Tarptautinė konferencija

Eglė Slaninaitė–Bučnė, Laureta Dominauskienė
,
mokytojos 

Jeigu aš turiu vieną mintį, tu turi vieną mintį ir mes jomis apsikeičiame – abu esame praturtinti, kadangi turime jau dvi mintis. (A. Barelli).

 

Balandžio 14 dieną Palangos lopšelis-darželis „Sigutė“ organizavo ir vedė tarptautinę nuotolinę konferenciją „Mokymosi ypatumai ikimokyklinėse ir priešmokyklinėse ugdymo įstaigose. Lietuvos ir užsienio šalių patirtis“. Konferencijos tikslas – pasidalinti gerąja ugdymo(si) patirtimi tarp Lietuvos ir užsienio ikimokyklinių įstaigų ir pasisemti idėjų vieniems iš kitų.

 

Škotijos lietuviškos mokyklos Glazgo padalinio mokytoja, profesionali edukatorė Daiva Ivanauskaitė pasekė sensorinę pasaką patiems mažiausiems ugdytiniams  ir pasidalino savo pranešimu apie sensorikos svarbą vaiko ugdymo(si) procese. Pranešėja akcentavo tėvų įsitraukimo svarbą į ugdymo(si) procesą.

 

Konferencijoje dalyvavusi mokytojo asistentė Eglė Valavičienė iš Velso, dirbanti su specialiųjų poreikių vaikais, išsamiai pristatė savo įstaigą, erdves, kuriose jie dirba ir leidžia laiką su ugdytiniais. Papasakojo apie jų dienotvarkę. Visi stebėjomės, kiek daug, net mokyklinio amžiaus vaikams, skiriama laiko žaidimams ir buvimui lauke.

 

Kolegės iš Vokietijos Berlyno lietuvių mokyklos mokytoja Laura Danilevičiūtė ir praktikantė Saulė Mikalajūnaitė palietė dvikalbių vaikų ugdymo(si) specifiką, aptarė kokius mato skirtumus tarp ugdymo Vokietijoje ir Lietuvoje.

 

 

Pranešimą apie vaikų lyderystės ugdymą pristatė Kauno lopšelio-darželio „Šnekutis“ direktorė Grasilda Celiešienė. Jos pranešimo akcentu tapo mintis, kad visi vaikai gali būti lyderiais, tik juos reikia ugdyti, nukreipti, paskatinti. Lyderiais ne gimstama, o tampama.

 

Palangos lopšelio-darželio „Sigutė“ mokytojos Laureta Dominauskiene ir Alma Valaitienė pristatė pranešimą apie ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų raidžių mokymo svarbą. Raidės, kaip ir bet kurie kiti simboliai – formos ar spalvos, vaiką turi lydėti nuo mažų dienų. Ir pateikė įvairių idėjų, kaip ugdyti vaikus naudojant įvairius žaidimus (tiek paprastus, tiek naudojant informacines technologijas).

 

Mokytojos Eglė Slaninaitė-Bučnė ir Aušra Toliušienė pristatė vykdytą projektą, kurį integravo į visas ugdomąsias veiklas, – „Linijos ir aš“. Jo metu buvo sukurtos priemonės vaikams linijų pažinimui, ugdomosios erdvės grupėje ir lauke.

 

Mokytojos Dainora Girčienė ir Rita Sabaliauskiene kalbėjo apie gamtinės medžiagos panaudojimo galimybes ir konstravimo ypatumus ugdymo(si) procese. Pabrėžė konstravimo svarbą ir neišsemiamas galimybes įvairiose vaikų veiklose.

 

Logopedė ir specialioji pedagogė Dalia Baužienė užbaigė konferenciją pristatydama savo pranešimą apie vaiko smegenų brandą ir kalbos raidos vystymosi ypatumus. Ji teigė, kad kalba yra tobuliausia bendravimo priemonė, kurios dėka vaikas įgyja žinias apie jį supantį pasaulį, jausmus ir mintis. Kaip efektyviai vyks kalbos raidos procesas, priklauso nuo vaiką supančios aplinkos.

 

Džiaugiamės savo kolegomis iš užsienio ir Lietuvos, kurie sutiko dalyvauti konferencijoje ir pasidalino savo gerąja patirtimi. Geriausias būdas išlaikyti draugystę – dalytis mintimis apie savo darbus. Žmones labiausiai suartina veikla (J. Wolfgang von Goethe). Linkime visiems gražaus bendradarbiavimo ateityje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.