Trumpalaikis projektas „Augalų istorijos”

Jolanta Vaitkevičienė
,
Kauno r. Akademijos mokyklos-darželio „Gilė“ pradinio ugdymo mokytoja ekspertė 

Projektas „Augalų istorijos” su keramike Jurgita Čiplyte turi tikslą plėtoti mokinių asmeninius ir socialinius gebėjimus, puoselėjant humanistinėmis vertybėmis grindžiamą dvasinį pasaulį bei ugdyti mokinių meninius ir estetinius gebėjimus padedančius išreikšti save, kurti, komunikuoti. Šis projektas prasidėjo rugsėjo mėnesį ir baigsis birželį. Šio projekto dalyviai yra Kauno r. Akademijos mokyklos-darželio „Gilė” 3c klasės ir 4a klasės mokiniai.

 

Lapkričio mėnuo yra paskutinis rudens mėnuo, todėl buvo sumanymas dirbti su medžių lapais išlaikant galimybę juos kūrybiškai ir įdomiai perteikti bei apipavidalinti naudojant įvairią lipdymo techniką. Mokiniai prisirinko didelių nukritusių rudeninių spalvų lapų, juos kelias savaites džiovino, kad galėtų pasinaudoti jų trafaretais ir apsibrėžti kontūrus. Tuomet naudodami plastiliną tuos lapus užspalvino padengdami įvairiomis pasirinktomis spalvomis. Po to savo sukurtiems lapams mokiniai kūrė įvairias jo atsiradimo istorijas.

 

 

O balandžio mėnesio tema buvo „Kraičio skrynia”. Klausite, kodėl? Ogi todėl, kad lietuvių liaudies tautodailėje, ypač skrynių puošyboje, buvo naudojami augaliniai motyvai ir ornamentai, kurie buvo piešiami pradedant nuo centro. Abiejų klasių mokiniai kurdami puošybos elementus taip pat turėjo mokytis nebijoti išcentruoti augalų motyvų kompozicijos ją išplėsdami ir ornamentuodami. Skrynių marginimui dažniausiai buvo renkamasi žalia, ruda, raudona spalvos, nes jos atspindėjo gerą nuotaiką, viltį, atgimimą, naujo etapo pradžią. Įkvepianti ir įprasminta veikla ugdė vaikų įvairias kompetencijas.

 

Esame dėkingi tautodailininkei ir keramikei iš Panevėžio Jurgitai Čiplytei už sudarytas įvairias galimybes susipažinti su daugybe keramikos paslapčių pasineriant ir keliaujant po nuostabių temų lobynus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.