Švietimo įstaigų atstovės žinių apie „Erasmus+“ projektus sėmėsi seminare Kopenhagoje

Lapkričio 6–8 d. Kopenhagoje vyko „Erasmus+“ seminaras „Sužinokite apie mažos apimties partnerystes“ (angl. „Learn about small scale partnership“), kuriame susirinko daugiau nei 100 dalyvių iš 23 Europos šalių.

Kontaktinis seminaras – organizacijoms naujokėms

 

Į Kopenhagoje vykusį seminarą buvo kviečiami dalyviai, kurie neturi arba turi labai mažą patirtį „Erasmus+“ projektuose. Organizatoriai dalyviams iš Lietuvos skyrė 4 vietas, kurių atranką vykdė Švietimo mainų paramos fondas. Atrinktos dalyvės atstovavo skirtingų sričių švietimo įstaigoms: Laura Bajoriūnė, Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ socialinė pedagogė, Sandra Klevinskaitė, „bit&Byte“ kūrybinių technologijų akademijos marketingo ir komunikacijos vadovė, Lina Venskutė, Vilniaus „Žiburio“ pradinės mokyklos direktorė, Vilniaus kolegijos dėstytoja, Vilija Posėčnienė, Klaipėdos Jeronimo Kačinsko muzikos mokyklos mokytoja metodininkė.

 

Seminare buvo pristatyta „Erasmus+“ programa ir jos teikiamos galimybės. „Erasmus+“ yra Europos Sąjungos rėmimo programa, suteikianti mokymosi ir tobulėjimo galimybių įvairaus amžiaus, statuso, profesijų asmenims bei galimybę įvairioms organizacijoms, įstaigoms, institucijoms įgyvendinti programos kriterijus atitinkančius projektus.

Mažos apimties Erasmus+ partnerysčių projektai

 

Dvi dienas trukusio seminaro metu dalyviams buvo išsamiai pristatyta, kas yra mažos apimties partnerystės projektai, kas gali juose dalyvauti ir kodėl verta tai daryti. Mažos apimties partnerystės projektai puikiai tinka „Erasmus+“ programos naujokams ir mažiau patirties turintiems dalyviams.

„Kontaktinio seminaro organizatoriai ne tik suteikė teorinių ir praktinių žinių, bet ir išsamiai atsakė į iškilusius klausimus, davė vertingų patarimų dėl konkrečių projektų idėjų. Seminaro metu įgytos žinios ir patirtis motyvuoja programos naujokus imtis veiklos, kurti projektus. O įgyti kontaktai padės įgyvendinti sumanymus ir kilusias idėjas“, – Vilija Posėčnienė, Klaipėdos Jeronimo Kačinsko muzikos mokyklos mokytoja metodininkė.

 

„Erasmus+“ mažos apimties partnerysčių galimų projektų trukmė nuo 6 iki 24 mėnesių, projektą turi parengti mažiausiai du partneriai iš skirtingų šalių, projektai finansuojami 30 tūkst. eurų arba 60 tūkst. eurų suma. Seminare pateikti projekto veiklų pavyzdžiai: tai gali būti partnerių dirbtuvės, susitikimai, mokymai, pažintiniai vizitai, dalijimasis bendrais rezultatais. Pabrėžta pridėtinė vertė dalyvaujantiems asmenims ir organizacijoms: „Erasmus+“ projektai gerina darbo kokybę, padeda išmokti naujų įrankių ir įgyti naujų įgūdžių, kelia darbo motyvaciją ir pasitenkinimą savo darbo kokybe, užtikrina organizacijos augimą.

 

„Džiugina, kad seminaro metu gavome ne tik teorinę medžiagą, tačiau organizatoriai pakvietė ir asmenis, kurie šiuo metu įgyvendina projektus iš „Erasmus+“ programos lėšų. Gyvai išgirdus keturių skirtingų sričių atstovų iš Danijos patirtis, turėjus galimybę jiems užduoti rūpimus klausimus, įgauta dar daugiau motyvacijos generuoti idėjas ir ruoštis projekto paraiškai rengti“, – savo mintimis dalijasi Laura Bajoriūnė, Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ socialinė pedagogė.

Žinios ir kontaktai, kurie pravers ateityje

 

Seminaro metu buvo plečiamos žinios ir apie partnerių paiešką, atranką ir naudą įgyvendinant mažos apimties projektus. Išsamiai pristatyti „Erasmus+“ programos prioritetai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį rengiant naują projektą.

Vienas iš prioritetų – įtrauktis ir įvairovė: prieinamumas mažiau galimybių turintiems žmonėms, teisingumo ir lygybės skatinimas, barjerų šalinimas pasitelkus „Erasmus+“ programą. Kitas jų yra skaitmeninė transformacija: skaitmeninės pedagogikos ir priemonių kūrimas, novatoriškas skaitmeninio švietimo turinys, skaitmeninių įgūdžių tobulinimas. Aplinka ir kova prieš klimato kaitą taip pat priskiriami prie programos „Erasmus+“ prioritetų: tai yra kompetencijų ugdymas tvarumo sektoriuose, pedagogų tvarumo kompetencijų puoselėjimas, individualių įpročių ir gyvenimo būdo keitimas. Pilietinis įsitraukimas: aktyvaus pilietiškumo skatinimas, socialinių kompetencijų tobulinimas, galimybių didinimas dalyvauti demokratinėje veikloje.

 

„Seminaro metu sudaryta galimybė dirbti grupėse pagal dominančius prioritetus leido atrasti bendraminčių ir užmegzti su jais ryšį. Tinkamų partnerių pasirinkimas rengiant projektą yra labai svarbus aspektas norint kokybiškai įgyvendinti visas projekte numatytas idėjas ir veiklas. Išgirdus organizacijų atstovų prisistatymus, jų sumanymus yra kur kas lengviau atrasti galimus bendrus projektų atskaitos taškus. Seminaro metu gauti kontaktai talkins ne tik dabar, bet ir ateities projektams“, – teigia Sandra Klevinskaitė, „bit&Byte“ kūrybinių technologijų akademijos marketingo ir komunikacijos vadovė.

 

Laura Bajoriūnė

Šiaulių l.-d. „Pasaka“ socialinė pedagogė ekspertė

Sandra Klevinskaitė

„bit&Byte“ kūrybinių technologijų akademijos marketingo ir komunikacijos vadovė

Lina Venskutė

Vilniaus „Žiburio“ pradinės mokyklos direktorė, Vilniaus kolegijos dėstytoja

Vilija Posėčnienė

Klaipėdos Jeronimo Kačinsko muzikos mokyklos mokytoja metodininkė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.