„Erasmus+“ projektai – kelias į kitokį ugdymą

Danguolė Tumėnienė
,
Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ prog-jos pradinių klasių mokytoja

Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos bendruomenė aktyviai įsitraukė į „Erasmus+“ projekto „Code Name Robot“ veiklas. Balandžio 29 – gegužės 4 d. mokytojų komanda – vokiečių kalbos mokytoja Ramunė Misiūnienė, anglų kabos mokytoja Erika Lavrukėnienė ir aš, pradinių klasių mokytoja Danguolė Tumėnienė, – lankėmės Lenkijoje, Sycovo mieste.

Marijos Konopnickos valstybinėje mokykloje vyko jau trečiasis projekto partnerių darbinis vizitas. Pirmąją projekto dieną visi projekto partneriai susitiko mokykloje.

 

Susitikimo organizatorė Marijos Konopnickos valstybinė mokykla buvo paruošusi įdomią, aktyvią programą. Pirmoji diena buvo skirta susitikimams ir pažinčiai su Sycovo miesto kultūra ir istorija: lankėmės miesto savivaldybėje, susitikime su miesto meru buvo pristatytas Sycovo švietimo įstaigų tinklas. Vakare muzikos mokykloje vyko nuostabus muzikos mokyklos mokytojų koncertas. Vroclave praleista pilna įspūdžių diena: Švietimo tarnyboje buvome supažindinti su Lenkijos švietimo sistema, o technologijų universitete išklausėme paskaitą. Įdomiai buvo pristatytos robotikos ir mokslo pažangos naujovės, buvo smagu „pabendrauti“ su jau suprogramuotais robotais. Vykdomo projekto tikslas – tobulinti mokinių žinias apie robotiką, lavinti loginį mąstymą ir programavimo įgūdžius, todėl veiklos buvo orientuotos į informacinių technologijų įrankių panaudojimą ir jų integraciją ugdymo procese. Sycovo Marijos Konopnickos valstybinėje mokykloje vyko aktyvios robotikos ir kodavimo dirbtuvės, likome maloniai nustebinti, kai į kūrybinių dirbtuvių veiklas kartu su mokytojais įsitraukė ir Sycovo meras. Visi kartu išbandėme „Cubetto“, „Doc“, „Kind“, „Edu robot“, „Blue bot“, „Lego“ įrankius ir robotukus, mokėmės programuoti „Scratch“ ir „Baltie“ programavimo kalbomis. Mokyklos mokiniai pristatė savo sukurtus robotus, išbandėme robotukus žaisdami futbolą. Lankėmės ir istorinėse Varšuvos vietose, klausėmės išsamaus gido pasakojimo.

 

Vizito pabaigoje projekto dalyviams buvo įteikti sertifikatai. Pasipuošėme ir vienodais marškinėliais, pažymėtais projekto logotipu. Daug emocijų sukėlė žaidimas „Kahoot“: žaisdami pritaikėme per vizitą įgytas žinias ir patirtį.

Šis vizitas buvo ne tik įdomus, bet ir labai naudingas: giliau susipažinome su Lenkijos kultūra, tradicijomis. Sudomino ir šios šalies švietimo sistema. Na, o įgytą patirtį pritaikysime paįvairindami pamokas, mokysimės kartu su savo mokiniais.

Projekte dalyvauja ugdymo įstaigos iš Turkijos, Lenkijos, Lietuvos, Portugalijos, Italijos, Vokietijos ir Kroatijos.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.