Studentų STEAM renginys „Kas pievelėje gyvena?“ Klaipėdos vaikams

R. Ežerskienė, R. Tamašauskienė
,
KVK lektorės

Kai atšyla oras, sužaliuoja pievos ir pabunda tikrieji pievos šeimininkai – vabaliukai, ateina tikrasis pavasaris, o su juo žaismingi renginiai. Todėl Klaipėdos valstybinės kolegijos Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studentai pakvietė Klaipėdos lopšelio-darželio „Žiogelis“, Klaipėdos lopšelio-darželio „Šaltinėlis“ ir Klaipėdos lopšelio-darželio „Dobiliukas“ vaikučius į STEAM renginį „Kas pievelėje gyvena?“

 

Tik išlipusius iš autobuso vaikus pasitiko Žiogas su Boruže ir, norėdami įsitikinti, ar per žiemą vaikai neprarado judrumo, pasiūlė jiems pereiti kliūčių ruožą, ropoti, šokinėti, skaičiuoti. Kai kliūčių ruožas buvo įveiktas, vaikus pasitiko ir į Pedagogikos didaktikų laboratoriją, virtusia netikėtumų pilna „pieva“, atvedė Sraigė ir Kirmėlaitė. Ten vaikai išgirdo teatralizuotą pasakojimą apie skruzdę, boružę, kopūstinį baltuką, bitę, žiogelį ir pačią lėčiausią pievos gyventoją – sraigę. Vaikučiai papasakojo apie save. Tada išsirinko mėgstamo vabaliuko medalį ir susiskirstė į Bitučių, Boružių, Žiogelių, Drugelių grupeles. Taip didieji vabalai tapo geri mažųjų vabaliukų, vaikų, draugai.

 

Prasidėjo kelionė po staigmenų pilną pievą, t. y. kambarėlius – kūrybines dirbtuves. Bitutės iš vieno kambarėlio į kitą skrisdamos dūzgė, boružės – ropojo, žiogeliai – šokinėjo, drugeliams labiausiai pasisekė – jie lengvai skraidė.

 

 

Sraigių kambarėlyje vaikai susipažino su įvairaus dydžio sraigėmis, mokėsi sverti jas svarstyklėmis. Drąsiausieji laikė sraiges rankose. Stebėjo jų sandarą, ieškojo kojų, diskutavo, kaip ir kuo jos juda. Sraiges svėrė. Nusprendė, kad mažiausia sveria dvi nedideles vynuoges, o didžiausia – net devyniolika vynuogių. Stengėsi visi kartu skaičiuoti uogas. Apžiūrėjo terariumą – sraigių namelį. Pasamprotavo, kuo sraiges reikia maitinti, kaip jas prižiūrėti, kad jos užaugtų delno dydžio.

 

Įėję į boružių kambarėlį vaikai pamatė daug įvairių priemonių, skirtų konstravimui. Studentės vaikams papasakojo, kaip ir kur boružės gyvena. Tyrinėjo boružių struktūrą, išvardino kūno dalis. Vėliau vaikai konstravo boružes, skaičiavo kojų poras. Sužinojo, kad taškeliai, parodo boružės rūšį. Kiekvienas puošė savo pasigamintą boružėlę taškeliais.

 

Kas nutiko bitučių kambarėlyje? Vaikučius pasitiko bitutės-robotukai. Vaikai programavo bitutės kelionę, stengėsi sugalvoti bendrą kelionės maršrutą, kartu programavo ir džiaugėsi, kai ji nukeliavo tiksliai ten, kur buvo suplanuota. Išmaniojoje lentoje vaikai smagiai žaidė žaidimą „Kas gyvena pievoje?“. Vaikai turėjo atpažinti ir pažymėti tuos vabzdžius, moliuskus ir kt. gyventojus, kuriuos vaikai gali pamatyti pievoje, pasigrožėti, atpažinti. Užduotis nebuvo sunki, bet kai tu mažas, o išmanioji lenta aukštai, tai reikia lipti ant išmaniųjų kubų. Šį kartą jie atliko paaukštinimo funkciją. Planšetėje vaikai dėliojo pievos dėlionę, kurioje slėpėsi pažįstami gyviai, taip pat kurmis, voras. Tikra gyvūnų planeta…

 

O kirmėlaičių kambarėlyje vaikai kūrė kirminėlius, juos spalvino, vėliau drėkino, ir jie, vaikų nuostabai… šliaužė. Tada iš pakavimui skirtų „granulių“ formavo kirmėlaites, vandens dubenėlyje bandė mokyti plaukti, bet… jos tiesiog ištirpo. Gaila! Buvo tokios gražios! Vaikai nusprendė, jog kirmėlaitės negali gyventi vandenyje.

 

Dainelės „Boružėle septyntaške“ melodija paskelbė, kad atradimų, tyrinėjimų, smagaus bendravimo kelionė baigėsi. Visi susirinko į didžiąją pievą, pasakojo, kas pradžiugino, kas nustebino. Kai didieji vabalai kiekvienam svečiui padovanojo maišelį su staigmena, džiugesiui nebuvo galo.

 

Dalyvavusių renginyje vaikų ir pedagogų laukė dar viena dovana: kiekvienam darželiui parengtas atskiras plakatas su vaikučių veikla bei QR kodais, kad kiekvienas darželio darbuotojas ar tėvelis galėtų pasižiūrėti, kokiose KVK organizuotose STEAM veiklose vaikai dalyvavo. Taip pat sukurtas vaizdo įrašas:

STEAM renginiai vaikams jau tampa Klaipėdos valstybinėje kolegijoje tradicija. Būsimieji ikimokyklinio ugdymo pedagogai mokosi praktiškai jungti skirtingų mokslų žinias į bendrą ugdymo procesą. STEAM metodika skatina studentų kūrybiškumą, inovatyvumą, pasitikėjimą savimi, ypač kai jų veiklą stebi ir nuoširdžiai įvertina kompetentingi vaikus atlydėję pedagogai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.