Vaiko sėkmę kuriame kartu

2017–2018 m. m. Klaipėdos Vitės progimnazijos bendruomenė pabaigė bendru susirinkimu, per kurį tėvai, mokiniai ir mokytojai išsigrynino pagrindines vertybes: toleranciją ir pagarbą, kūrybiškumą ir nuolatinį tobulėjimą, atsakingumą ir saugumą, tikslo siekimą ir nebijojimą klysti, bendradarbiavimą ir empatiškumą. Šiais mokslo metais, siekdami puoselėti šias vertybes, švietimo pagalbos specialistai skyrė ypatingą dėmesį socialiniam ir emociniam ugdymui per patyrimą.

 

Pirmose klasėse buvo įgyvendinta socialinio ir emocinio ugdymo programa. Užsiėmimus, kurie vyko kartą per savaitę, vedė socialinė pedagogė ir teatro mokytoja. Vaikai mokėsi atpažinti, įvardinti pagrindines savo ir klasės draugų emocijas bei jausmus. Mokiniams, turintiems emocijų ir elgesio sutrikimų, pagalbos mokiniui specialistai vedė „Spalvų dirbtuves“, per kurias buvo vykdomi dailės terapijos užsiėmimai.

Vyresniųjų klasių mokiniai pirmąjį ir antrąjį mokslo metų pusmečius užbaigė per patyrimines filmų naktis „12 valandų kelionė į save“. Per veiklas mokiniai kelio į save ieškojo aktyviai dirbdami grupėse, žiūrėdami ir analizuodami filmus, pažindami vienas kitą neformalioje aplinkoje.

Dvejus metus Vitės progimnazija Klaipėdos miesto mokiniams organizavo patyriminę praktinę konferenciją „Suprask, priimk ir jausk“. Šiais metais ją skyrėme tik savo progimnazijos mokiniams, renginyje dalyvavo 192 5–8 klasių ugdytiniai. Per konferenciją mokiniai dirbo 16-oje uždarų grupių, kuriose mokėsi pažinti, suprasti save ir šalia esantį, patirti ir analizuoti emocijas per žaidimą, piešimą, muziką, teatrą, metaforines asociatyvines kortas, darbą komandoje ir kt. Grupinius terapinius užsiėmimus mokiniams vedė net 17 įvairių kvalifikuotų specialistų: socialiniai pedagogai, jaunimo darbuotoja, psichologai ir psichoterapeutai, meno terapeutė, aktoriai, muzikantai.

 

Peržvelgdami įgyvendintas veiklas, manome, kad jos padėjo dar labiau sustiprinti mūsų puoselėjamas vertybes, saugumo ir bendrumo jausmą, sukūrė artimesnį mokytojo ir mokinio santykį, paskatino aktyvų mokinių tarpusavio bendradarbiavimą.

Mokinių, tėvų, mokytojų teigiami atsiliepimai neleidžia sustoti ir motyvuoja naujų veiklų paieškoms.

 

Irma Andrijaitienė

Socialinė pedagogė

Kristina Stankutė-Matė

Specialioji pedagogė

Aušra Gudjonytė

Psichologė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.