Tarptautinis „eTwinning“ projektas „Kodavimas visur“ Kauno lopšelyje-darželyje „Klausutis“

Sonata Jonauskienė
,
Kauno l.-d. „Klausutis“ meninio ugdymo (judesio) mokytoja

Ikimokyklinis ugdymas pripažįstamas kaip svarbus etapas visoms XXI amžiuje reikalingoms kompetencijoms iš(si)ugdyti. Tai siejama su asmens gebėjimu sparčiau spręsti įvairias kilusias problemas, kritiškai mąstyti, prisitaikyti prie kintančios aplinkos ir kūrybiškai veikti, taip pat – išmokti bendradarbiauti ir dirbti kartu. Mokslui ir inovacijoms dideliu greičiu žengiant į priekį ir integruojantis į gyvenimą, daugelis užsienio valstybių vaikų ugdymo procese ypatingą dėmesį skiria kodavimo naujovėms, šiuolaikinių technologijų naudojimui kasdienėje veikloje. Šia kryptimi pastaraisiais metais sparčiai juda ir Lietuva.

 

Gali kilti klausimas – kaip ikimokyklinio amžiaus vaikui išmokti koduoti? Visada būna pradžia. Norint žengti pirmuosius žingsnius į kodavimo pasaulį, būtina atlikti paprastus veiksmus be ekrano. Ikimokyklinio amžiaus vaikams skirti kodavimo žaidimai, jeigu jie teisingai parenkami, yra sėkmingas interaktyvus būdas išsiaiškinti pradines kodavimo sąvokas. Kodavimo svarba, atliekant minėtas veiklas, yra akcentuojama „Coding Everywhere (Kodavimas visur)“ projekte, kuris patvirtina, jog kodavimą galima pritaikyti kiekvienoje veikloje.

 

Su tokia idėja Kauno lopšelis darželis „Klausutis“ nuo 2022 metų sausio 22-osios iki balandžio 22-osios dienos dalyvavo tarptautiniame eTwinning projekte „Coding Everywhere (Kodavimas visur)“, kurį organizavo ir koordinavo Turkijos Sevgi Anaokulu ikimokyklinio ugdymo mokytoja Fatma Çelik bei Rumunijos Grădinița cu Program Normal PITICOT ikimokyklinio ugdymo mokytoja Elena Petrescu.

 

Darželio grupės „Bitutės“ vaikai (4–5 metų amžiaus) leidosi į šią tarptautinę kodavimo kelionę, kurios metu su paslaptingosiomis rodyklėmis ir nuorodomis susipažino atlikdami įvadinę kodavimo pamoką. Vaikai kodavo pagal duotas instrukcijas; mokėsi perskaityti pateiktus kodus; koduodami formomis ir spalvomis, ieškojo kodo nurodyto kelio. Vaikai sėkmingai užkodavo šio projekto pavadinimo raidę „W“, o viena iš įsimintiniausių šios edukacinės veiklos akimirkų buvo jų susitikimas su bendraamžiais iš užsienio, kuriems ir buvo pristatytos užkoduotosios „W“ raidės. Kodavimas vaikams ne tik suteikia galimybę ką nors sukurti, bet ir skatina mąstyti, eksperimentuoti, o tai padeda tobulinti jų kūrybinio mąstymo įgūdžius.

 

Šiuo projektu buvo siekiama užtikrinti, kad skaitmeniniame amžiuje kiekvienas vaikas turėtų galimybę įgyti svarbių su skaitmeniniu mąstymu susijusių kompetencijų, tokių kaip gebėjimas sparčiau spręsti kilusias problemas, bendradarbiavimo ir analitinių įgūdžių kaupimas, supratimo apie kodavimą svarbą.

 

Šiame skaitmeniniame amžiuje kodavimo žinios yra nauja raštingumo lygio forma. Išmokę koduoti, vaikai greičiau įveiks kilusias problemas, o įgytos kodavimo žinios projektinėje veikloje ir sukaupta šios veiklos patirtis padės teisingai vertinti ir greičiau surasti problemų sprendimo kelius.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.