Svečiuose Pykšt ir Pokšt

Rima Skrinskienė
,
mokytoja metodininkė

Šiandien daug kalbama apie novatorių kartos ugdymą. Problemų sprendimu, tyrinėjimais, eksperimentais, kritiniu mąstymu grįstą STEAM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, menai, matematika) ugdymą nutarėme išbandyti Mažeikių lopšelio-darželio „Eglutė“ priešmokyklinio ugdymo grupėje „Gudručiai“. Kiekvieną savaitę grupėje svečiuojasi Pykšt ir Pokšt. Tai veikėjai iš Astos Urbonės ir Lauros Bajoriūnės eksperimentų knygelių „Pykšt ir Pokšt eksperimentai“.

Su veikėjais iš eksperimentų knygos iš anksto pasiruošiama bandymui, pakalbama, kokios priemonės bus reikalingos, jomis bendromis jėgomis pasirūpinama. Kai veikėjai svečiuojasi grupėje, pristato bandymą, jo eigą. Pykšt (berniukas) ir Pokšt (mergaitė) bendrauja su grupės vaikais, jiems komentuoja savo veiksmus, atsako į ugdytiniams iškilusius klausimus. Pasibaigus diskusijai, bendromis jėgomis padaromos išvados. Kiekvieną savaitę auklėtoja kviečia bandymui ruoštis vis kitus vaikus. Kiekvienas nori tapti eksperimentų veikėju, bet tenka mokytis išlaukti savo eilės.

Jau atlikome eksperimentus „Spalvų maišymas“ ir „Spalvų gamyba“. Ugdytiniai susižavėję stebėjo, kaip citrinos rūgštis, geriamoji soda, stiklo valiklis, skalbimo milteliai keičia raudongūžio kopūsto nuovirą. Įsitikinome, kad kopūsto nuoviras gali įgauti geltoną, žalią, oranžinę, rausvą spalvas.

 

Eksperimentai padeda priešmokyklinukams mokytis samprotauti, daryti prielaidas, ugdytis probleminio mąstymo įgūdžius. O eksperimentų knygelių naudojimas ugdomąją veiklą darys patrauklesnę, kvies visus pasinerti į nuostabų, kupiną netikėtumų ir atradimų pasaulį.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.