Mokomės kitur

Mokslo metams įsibėgėjus Tauragės r. Batakių pagrindinė mokykla tęsia tarptautinio projekto „Open Doors – Open Minds to the Future“ veiklas. Šiuo projektu ieškome optimalių darbo metodų netradicinėje aplinkoje ir išbandome naujus aktyvaus darbo su mokiniais metodus.

Penkių mergaičių ir trijų mokytojų komanda spalio 7–11 d. lankėsi Ispanijos Veles Rubio miestelyje ir jo apylinkėse, kur laukė šilta saulė, nuostabi gamta, malonūs projekto veiklos partneriai iš Estijos, Portugalijos ir Graikijos, įdomios veiklos ir edukacijos.

 

Susitikimui ruošėmės iš anksto – nusivežėme filmuką apie mūsų miestelio, rajono ir jo apylinkių lankytinas vietas, padarėme lankstinukus apie galimas edukacines programas Tauragės rajone. Šitaip visos komandos susitikimo pradžioje prisistatė viena kitai. Paskui susipažinome su Veles Rubio (tai vietovė pietryčių Ispanijoje, Siera Nevados priekalnėse). Komandos žaidė orientacinį žaidimą „Gymhana“: pagal įvairias nuorodas ieškojome vietų miestelyje, atsakinėjome į klausimus apie šios ir kitų partnerių gyvenamąsias vietoves (juk matėme visų komandų filmus).

Kitą dieną, nuvykę į Mini Holivudo oazę Almerijoje, susipažinome su vienintele dykuma Europoje, kur filmuojami autentiški vesternai, čia žiūrėjome teatralizuotą vaidinimą „Banko apiplėšimas“, pajutome to meto dvasią. Dalyvaudami edukacinėje veikloje susipažinome su nykstančiomis ir saugomomis gyvūnų rūšimis zoologijos sode, įkurtame šioje oazėje (čia saugoma apie 200 rūšių įvairiausių gyvūnų).

 

Istorijos ir meno žinias praplėtėme aplankę Granados mieste esantį buvusių maurų valdovų rūmų kompleksą Alhambra. Žavėjomės Nasridų karalių užmiesčio dvaro sodais. Kokia prabanga, kokia architektūra! O mozaikos, akmenų raižiniai, neįtikėtinai dekoruotos lubos! Čia pajutome XIII–XIV a. kultūros prabangą, ekstravaganciją, arabiškų sodų dvasią, stebėjomės maurų sugebėjimu sukurti tokį sudėtingą ir nuostabų architektūros šedevrą.

Kitą dieną apsilankėme Veles Blankoje esančioje Renesanso pilyje (tai nacionalinis Ispanijos istorijos paminklas). Pilis iškilusi ant uolos. Į ją reikia kopti apie 1000 m. Gavę įvairias edukacines užduotis mokiniai susipažino su šios pilies istorija.

Lankėmės ir Los Leteros urve. Čia pamatėme priešistorinę urvų tapybą, susijusią su pirmųjų gyventojų pietryčių Ispanijoje veikla maždaug 5 tūkst. metų prieš Kristų. Turėjome progą pasidaryti amuletus iš natūralių medžiagų su senoviniu Almerijos provincijos simboliu – „Indalo žmogus“.

Laisvalaikiu šokome savo partnerių šalių tradicinius šokius, dainavome, pasakojome apie papročius. Tai buvo puiki proga pažinti kitų tautų kultūrą, ispanų virtuvę, istoriją.

Daug pamatėme, daug sužinojome, daug bendravome, patobulinome anglų kalbos žinias. Tuo esame ypač patenkinti. Įspūdžiai – patys nuostabiausi.

Edukacijos netradicinėse erdvėse leidžia įsijausti ir geriau suprasti pateiktą informaciją. Mokymasis kitose erdvėse yra patrauklesnis ir įdomesnis.

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Tauragės r. Batakių pagrindinės mokyklos inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.