Vaikų atsipalaidavimo būdai naudojant Mąstymo kepures

Rita Šulčytė
,
 Vilniaus l.-d. „Žemyna“ (Mąstymo mokykla) priešmokyklinio ugdymo mokytoja

Šiuolaikinėje visuomenėje suaugusieji nuolatos skuba, lekia, yra susikoncentravę į tikslus, bet ne į patiriamas emocijas siekiant tikslo. Dažnai pamirštame sustoti ir stebėti aplinką, savo emocijas, tai, ką jaučiame, girdime, matome, liečiame ar užuodžiame. Tai atima iš mūsų galimybę patirti ramybės patyrimo ir buvimo su savimi, pilnatvės emocijas.

 

Prasidėjus trečiajam tūkstantmečiui pasaulį išvydo Z karta. Ji yra pasirengusi užkariauti pasaulį. Tokie vaikai ieško informacijos, domisi naujovėmis ir žino, kur jų gali rasti. Suaugę, vaikų tėvai juos nuolatos skatina domėtis pinigais, technologijomis, mokslo išradimais, kurti ir atrasti. Nuo mažens vaikai yra aprūpinami išmaniaisiais įrenginiais, kuriais moka naudotis geriau nei knygomis, kurios lavina žodyną, plečia pasaulėžiūrą, lavina vaizduotę.

 

 

Tačiau pastebima, jog net šiuolaikiniams vaikams trūksta laiko sveikam emociniam poilsiui, išsikrovimui ir grįžimui į darnų savęs suvokimą bei jautimą. Todėl kartu su priešmokyklinio amžiaus vaikais išbandėme meditaciją ir afirmacijų korteles.

 

Afirmacijų kortelės – tai kūrybinės kortelės su įvairiomis citatomis ir posakiais, kurios skatina gerumą ir priėmimą tarp bendraamžių, namuose, grupėje, padeda vaikams auginti pasitikėjimą savimi, lavina empatijos jausmą, moko nebijoti klysti išbandant naują veiklą, ugdo emocinį intelektą, gerina grupės mikroklimatą.

 

Naudojant šias korteles, pastebimas ryškus pokytis vaikų emociniame mikroklimate. Kartu naudojant Mąstymo kepures vaikams yra sukuriami klausimai, kurie turtina jų emocinį intelektą.

Raudona kepurė – Kaip jautiesi, kai gauni komplimentą?

Juoda kepurė – Su kokiais sunkumais susiduri medituodamas?

Žalia kepurė – Koks būtų palinkėjimas sau pagal afirmacines korteles?

Geltona kepurė – kas skatintų tave geriau jaustis darželio grupėje?

  • Tokios praktikos skatina save stebėti, analizuoti savo emocijas, sutvarkyti triukšmą galvoje, kai jis ištinka.
  • Stiprinamos kognityvinės funkcijos – vaikai geba geriau koncentruoti dėmesį, įsiminti, apdoroti informaciją, specialiujų poreikių vaikai, turintys sunkumų susikaupiant, geba aktyviau ir sąmoningiau įsitraukti į ugdymo procesą.
  • Taip pat taikant jogos praktikas grupėje gerėja emocinis klimatas, vaikai jaučiasi laimingesni. Tai yra svarbiausias mano kaip mokytojo prioritetas.

 

„Jei vaikai pradėtų medituoti nuo vaikystės jau po vienos kartos Žemėje išnyktų smurtas.“

Dalai Lama

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.