STEAM projektas „Rudeniniai lapai“

Rasa Šimaitienė
,
Kauno r. Neveronių gimnazijos fizikos mokytoja metodininkė

Projektą „Rudeniniai lapai“, orientuotą į STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos taikymas) ugdymo tobulinimą, imantis praktinių veiklų, organizavau aš, Kauno r. Neveronių gimnazijos fizikos mokytoja metodininkė Rasa Šimaitienė. Mano pagalbininkės – chemijos, biologijos ir technologijų mokytojos su aštuoniais, I gimnazijos klasių mokiniais visą mėnesį dalyvavo ir kontaktinėse, ir nuotolinėse veiklose: stebėjo, atliko tyrimus, praktinius ir kūrybinius darbus, rinko medžiagą ir parengė pranešimus.

 

Mokiniai tyrė fizikines lapų savybes ir jų priklausymą nuo oro sąlygų: temperatūros, vėjo, drėgmės, garso, šviesos. Stebėjo, kaip per mėnesį keitėsi tos pačios vietovės aplinka, padarė išvadas ir paruošė pranešimą „Lapų kritimo reiškinys“; nagrinėjo ir chemines lapų savybes, praktiškai įrodė, kas lemia spalvos keitimąsi, ir parengė pranešimą „Lapų spalvų kitimas“. Klevo lapų juodulių metodu nustatyta oro kokybė ir parengtas pranešimas „Oro kokybės nustatymas“.

 

Vaikai ne tik atliko tyrimus, bet ir kūrė. Iš pateiktų medžiagų statė lapų bokštus pagal nurodytus kriterijus: aukštį, plotį, tvirtumą, pilnumą. Sukurtais bokštais puošė savo klases, paruošė pranešimą „Fizikinės rudeninių lapų savybės ir naudojimas“. Per technologijų pamokas sukurti įspūdingi ornamentai iš lapų, pridedant ir kitokių rudens gėrybių, bei parengtas pranešimas „Ornamentai iš rudeninių lapų“.

 

Gruodžio pradžioje jaunieji tyrėjai pristatė pranešimus Kauno r. Neveronių gimnazijos nuotolinėje konferencijoje, dalijosi savo patirtimi, džiaugėsi nuveiktais darbais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.