Pirmoji individualizuoto ugdymo valdymo platforma, kurioje patalpintas atnaujintas programas atitinkantis turinys 5–10 klasėms

Individualizuotas mokymas(si) – baubas?

 

Dažnas mokytojas susiduria su situacija, kai moko moksleivių, tarkime, aštuntokų klasę, tačiau iš vaikų įsitraukimo ir rezultatų supranta, kad klasėje sėdi ir pradinių klasių lygio, ir penktos, šeštos, septintos klasės lygio moksleiviai. Tokioje klasėje yra ir moksleivių, kuriems pamokose nuobodu, nes jie lengvai galėtų įveikti devintos, o gal net ir dešimtos klasės lygio užduotis. Ką tuomet darome? Dažniausiai dėstome tai, ką esame pasiruošę, nors ir žinome skirtingą moksleivių lygį ir įsitraukimą. O norint atliepti skirtingą moksleivių lygį ir įsitraukimą galėtume mokymo turinį diferencijuoti ar net individualizuoti.

 

Vis dėlto individualizuotas mokymas(is) dažnam Lietuvos mokytojui gali skambėti kaip fantastinio filmo siužetas. Kaip įmanoma turint 30 vaikų klasėje kiekvienam iš jų paruošti skirtingas užduotis? Kaip sekti kiekvieno iš jų pažangą ir teikti grįžtamąjį ryšį? Atrodo, kad šioje situacijoje nėra jokios išeities.

Savivaldus mokymasis

 

Mokytojui mokykloje atitenka neįtikėtinai daug rolių – pasiruošti pamokoms, jas pravesti, klasėje palaikyti darbingą aplinką, kurti užduotis, jas taisyti, teikti grįžtamąjį ryšį. O kur dar visos klasės auklėtojo atsakomybės bei darbeliai, paskirti administracijos. Tuo tarpu moksleivių atsakomybių atrodo ženkliai mažiau – ateiti į klasę, mokytis, netrukdyti kitiems. Tai vis dėlto kam tenka didesnė atsakomybė už moksleivio išmokimą – mokytojui ar moksleiviui? Kuo skiriasi motyvuoto moksleivio išmokimas nuo nemotyvuoto? Moksleivio, kuris nenori išmokti, jokie mokytojo „cirkai” nesudomins, o motyvuotas moksleivis gerų rezultatų pasieks ir su minimaliomis mokytojo pastangomis. Tad kaip mokymosi vadeles perduoti moksleiviui, kad jis būtų atsakingas už savo mokymąsi?

 

Scoolsy – profesionaliai parengta skaitmeninio turinio mokymosi medžiaga, skirta individualizuotam mokymuisi. Ši mokymosi platforma ne tik pateikia gausų mokymosi turinį bei galimybę pasirinkti mokymosi formatą ar būdą, bet Scoolsy turinys ir metodika stiprina mokymosi mokytis įgūdžius ir būti pačiam mokiniui atsakingam už savo pasiekimus. Mokiniams, patyrusiems bent menkiausią sėkmę sustiprėja ir noras mokytis toliau. (Skirmantė Petraitienė, Radviliškio Lizdeikos gimnazija – mokykla 20222023 m. m. testavusi platformą)

Su Scoolsy individualizuotas ir savivaldus mokymas(is) taps realybe

 

Scoolsy – internetinė platforma, padedanti organizuoti individualų mokymą(si) ir įsivertinimą. Platformoje yra patalpinta teorinė mokymosi medžiaga, užduotys, bandomieji testai su atsakymais ir atsiskaitomieji testai bei užduotys su vertinimo instrukcijomis mokytojams. Prieš pradedant naudotis Scoolsy, moksleiviai atlieka diagnostinius testus ir sužinoję savo lygį grįžta prie tų temų, kuriose turėjo spragų arba keliauja pirmyn ir mokosi aukštesniu lygiu. Su Scoolsy moksleiviai mokosi, kaip tapti savarankiškiems, jie tampa atsakingi už savo išmokimą ir pažangą. O pažangą ir moksleiviai, ir mokytojai gali matyti platformoje, tad informacija apie kiekvieno moksleivio mokymosi lygį, tempą ir pasiektus rezultatus visiems tampa lengvai prieinama.

 

Mokyklos, įsigijusios Scoolsy, gauna ne tik šį įrankį, tačiau ir bendruomenę. Scoolsy komanda suteikia mokymų sesijas apie individualizavimą ir diferencijavimą, savivaldų mokymąsi, mokymosi motyvaciją bei dalykų integraciją. Mokytojai gauna visokeriopą pagalbą ir konsultacijas tiek iš Scoolsy komandos, tiek iš kitų mokyklų mokytojų, einančių arba jau praėjusių šiuo keliu.

Esu labai dėkinga už dėmesį, kurį Scoolsy komanda suteikia ir mokiniams, ir mokytojams, neriantiems į naujo mokymo(si) vandenis: galime klausti, nesuprasti, nežinoti, prašyti. Scoolsy randa laiko, suteikia pagalbą ir pasiūlo išeitį. Jaučiu naudą diferencijuojant, integruojant užduotis, leidžiant mokiniui rinktis ir atveriant jų akis, kad mokymasis gali būti ir turi tapti pažinimo džiaugsmas. (Rima Balčiuvienė, Krekenavos M. Antanaičio gimnazija)

 

2023–2024 m. m. Scoolsy sistemoje rasite ugdymo turinį pagal atnaujintą ugdymo programą 510 klasėms šiuose dalykuose: lietuvių k., matematikai ir anglų k. Taip pat rasite unikalų integruotą gamtos ir socialinių dalykų kursą 5–8 klasėms.

 

Norinčius užsisakyti licencijas kitiems mokslo metams kviečiame susisiekti su Scoolsy komanda el. paštu skaiste@scoolsy.lt arba tel. 867616074.

 

Visas naujienas kviečiame sekti Scoolsy Facebook paskyroje

 

Trumpas filmukas

 

Scoolsy inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.