„Aš esu čia!“ projekto dalyvių susitikimas

Besibaigianti gegužė sukvietė į penktąjį „Erasmus+“ KA2 projekto „Aš esu čia!“ partnerių susitikimą, vykusį Portugalijos saloje Madeiroje. Susirinkome iš skirtingų Europos kampelių: Lietuvos, Lenkijos, Graikijos, Turkijos ir Italijos.

 

Nuo pirmos dienos prasidėjo intensyvus darbas. Aplankytos mokyklos šeimininkai supažindino su neįgalių vaikų ugdymo galimybėmis Madeiroje ir Portugalijoje. Skirtingų gebėjimų ir ugdymosi poreikių turintys mokiniai kartu su draugais pristatė savo mokyklą, šalį, jos klimatą, kultūrą, lankytinas vietas. Per susitikimą kiekviena šalis partnerė parodė savo namų darbus. Kiekvienoje mokykloje mokiniai kalbėjosi apie svajones, skambant muzikai piešė savo svajonę. Iš eksponuojamų piešinių balsuojant buvo išrinkti 5 gražiausi, kurie pateks į projekto knygą. Projekto dalyviai susirinkusiuosius supažindino su savo šalies tautiniais drabužiais ir šokiais. „Man labai patiko lietuvių liaudies šokis „Oira“. Jis juokingas ir smagus“, – mokinė Carla Beatriz iš Madeiros. „Smagu, kad galėjome pasimokyti šokti skirtingų šalių šokius“, – pritarė mokinys Michalis iš Lenkijos, Rybniko miesto.

Visi susidomėję stebėjo Kėdainių specialiosios mokyklos „Mažojo teatro“ spektaklio „Voro vestuvės“ vaizdo įrašą. Kuriant šį muzikinį spektaklį panaudotas „Batti Strauss“ metodas, kurį mokymuose Lenkijoje per projektą „Aš esu čia!“ įvaldė mokytojos Daina Jonavičienė ir Janina Dautartienė.

 

„Smagu, kad mokyklai suteikiamos galimybės ugdymo procesą perkelti į kitas erdves, tokias kaip vandenynas: mokytis plaukti, nardyti, buriuoti, irstytis irklente, baidare. Tarsi mokinukė džiaugiausi pamoka vandenyne!“ – mintimis dalijosi Kėdainių specialiosios mokyklos mokytoja Vaiva Siutilienė. O mokytoja Daina Jonavičienė pasidžiaugė kita organizuota veikla: „Buvo gražu žiūrėti, kaip visi projekto dalyviai nešini telefonais, fotoaparatais botanikos sode stebėjo, aptarinėjo, fotografavo išskirtinius augalus ir gėles, bandė surasti ir atpažinti savo šalyje augančius augalus. Grįžę į mokyklą rengė užfiksuotų kadrų pristatymus.“

„Įdomi mokyklos aplinka, didelės erdvės, esančios lauke, po stogu, kur mokiniai praleidžia pertraukas kalbėdami, žaisdami, būdami kartu“, – pastebėjimais dalijosi 7 klasės mokinė Evelina. O aštuntokė Raminta pasakojo, kad susirado draugų iš kitų šalių, su kuriais tikisi palaikyti santykius elektroninėje erdvėje.

 

Paskutinę dieną, stebėdami mokinių pasirodymus, dalyvaudami masinėje zumbos pamokoje, mokykloje paminėjome Tarptautinę vaikų gynimo dieną. Iš kelionės parsivežėme begalę įspūdžių, minčių, idėjų, užduočių tolesniems darbams.

 

Projekto dalyvių inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.