Patirties sėmėmės iš partnerių Belgijoje

Silva Šliožienė
,
Kelmės „Kūlverstuko“ l.-d. priešmokyklinio ugdymo pedagogė metodininkė

Belgijoje vyko penktasis 2016–2019 m. „Erasmus+“ projekto „Mokymasis už klasės ribų“ (angl. „Learning Beyond the Classroom Walls“) pedagogų mokymosi ir darbo patirties keitimosi vizitas, kurį organizavo projekto partneris Ecole communale d’Arquennes. Mokymuose dalyvavo partneriai iš 6 šalių. Kelmės „Kūlverstuko“ lopšeliui-darželiui atstovavo socialinė pedagogė Milda Alijošienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogės metodininkės Vida Razminaitė ir aš, Silva Šliožienė, vyresnioji pedagogė Nijolė Lembutienė.

 

Projekto dalyviai vieni kitiems pristatė gegužės-spalio mėnesiais įgyvendintas veiklas, savo įstaigose pritaikytas idėjas, parsivežtas iš vizito Lietuvoje matytų veiklų.

Priimančioji mokykla projekto partneriams paruošė turiningą programą, daug dėmesio skyrė ekologiniam ugdymui. Pasak jų, ekologinė problema – vienas rimčiausių išbandymų dabartinės kartos gyvenime. Belgijos pedagogai pasidalijo mokomąja medžiaga, kaip natūraliai per edukacines veiklas, išvykas sudominti ugdytinius ir suaugusiuosius gamtos išsaugojimu ir tausojimu. Pristatytos veiklos vyko skirtingose aplinkose, jas padėjo vesti savo srities specialistai. Šio projekto tikslas – didinti ugdytinių žinių potencialą ir įgūdžius per veiklas, vykdomas už ugdymo įstaigos ribų, panaudojant lauko pedagogikos elementus. Ugdytiniai stebėjo miestelio prieigose užtvenktą kanalą, šiukšlių kaupimosi vietas, aiškinosi, kokie organizmai gyvena kanale, kur keliauja šiukšlės, jei nėra valymo įrengimų, mokėsi rūšiuoti šiukšles ir domėjosi antrinių žaliavų perdirbimo būdais. Daug dėmesio sulaukė praktinė kompostavimo veikla. Mus sudomino tai, kad mokiniai ir socialinių įgūdžių stokojantys gyventojai praktinių įgūdžių gali įgyti miestelio teritorijoje esančiame darže. Užaugintas daržoves ir uogas gyventojai gali parsinešti namo, o likusios yra pristatomos į labdaros valgyklą.

Prisidėdami prie aplinkos taršos mažinimo, vyresnieji mokiniai, pedagogai ir svečiai dviračiais vyko į turtingą istorinį ir aplinkosauginį paveldą – laivybinių kanalų talpyklą. Daug žinių suteikė informacinis filmas apie kanalo darbą ir apsilankymas istoriniame muziejuje.

Iš įdomiai organizuotų veiklų, smalsių ir aktyvių vaikų buvo akivaizdu, kad ugdytiniams nuo mažumės skiepijamas noras pažinti, eksperimentuoti, tyrinėti savo aplinką, augalus, globoti ir prižiūrėti gyvūnus, mylėti ir saugoti gamtą. Į ugdymo procesą įtraukiami šeimos nariai.

Partnerių susitikimus visada paįvairina kultūrinė-pažintinė, edukacinė programa, per kurią susipažįstama su šalies švietimo sistema, kultūros ypatumais, papročiais, gyvenimo būdu, istorija, žymiausiomis vietomis. Daug istorinių įvykių mena miestelio statiniai, kanalai. Lankėmės Domaine Du Chateau De Seneffe dvare ir dalyvavome jame vykusioje edukacinėje programoje – šokolado gamyboje. Turėjome galimybę aplankyti Briuselį ir jo įžymybes.

 

Siekiant kokybiškai ugdyti mažuosius, ypač svarbu, kad juos mokantys pedagogai būtų kompetentingi. Mes, projekto dalyvės, galime teigti, kad iš projekto partnerių bendravimo, stebėtų veiklų ir užsiėmimų įgijome vertingų žinių, praktinės patirties. Tai paįvairins mūsų darbą ir padės plačiau gilintis į nuostabų gamtos pasaulį, kuris nuo pirmųjų gyvenimo žingsnių taip domina vaikus.

Į Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelį-darželį pasisvečiuoti atvyko ir partnerių iš Bulgarijos talismanas – tautiniu kostiumu aprengta lėlė Georgijus su savo dienoraščiu, kurį pildys projekto veiklose dalyvaujantys pedagogai ir ugdytiniai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.