Inovatyviausi mokytojai: kuriant ateitį

Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“ (ŽEF) gegužės 22 d. organizavo konferenciją „Inovatyviausi mokytojai: kuriant ateitį“. Per renginį siekta susirinkusius dalyvius ne tik supažindinti su naujovėmis, bet ir aktyviau įtraukti į dialogą – antroji konferencijos dalis buvo skirta neformalioms diskusijoms, per kurias dalyviai galėjo lektoriams užduoti klausimų, pasidalyti patirtimi, paklausti patarimo ar pasiūlyti bendradarbiavimo idėjų.

 

Pirmasis konferencijos pranešimas buvo apie ateitį, jos galimybes ir iššūkius, kurioms spręsti būtina ir nuolatinė mokyklos kaita. Pranešimą skaitęs ŽEF direktorius Arminas Varanauskas pasakojo apie tai, kokie pokyčiai mūsų laukia, kokių gebėjimų svarba dar labiau augs ateityje. Pokyčiai įkvėpė įgyvendinti projektą „sySTEAM“. Asociacijos vadovas susirinkusiesiems pristatė per projektą sukurtus rezultatus – aktualių technologijų ir jų panaudojimo ugdymo procese analizę, STEAM parengties lygių sistemą ir mokyklos įsivertinimo įrankį, plano gaires ir šabloną, taip pat dalykų integracijos, technologijų naudojimo mokykloje ir mokyklos bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis, verslo ar kitomis organizacijomis rekomendacijas. Šiuo metu yra baigiami versti į lietuvių kalbą visi projekto rezultatai, jie bus visiems prieinami puslapyje www.steamedu.eu.

 

„Erasmus+“ finansuojamas projektas nuo pat paraiškos rašymo buvo paremtas mokyklų savarankiškumo principu, nebandant turėti pretenzijų į visiškai teisingus atsakymus. Veikiau projekto partneriai visus rezultatus kūrė kaip pagalbos įrankius, kuriuos skirtingos mokyklos gali naudoti prisiderindamos prie savo poreikių. Toks požiūris dominavo ir organizuojant šią konferenciją – buvo pasirinktas formatas, kai pranešėjai galėjo pasirinkti jiems, kaip savo srities profesionalams, svarbiausias temas.

 

2018 m. Metų mokyklos vadove išrinkta Vilniaus Barboros Radvilaitės progimnazijos direktorė Inga Vargalienė kalbėjo apie asmeninę lyderystę mokymui(si) ir dalijosi savo sėkmės istorijomis. Šiaulių Salduvės progimnazijos direktorė Natalija Kaunickienė, 2016 m. patekusi į geriausių Metų mokyklos vadovų trejetuką, dalijosi savo įstaigoje naudojamų refleksijų patirtimi ir nauda.

Panevėžio „Vilties“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja Asta Sakalienė, išrinkta 2018 m. Inovatyviausia pradinių klasių mokytoja, pasakojo, kaip susidoroja su ateities atnešamais iššūkiais ir jau nuo pirmųjų klasių tam ruošia savo mokinius. Klaipėdos Vitės progimnazijoje dirbanti Jurgita Kupšytė-Karbauskė (2018 m. Inovatyviausia matematikos, IT mokytoja) pasakojo, kaip sugeba visus vaikus sudominti matematika, mokydama jos „kitu kampu“. Marius Narvilas, 2016 m. Inovatyviausiu menų, technologijų mokytoju pripažintas Vilniaus jėzuitų mokyklos pedagogas, su kolegomis dalijosi asmeniniais patyrimais ir patarimais, kaip susitvarkyti su mokytojams keliamais lūkesčiais ir „neperdegti“. Rytis Jezukevičius, 2018 m. patekęs tarp trijų Inovatyviausių kalbų mokytojų, pasidalijo savo mintimis apie mokytojų prestižą, žiniasklaidos vaidmenį ir pačių mokytojų galimybes jį keisti. Inovatyviausia 2016 m. fizikos mokytoja Rigonda Skorulskienė iš Kauno jėzuitų gimnazijos pasakojo, kaip neskausmingai pereiti nuo žaidimo prie mokslinio tyrimo, o Vilniaus Taikos progimnazijos istorijos mokytojas Algis Bitautas (Inovatyviausias 2018 m. socialinių dalykų mokytojas) dalijosi savo mintimis apie mokyklines istorijos dalyko programas, kaip galima mokytis (ne)nuobodžią istoriją.

Panevėžio „Vilties“ prog-jos pradinių klasių mokytojos Astos Sakalienės pranešimo skaidrė

Pranešimų skaidres ir konferencijos vaizdo įrašą rasite čia.

 

Konferencija finansuojama iš Europos Sąjungos „Erasmus+“ programos lėšų, vykdant projektą „sySTEAM − sistemingas požiūris įgyvendinant STEAM ugdymą mokyklose“ (angl. Systematic Approach for Implementation of STEAM Education in Schools).

 

Asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.