamą mokytojo „asistentą“ mokinių skaitymo gebėjimus tobulinti – „ReadTheory“. Ši priemonė įgalina lengvai stebėti kiekvieno skaitytojo individualią pažangą pagal gebėjimus bei skaitomo teksto sudėtingumą. Jei užduotis atliekama lengvai – siūlomas aukštesnis lygis, jei užduotis sudėtinga – lieka tas pats arba siūlomas žemesnis lygis, kad užduotis netaptų neįveikiama. Mokiniai privalo nusistatyti skaitymo sąlygas: tekstų skaičių, skaitymui skirtą laikotarpį bei kriterijus. Mokytojas sukuria klases, testuoja mokinius ir gauna išsamią rezultatų ataskaitą.

 

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė Dovilė Spudienė supažindino klausytojus su skaitmeniniu įrankiu Write & Improve, skirtu tobulinti mokinių rašymo įgūdžius bei įsivertinti pažangą. Ši programa naudoja pažangią, Kembridžo universitete sukurtą technologiją, galinčią per kelias sekundes įvertinti rašto darbą, pagal skalę nuo lygio A1-C2, ir nurodyti taisytinas teksto vietas.

Kita, neseniai aptikta programa, „Paper Rater“, padeda mokytojui neįtikėtinai greitai, kriterijų pagrindu, įvertinti įvairių tipų mokinių rašto darbus (straipsnius, esė, laiškus, recenzijas).

Programa „Paper Rater“ pasitarnauja eliminuojant ydingą, tarp mokinių plačiai paplitusią praktiką – rašto darbų plagijavimą. Įkėlus darbą į jam skirtą laukelį, šiuo aspektu, programa patikrina darbą pačiame pirmame žingsnyje ir per keliolika sekundžių pateikia išvadą – darbas autentiškas, ar ne.

Minėti įrankiai prieinami visiems, nes yra nemokami, neriboja per dieną tikrinamų darbų skaičiaus, patogūs naudoti.

 

Kauno Antano Smetonos gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Inga Vedegienė kalbėjo apie tai, kad nuotolinio mokymo sąlygomis kiekvienoje pamokoje neišvengiamas informacijos bendrinimas, ir pademonstravo naudingą priemonę „ScreenRec“. Naudojantis šia programėle informacijos bendrinimas tampa nesudėtingas ir spartus. Tai galime atlikti padarydami ekrano nuotrauką, arba tiesiog įrašydami kompiuterio vaizdą su garsu. Visa bendrinama informacija sudedama galerijoje.

 

Kauno Maironio universitetinės gimnazijos mokytoja metodininkė Ramunė Balčiuvienė pristatė vertinimo ir įsivertinimo įrankius „Teams“ platformoje bei greitą vaizdo pamokos sukūrimą naudojantis „Free Cam“. Pranešimui pasirinktos trys nuotolinį mokymą lengvinančios programėlės: „Microsoft Office 365“ „Teams“ užduotys (assignments), Forms testai ir apklausos bei nemokama programėlė „Free Cam“. Užduotys, dėl jose esančios galimybės prisegti vertinimo kriterijus, iki šiol yra patogiausias mokytojos atrastas vertinimo įrankis vertinant kalbėjimo bei rašto darbus.

Kitas patogus ir laiką taupantis „Microsoft Teams“ įrankis – Forms testai ir apklausos. Forms testai, atsižvelgiant į mūsų poreikius, gali būti įvairūs: skaitomo ar klausomo teksto supratimo tikrinimas, kalbos vartojimo testas ir kt. Forms apklausos (polls), per kelias minutes, realiu pamokos laiku, padeda mokiniams įsivertinti žinias ir gebėjimus, o mokytojui – gauti grįžtamąjį ryšį.

Savarankiškam mokinių darbui organizuoti gali būti naudojama patogi nemokama darbalaukio filmavimo programėlė „Free Cam“. Naudojantis šiuo įrankiu galima filmuoti vaizdą, įgarsinti skaidrę, redaguoti įrašą ir visa tai daryti vienoje vietoje.

 

Kauno „Varpo“ gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Virginija Juodsnukienė pasidalijo informacija apie „Smart Notebook“, naudojamu sudarant įvairias užduotis: formuluojant klausimus su atsakymų variantais gauti grįžtamąjį ryšį, kuriant užduotis mokyti žodyno bei testus vertinimui ir įsivertinimui.

Pristatyta ir kita mokymo priemonė „Testmo“, tai paprastas, bet daug galimybių turintis testų generatorius su detalia ir informatyvia vertinimo informacija.

 

Reikia pripažinti, kad karantino ir nuotolinio mokymo pradžioje susidūrėme su nemažais iššūkiais ir nepatogumais. Naujos darbo sąlygos privertė veikti greitai ir išradingai, per trumpą laiką prisitaikyti prie dar neišbandytų mokymo aplinkų, pakoreguoti ugdymo turinį, ieškoti naujų mokymo, testavimo, grįžtamojo ryšio bei vertinimo būdų. Šiandien jau galime džiaugtis, kad turime kuo pasidalinti su kitais mokytojais, parodyti, ką naujo sužinojome, o gal prisiminėme, tai, kas kurį laiką buvo primiršta ar ne taip aktualu kaip dabar.

 

Dėkojame visiems, kurie noriai dalijasi savo patirtimi, įžvalgomis, žiniomis bei nuolat kuria, ieško ir atranda.

 

Kauno miesto anglų kalbos mokytojų metodinio būrelio inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.