STEAM su „Boružėlėmis“

Odeta Sakalauskienė, Silva Duobienė
,
Šakių lopšelio-darželio „Berželis“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos

Daugelis pasaulio mokslininkų vienbalsiai sutaria, kad STEAM ugdymas efektyviausias ankstyvoje vaikystėje, nes būtent šiame amžiuje suformuoti įgūdžiai arba kai kurių gebėjimų pradmenys lemia tolimesnes vaiko mokymosi perspektyvas.

 

Šio projekto  tikslas – kūrybiškai, aktyviai veikiant, naudojantis inovatyviomis priemonėmis, siekti nuosekliai ir sistemingai įgyvendinti STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos) idėjas kasdienėje ugdymo(si) praktikoje.

Mes, ikimokyklinio ugdymo mokytojos Odeta ir Silva, šio STEAM projekto veiklas atlikome su „Boružėlių“ grupe bei dalijomės netradicinėmis idėjomis, integruotomis į kasdienę ugdomąją veiklą. Vaikai išbandė daugybę veiklų netradicinėse erdvėse, patyrė netikėtų raidžių, skaičių, eksperimentavimo, skaičiavimo, stebėjimo, konstravimo, veiklų su gamtine medžiaga kūrybos būdų, išbandė inovatyvių skaitmeninių technologijų galimybes.

 

Rudenį surengėme smagią fotosesiją gamtoje, kurią įgyvendinti padėjo fotografė, Evutės mama, Kristina Dovydaitienė. Kūrėme rudens lapų žmogeliukus, laminavome juos. Išsiaiškinome sėklų sampratą, kaip auga augalai, stebėjome jų augimą. Rugsėjo 30 – spalio 11 dienomis gavome unikalią galimybę vykdyti ypatingai įdomią „Magiškų kiaušinių“ projektinę edukaciją.

Atvežti kiaušiniai pirmomis dienomis buvo šildomi specialiame inkubatoriuje. Viščiukai iš kiaušinių pradėjo ristis jau antrąją dieną, o visi išsirito per tris dienas. Vaikai viščiukus stebėjo, prižiūrėjo, džiaugiasi jais kiekvieną rytą.

 

Žiemą apsilankėme Lukšių gimnazijos chemijos kabinete. Džiaugiamės, kad pavyko susidraugauti su mokytoja Virginija, ji su malonumu skyrė mums visą pamoką. Mokytoja supažindino su žmogaus skeletu, paaiškino, kas yra gamtos mokslai. Parodė, kaip galima pagaminti „dramblio dantų pastą“. Atlikome įvairių eksperimentų, išbandyti juos galėjo visi vaikai. Per mikroskopą stebėjome musės koją ir musės galvą.

 

Žiemą taip pat vyko smagi veikla. Vaikai konstravo robotukus su varikliukais. Juos pritaisėme prie tualetinio popieriaus ritinėlio lipnia juosta, uždėjome tris flomasterius ir štai – robotukas  paruoštas.

Pavasarį iš „Lego“ kaladėlių kūrėme vardo bokštelius, statėme „Lego“ tiltus ir stebėjome ar pajungus vandenį tiltas išlaiko spaudimą. Iš  putplasčio statėme dangoraižius, o įjungę plaukų džiovintuvą, stebėjome, kurio dangoraižis tvirčiausias. Susipažinome su slieko gyvenimu: kūno sandara, gyvenimo būdu, užveisėme sliekyną stiklainyje, išmatavome slieko ilgį, išmokome  naudotis ilgio matavimo priemonėmis, tokiu būdu mokėmės matematikos, skaičių.

Visų mokslų metu laikotarpiu išbandėme „Lego education“ priemones, interaktyvų žaidimą „Osmo“, „Makey makey“ elektroninį įrenginį, spalvinimo programėlę „Quiver Vision“.

 

„Šios visos projektinės STEAM veiklos daro teigiamą įtaką vaikų pasiekimams, mokytojos puikiai išmano šio ugdymo subtilybes, domisi naujovėmis ir taiko jas įvairiose veiklose“ – teigia grupės tėvai. „Mes net nespėjome peržiūrėti visų vykdytų veiklų, kurias įdedate uždaroje grupėje. Super. Ačiū Jums.“; „Džiaugiamės, kad tokios netradicinės veiklos vykdomos darželyje.“

 

Po aktyvių veiklų, vaikų įspūdžiais dalinamės tarpusavyje. Vaikai pasakoja savo nuotykius, įvardina, ką naujo sužinojo, patyrė ar išmoko. Viltė (6 metai): „Man patiko ta programėlė, kur nuspalvinus lapas pasidaro gyvas“. Mykolas (6 metai): „Mano dangoraižis didelis, jo niekas nenupūs“.

 

Pastebėjome, kad po šio projekto vaikai gali veikti laisvai ir kūrybingai. Džiaugiamės jų smalsumu, noru tyrinėti, galimybe eksperimentuoti, konstruoti, išbandyti naujų, vaikams dar nežinomų dalykų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.