Džiuginančios ir ugdančios vaiką vaizdinės priemonės

Aldona Pupšienė
,
Telšių „Ateities“ prog-jos Degaičių skyriaus ikimokyklinės grupės „Ąžuoliukas“ vyr. mokytoja

Vaikų darželio ar grupės aplinka, kurioje ugdytiniai praleidžia visą dieną, turi didelę reikšmę ugdymo procesui. Spalvinga ir žaisminga aplinka skatina kūrybiškumą, mąstymą, vaizduotę, džiugiai nuteikia. Mano ir grupės vaikų rankomis pagamintos interjero detalės, puošiančios mūsų grupę, naudojamos kaip metodinės priemonės. Vaikai jas mato visą dieną, stebi, liečia, analizuoja ir naudoja žaisdami.

 

Vos pravėrusius mūsų darželio duris vaikus pasitinka „Pėdučių takelis“, kuris nuveda iki rūbinės. Palikę čia savo drabužius, jie ant grindų mato spalvotų raidžių, kurios sudaro žodžius „LABAS RYTAS“, taką. Kas rytą eidami šiuo taku vaikai ne tik mokosi skaityti, bet ir patys džiaugiasi, kitiems rodo savo, mamos, tėčio, sesės ar brolio pirmąsias vardų raides.

Įėję į grupės žaidimų kambarį mato „Ilgąjį“ taką, sudarytą iš įvairių dydžių ir spalvų geometrinių figūrų. Tako gale geometrinės figūros su rodyklėmis. Vaikai mokosi eiti įvairiomis kryptimis. „Ilguoju“ jį pavadino patys vaikai, nes jis vingiuoja per visą grupės kambarį. Vaikams yra suteikta puiki galimybė vaikštant tuo takeliu įsiminti spalvas, skaičiuoti, pažinti geometrines figūras, orientuotis erdvėje, susipažinti su sąvokomis (mažas – didelis, mažesnis – didesnis, arčiau – toliau, pirmyn – atgal, kairė – dešinė ir t. t.).

 

Grupėje ant sienos – didžiulis laivas. Jo bures puošia įvairių spalvų geometrinės figūros ir skaičiai nuo vieno iki dešimt. Vaikai paprastai, be specialaus mokymo, tarsi savaime išmoksta skirti spalvas, įsimena skaičius. Kitą sieną puošia pačių pagamintas „Namelis“. Jame „gyvena“ vaikų vardų pirmosios raidės. Ši vaizdinė priemonė padeda suprasti sąvokas (kairė, dešinė, aukščiau, žemiau). Suradę savo vardo pirmąją raidę pasako, koks draugas gyvena nuo jo kairėje ar dešinėje pusėje, žemiau ar aukščiau. Virš „Namelio“ skraido paukščiai – vaikų delniukų atspaudai, o grupės sieną puošia ir džiugina vaivorykštė. Ją piešdami vaikai mokėsi ir dabar kasdien mokosi skirti įvairias spalvas ir atspalvius.

Dar viena sieną puošianti dekoratyvi ugdymo priemonė, skirta metų laikams atpažinti, – „Skėtis“: keturis skirtingomis spalvomis dekoruotus skėčio plotelius pildėme kiekvienam metų laikui būdingomis aplikacijomis. Dabar pažiūrėję į juos, vaikai gali išvardyti visus metų laikus ir jų požymius.

 

Taip, be didelių investicijų, žaidžiant ir dirbant galima sukurti vaikams ir sau mielą bei patogią ugdymosi aplinką.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.