Metodinė valanda „Nuotolinis mokymas socialinio pedagogo darbe“

Valerija Segalovičienė
,
Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė
Daiva Šabūnienė
,
socialinių pedagogų metodinio būrelio pirmininkė

Gegužės 8 d. Kauno miesto ugdymo įstaigų socialiniai pedagogai dalyvavo virtualioje socialinių pedagogų metodinėje valandoje „Nuotolinis mokymas socialinio pedagogo darbe“. Metodinę valandą pradėjo Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė Valerija Segalovičienė, džiaugdamasi socialinių pedagogų kūrybingumu, energija ir neblėstančiu ryžtu. „Karantinas apriboja pagrindinę socialinio pedagogo darbo priemonę – tiesioginį bendravimą, tad pirmasis ir pagrindinis mūsų, socialinių pedagogų, žingsnis yra užtikrinti, kad tiek vaikas, tiek tėvai, globėjai ar kolegos, žinotų, kaip jus pasiekti, todėl svarbu pateikti savo darbui skirtus kontaktus“, – teigia socialinių pedagogų metodinio būrelio pirmininkė, Kauno Bernardo Brazdžionio mokyklos socialinė pedagogė ekspertė Daiva Šabūnienė. Ji supažindino su Nacionalinės švietimo agentūros Švietimo pagalbos departamento Psichologijos skyriaus socialinių pedagogų parengtomis rekomendacijomis „Socialinio pedagogo vaidmuo nuotolinio ugdymo organizavimo procese“.

 

Remiantis šiomis rekomendacijomis svarbu:

nurodyti darbo valandas, kuriomis Jūs esate pasiekiami konsultuoti realiu laiku;

užtikrinti sistemingą konsultacijų tęstinumą vaikams, tėvams ar globėjams;

pagrindinis dėmesys skirtas sunkiau gyvenantiems;

kaip elgtis, kai vaikai nuolat praleidžia užsiėmimus.

 

Šiuo metu ypač svarbi pagalba „čia ir dabar“, atsižvelgiant į konkretų atvejį bei aplinkybes. Kauno miesto tarpdisciplininio bendradarbiavimo koordinatorių (TBK) specialistė Sigita Šimkienė pabrėžia, kad TBK tikslas – užtikrinti koordinuotai teikiamą švietimo pagalbą savivaldybėje, – socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų vaikams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams), mažinti socialinę atskirtį, tobulinti tėvystės įgūdžius, stiprinti šeimos savarankiškumą, gerinti vaikų psichikos ir fizinę sveikatą, puoselėti sveikos gyvensenos supratimą, padėti įveikti mokymosi sunkumus, patiriamus dėl negalių ar nepalankių aplinkos veiksnių, mažinti nepilnamečių iškritimo iš švietimo sistemos riziką.

 

Šios koordinuotos pagalbos gavėjai –vaikai nuo gimimo iki 18 metų ir asmenys iki 21 metų, turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, bei jų tėvai (globėjai, rūpintojai). S. Šimkienė  priminė 2017 m. rugpjūčio 28 d. įsakymą Nr. V-651/A1-455/V-1004 „Dėl koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų tvarkos aprašo“  bei  atsakė į rūpimus klausimus, pabrėždama, kad svarbus bendradarbiavimas tarp institucijų.

 

Socialinių pedagogų metodinio būrelio narė Kauno „Saulės“ gimnazijos socialinė pedagogė metodininkė Andrėja Adašiūnienė pristatė naują metodinę priemonę-klausimyną „Kaip jautiesi, moksleivi“, skirtą mokinių savijautos, mokymosi ir bendravimo poreikių, nuotolinio mokymosi metu, nustatymui, o Kauno Dainavos progimnazijos socialinė pedagogė metodininkė Aurelija Reinikovienė šį klausimyną pritaikė ir tėvams. Klausimyno tikslas – padėti socialiniams pedagogams išsiaiškinti, su kokiais iššūkiais mokiniai susiduria karantino metu: ar sistemingi dalyvauja virtualiose pamokose, ar turi mokymuisi būtinų priemonių, kokių patiria mokymosi trikdžių, fizinės ir emocinės savijautos pokyčių, su kokiais bendravimo sunkumais susiduria.

Kita socialinių pedagogų metodinio būrelio narė, klausimyną parengusi Kauno „Saulės“ gimnazijos socialinė pedagogė Andrėja Adašiūnienė, atkreipia dėmesį, kad klausimuose integruoti prevenciniai uždaviniai bei socialinio emocinio ugdymo nuostatos, skatinančios mokinio sąmoningumą, atsakingą sprendimų priėmimą.

Socialiniai pedagogai, bendradarbiaudami su vaiko gerovės komisijos nariais, klasių vadovais, atlikę apklausą, gautus rezultatus galės panaudoti švietimo pagalbos tobulinimui, diskusijoms su mokiniais, tėvais, mokytojais. Tikimasi, kad rekomenduota priemonė padės mokyklų bendruomenėms geriau suprasti mokinių rūpesčius ir drauge ieškos būdų kaip juos išspręsti.

 

Metodinės valandos metu aptarti ir kiti klausimai: nemokamas maitinimas bei vaikų vasaros užimtumas. D. Šabūnienė pabrėžia, kad nuotolinis mokymas – rimtas išbandymas. Tad būtinas vienas kito palaikymas: tarkitės su kitais pagalbos mokiniui specialistais, klauskite nuomonės, patarimo; dalinkitės gerąja patirtimi – pravestomis klasių valandėlėmis, užsiėmimais grupėmis ir t. t.; konsultuokitės su kitomis institucijomis – Socialiniu paslaugų centro specialistais, atvejo vadybininkais, Vaiko teisių apsaugos tarnybos ir TBK specialistais.

 

Metodinio būrelio pirmininkė susitikimą pabaigė Irmos Nekrošiūtės mintimis: „Būkite tuo, kas esate. Tai, kas jūs esate yra tūkstančius kartų įstabiau, nei tai, kuo stengiatės atrodyti, norėdami padaryti įspūdį, norėdami įtikti ir patikti. Netemdykite šviesos, kuria jūs esate, dirbkite savo darbą, kad ji suspindėtų kuo ryškiau. Būkite, ir tie, kuriems lemta būti šalia, bus šalia. Ne dėl kažko, o nepaisant nieko. Nebijokite prarasti tų, kurie jūsų buvimą pakenčia. Pasidovanokite sau dovaną būti su tais, kurie jį švenčia!“

Taigi, linkiu dovanos būti su tais, kurie jūsų buvimą švenčia.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.