Palermas – penktojo „Erasmus+“ projekto „Mes, ES vaikai, tikime…“ susitikimo sostinė

Penktasis tarptautinio „Erasmus+“ projekto „Mes, ES vaikai, tikime…“ (angl. „We, the Kids of the EU, believe…“) susitikimas visus projekto dalyvius sukvietė į Sicilijos sostinę Palermą (Italija). Šio projekto misija – skiepyti Europos mokiniams šiuolaikinį požiūrį į tautų ir kultūrų įvairovę, supažindinti su pasauline pabėgėlių problema ir jos sprendimo būdais įvairiose Europos šalyse.

 

Pirmąją viešnagės dieną, sutikdamas svečius, mokyklos pučiamųjų orkestras sugrojo visų projekte dalyvaujančių šalių himnus, italų mokiniai giedojo Italijos ir Sicilijos himnus. Altofontės mokyklos pradinukai šoko ugningąją tarantelą ir savos kūrybos šokį, skirtą kovai su patyčiomis. Vėliau vietos mokiniai pakvietė bendraamžius svečius į klases, kur visi kartu dalyvavo pamokose, piešė plakatus, mokėsi italų komandos sukurtos repo dainos, sporto salėje rengėsi futbolo varžyboms ir žaibiškam sambūriui. Italų mokinių mamos svečius vaišino pietumis.

 

Kaip minėjome, vienas pagrindinių projekto tikslų – supažindinti mūsų mokinius su pabėgėlių problemos sprendimo būdais Europoje, todėl aplankėme Palerme įsikūrusį pabėgėlių centrą, kuriame per pastaruosius 10 metų prieglobstį rado apie 10 tūkst. pabėgėlių. Centras įkurtas buvusiose vienuolyno patalpose, kur pradžioje pabėgėliai gyveno kartu su kunigais. Čia imigrantams suteikta galimybė mokytis italų kalbos, lankyti bendrojo ugdymo mokyklą.

Kitas mūsų aplankytas pabėgėlių prieglobstis – „Carito“ organizacijos patalpose įkurtas beglobių vaikų iš vakarinės Afrikos centras. Čia šiuo metu gyvena dvylika našlaičių berniukų, kuriais rūpinasi vietos pastorius ir savanoriai. Mūsų vaikai turėjo galimybę palyginti ir įvertinti savo gyvenimo sąlygas su tėvais bei artimaisiais, sužinoti, kas ir kaip gali suteikti pagalbą našlaičiams imigrantams.

 

„Kiekvienas, kuris nustoja mokytis, pasensta. Nesvarbu, ar jam dvidešimt, ar aštuoniasdešimt. Kiekvienas, kuris mokosi, išlieka jaunas“ (Henris Fordas). Štai todėl mokytojai nepraleido progos apsilankyti savo kolegų italų pamokose, kurias ne tik stebėjo, bet ir aktyviai dalyvavo veiklose. Pradinukai skaičiavo pagal italų pedagogo K. Bortolato sukurtą metodiką, per muzikos pamoką mokėmės kinestetinio muzikavimo, anglų kalbos pamokoje su mokiniais diskutavome apie stereotipinio mąstymo gajumą, fizikos – mokiniai apibendrino per elektrostatikos pamokas įgytas žinias.

Radome laiko ir pasivaikščiojimams po Palermą. Tris tūkstančius metų siekiančią Sicilijos sostinės istoriją kūrė daugybė tautų, jų savita kultūra suformavo šiuolaikinį Palermą.

 

Tarptautinėse mokinių futbolo varžybose dalyvavo mišrios komandos, sudarytos iš vietos mokinių ir svečių, berniukų ir mergaičių. Nors vadovavomės olimpiniu principu (svarbiausia – dalyvauti), varžybas stebėję Altofontės miestelio gyventojai aktyviai palaikė žaidėjus. Po varžybų visiems dalyviams įteiktos atminimo dovanėlės. Paskutinę viešnagės dieną mokiniai dalyvavo žaibiškame sambūryje pagal Altofontės mokyklos bendruomenės sukurtą šokį.

Neįkainojamos patirties mūsų mokyklos mokiniai įgijo gyvendami italų šeimose, kuriose svarbiausia – atsidavimas ir rūpestis. Dar kartą įsitikinome, kad italai ypač nuoširdūs ir šilti žmonės, todėl išvažiuojant nė vieno nestebino atsisveikinimo ašaros.

 

Sugrįžę neturėjome laiko ilsėtis: gruodžiui įpusėjus dalyvavome vaizdo konferencijoje su Aleksandrupolio (Graikija) projekto grupe, aptarėme skaitytus literatūros kūrinius apie vaikų diskriminaciją. Sausį planuojama vaizdo konferencija su Armafortės (Italija) mokiniais, per kurią vieni kitiems pasakosime apie tautinių mažumų, gyvenančių mūsų krašte, puoselėjamas tradicijas.

 

Lina BRUŽIENĖ, Rasa KASTĖNIENĖ

Projekto koordinatorės

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.