Stovykla „Matematika linksmai“ Kėdainių Juozo Paukštelio progimnazijoje

V. Baltrūnienė
,
Kėdainių Juozo Paukštelio prog-jos pradinio ugdymo mokytoja 

Balandžio 11–14 d. 45 antrų–ketvirtų klasių mokiniai, turintys didesnį matematikos mokymosi potencialą, dalyvavo stovykloje „Matematika linksmai“, kuri organizuota iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto „Kokybės krepšelis“ lėšomis. Mokiniai visus metus kryptingai mokėsi, siekė aukštesnių matematikos įvertinimų ir gebėjimų, o per pavasario atostogas dalyvavo įdomiose stovyklos veiklose, kurių metu turėjo galimybę patirti džiaugsmą, sėkmę dalyvaudami įvairiose ugdomosiose, edukacinėse veiklose, gilino savo programavimo žinias ir matematikos gebėjimus.

 

Pirmoji stovyklos diena vyko mokykloje. Mokiniai užkodavo abėcėlės raides ir pasigamino savo vardo korteles. Atlikdami užduotis mokykloje, suskaičiavo, kiek interaktyvių knygų yra skaitymo erdvėje. Mokyklos kieme žingsniais bei rulete išmatavo dirbtinės dangos aikštyno ilgį ir plotį. Apskaičiavo plotą bei perimetrą, gautus rezultatus įvertino. Matavo „Basakojų trikampio“ kraštinių ilgį. Atliktos užduotys suteikė galimybę suprasti, pajusti ilgio vieneto – metro dydį. Smagu buvo matyti tokius smalsius vaikus.

 

Antrąją dieną mokiniai, dirbdami grupėse, dėliojo tangramas, kūrė savo paveikslėlius, dalyvavo viktorinoje, sprendė kryžiažodžius, atliko interaktyvias užduotis. Mokyklos kieme telefonu nuskaitydami QR kodus rado objektus su pasislėpusiomis raidėmis, atliko įvairias užduotis. Dieną baigėme Kėdainių krašto muziejuje, kuriame mokiniai prie interaktyvaus maketo ne tik klausė XVII a. miesto gyventojų pasakojimo, bet ir patys aktyviai veikė. Kiekvienas mokinys gavo individualią užduotį. Surasti atsakymus galėjo tik atidžiai apžiūrėjęs muziejaus salėse esančius eksponatus, kuriuos rasti nebuvo labai paprasta. Tačiau padedami mokytojų ar draugų, užduotis visi įveikė sėkmingai.

 

Trečiąją stovyklos dieną stovyklautojai kompiuterių klasėje išbandė Lego WeDo programą, kuri skirta susipažinti su programavimo pradmenimis. Vaikai konstravo „Lego“ konstruktoriumi. Ši veikla mokinius labai sužavėjo. O kiek buvo džiaugsmo, kai robotas atliko norimus veiksmus. Kita veikla vyko Rinkos aikštėje. Mokiniai žingsniais matavo pėsčiųjų tilto ilgį, apskaičiavo kelionės laiką. Picerijoje domėjosi picų dydžiu, kainomis, picą dalino į lygias dalis, ragavo, pildė užduočių lapus.

 

Paskutinę, ketvirtąją stovyklos dieną, mokiniai plušėjo mokykloje. Šią dieną jie, dirbdami grupėmis, karpė geometrines figūras iš kurių kūrė aplikaciją „Svajonių mokykla“, žaidė žaidimus „Bingo“, „Linija iš keturių“ ir „Smiginis“. Šių žaidimų metu reikėjo ne tik skaičiavimo gebėjimų, bet ir sėkmės. Dienos veiklas vainikavo edukatorės iš Kauno tvirtovės VII forto edukacija „Magiškieji kvadratai“, kurios metu mokiniai susipažino su magiškųjų kvadratų atsiradimo istorija, įvairove, patys išmoko išspręsti bei sudaryti nelyginį magišką kvadratą.

 

 

Apibendrindami stovyklos veiklas, mokiniai kalbėjo, kad yra labai laimingi, jog dalyvavo šioje stovykloje, kurią organizavo mokytojai: V. Baltrūnienė, A. Kavaliauskienė, D. Vilčinskienė ir L. Vilčinskas, mokiniai smagiai ir turiningai praleido laiką. Visos mokytojų organizuotos veiklos buvo labai įdomios ir naudingos, organizuotos interaktyvaus mokymosi principu – vaikai žaisdami, gamindami, modeliuodami, bandydami, t. y. praktiškai „prisiliesdami“ prie dalyko mokėsi, bandė patys atrasti sprendimus, dirbo komandoje ir, svarbiausia, kiekvieną dieną sužinojo kažką naujo! Per praktines veiklas, žaidimus, edukacijas įtvirtino jau turimas ir įgijo naujų žinių. Maloniais įspūdžiais paremtas ugdymasis sustiprino motyvaciją mokytis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.