„Tėvų lūkesčiai ir vaikų poreikiai“

Jelena Chvostova, Žana Mackevič
,
mokytojos metodininkės 

Šiais laikais daug kalbama apie ugdymo proceso kokybę. Tėvų lūkesčiai ir vaikų poreikiai – tai pagrindinis ugdymo proceso faktorius, darantis įtaką ugdymo proceso kokybei. Vilniaus lopšelio-darželio „Zylutė“ darbo grupės iniciatyva buvo atliktas tyrimas: „Tėvų lūkesčiai ir vaikų poreikiai“. Tyrimo tikslas: nustatyti Vilniaus lopšelio-darželio „Zylutė“ tėvų (globėjų) lūkesčius ir vaikų poreikius. Užduotis: Įvertinti vykstančio ugdymo proceso kokybę ir tėvų įsitraukimą į ugdymo procesą būdus bei galimybes.

Direktorė Erika Rynkevičienė inicijavo darbo grupę: (Jeleną Chvostovą, Žaną Mackevič, Ireną Dubonosovą ir Galiną Bedulskają) atlikti tyrimą „Tėvų lūkesčiai ir vaikų poreikiai“, kurį koordinavo direktorės pavaduotoja ugdymui Danuta Voitechovič. Anoniminėje apklausoje dalyvavo 157 respondentų (80 % tėvų). Tyrimo rezultatus mokytojos pristatė bendruomenei susirinkimo metu:

  1. Dauguma tėvų yra aktyvūs ir dalyvauja vaikų ugdymo procese.
  2. Tėvams įsitraukti į vaikų ugdymo procesą labiausiai trukdo jų užimtumas.
  3. Tarp mokytojų ir tėvų vyksta glaudus bendradarbiavimas.
  4. Tėvai yra patenkinti suteikta informacija apie vaikų ugdymą darželyje bei vaikų pasiekimus ir pažangą.
  5. Tik maža dalis tėvų (9 %) pageidautų daugiau informacijos apie savo vaikų pažangą.

 

Norime pasidžiaugti, kad tėvai teigiamai vertina mūsų įdėtas pastangas. Sutinka, kad jų dalyvavimas ugdymo procese naudingas tiek vaikams, tiek tėvams, tiek pedagogams. Tai parodo, kad mes einame teisingu keliu ir tai, ką darome, yra gerai. Tik bendryste ir abipusiu didžiuliu noru dirbti vaiko labui galime daug pasiekti planuojant ugdymo procesą ateityje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.