Vaikų ir gyvūnų sintezė – vaikų kūrybiškumui ugdyti

Inga Ivanauskienė
,
Šiaulių jaunųjų gamtininkų centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Šiuolaikiniai vaikai itin daug savo laisvalaikio praleidžia prie kompiuterio, yra pasyvūs gamtos mylėtojai. Užsidarius virtualioje aplinkoje, daugeliui atsiranda bendravimo sutrikimų ir emocijų raiškos problemų. Šiaulių jaunųjų gamtininkų centro mokytojai, turėdami ilgametę ugdymo per gyvūnus patirtį, pastebėjo, kad vaikai sugeba atsipalaiduoti gyvūno draugijoje. Tuomet susidaro puiki terpė lavinti kūrybiškumą, kuris yra vienas svarbiausių aspektų vaiko gyvenime. Šiais metais Šiaulių jaunųjų gamtininkų centras vykdo neformaliojo vaikų švietimo projektą „Po vienu stogu“. Jis yra orientuotas į vaikų ir gyvūnų bendravimą, teikiantį geras emocijas, ugdantį emocinį intelektą, fizinį aktyvumą ir kūrybiškumą. Edukologijos požiūriu, kūrybingumas yra reikšmingas kaip sąlyga išgyventi ir adaptuotis prie jį supančio, kintančio pasaulio.

 

Viena iš projekto veiklų – susitikimai su kultūros atstovais, parodžiusiais vaikams kultūros ir kūrybiškumo svarbą. Vaikai susitiko su Šiaulių miesto kultūros atstovais, menininkais Sauliumi Jankausku ir Gediminu Beržiniu, aptarė saviugdos svarbą, idėjų generavimą ir jų įgyvendinimą. Praktinėje susitikimų dalyje vaikai, atlikdami užduotis, bandė labiau pažinti save ir savo emocijas.

Kelmės, Panevėžio, Žagarės, Linkuvos, Kuršėnų, Radviliškio rajonų vaikus Šiaulių jaunųjų gamtininkų centro mokiniai supažindino su savo atsivežtais gyvūnais – šunimis, graužikais, ropliais, organizavo atsipalaidavimo, jutiminio bendravimo su gyvūnais užsiėmimus ir šunų „Agility“ rungtis. Jaunųjų gamtininkų centro vaikai, besirengdami išvykoms į kitas Lietuvos vietoves, turėjo daug darbo ir atsakomybės parengti gyvūnus, jų inventorių išvykai. Veiklos svetur, kai organizuojama principu „vaikai-vaikams“, itin įpareigoja, skatina pasitempti, pasijusti svarbiems, reikšmingiems, kompetentingiems. Tiek šeimininkus, tiek svečius sujungė bendra veikla, įgyta nauja patirtis. Vaikai, dalyvavę veiklose su gyvūnais, patyrė daug emocijų, susikaustę atsipalaidavo, o išsiblaškę – susikaupė.

 

Ugdytiniai, dalyvavę projekto veiklose, po bendravimo su gyvūnais atliko įvairius kūrybinius darbus „Miau dirbtuvėlėse“, piešė tema „Aš ir mano gyvūnas“. Bendravimas su gyvūnais paskatino atverti emocijas, išlaisvinti kūrybinius gebėjimus, išreikšti savo ir gyvūno santykį. Atlikus projekto veiklose dalyvavusių vaikų anketinę apklausą išsiaiškinta, kad gyvūnai daro vaikams didžiulę įtaką, padeda jiems atsipalaiduoti, suteikia ramybę, laimę, džiaugsmą, nuostabą, susižavėjimą, smalsumą. Būtent tai ir išreikšta projekte dalyvavusių vaikų piešiniuose, kuriuos galima apžiūrėti Vandos Kavaliauskienės Katinų muziejuje iki 2020 m. kovo 1 d.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.