„STEAM menų dirbtuvėlės“

Rūta Krivickienė, Jurgita Balčiūnaitė-Čėsnienė
,
Šiaulių lopšelis-darželis „Žiogelis“

Šiaulių lopšelis-darželis „Žiogelis“ priklauso Lietuvos respublikos sveikatą stiprinančių mokyklų tinklui, tad siekiame, kad vaikai kuo daugiau laiko praleistų lauke. Ieškojome netradicinių metodų, kaip meną sulieti su STEAM, ir taip kilo idėja suorganizuoti bendruomenės dieną, kurioje būtų aktyvūs vaikai ir tėvai. Sukūrėme „STEAM menų dirbtuvėles“, kurių aplinką puošė medžių instaliacijos: žaislai, skėčiai, aitvarai, batai. Taip buvo sukurta žaisminga ir įtrauki veikloms darželio aplinka. Renginio metu veikė 11 STEAM salų, kuriose vaikai buvo skatinami veikti kūrybiškai ir išradingai. Tad kviečiame susipažinti su naujai atrastomis salomis.

 

  1. „DIDIEJI MENININKAI“

Kvietėme vaikus pabūti mažaisiais Čiurlioniais. Matydami menininko darbus, vaikai bando juos atkartoti. Reprodukuoti idėjas.

 

  1. „JAUNIEJI ARCHITEKTAI“

Vaikai užsiėmė inžinerija ir iš įvairių batų dėžių konstravo, projektavo, statė įvairius statinius. Tai buvo priemonė, padedanti eksperimentuoti, patirti, mokytis, kurti bei kaupti patirtis. Visi aktyviai dalyvavo veiklose, bendravo bei bendradarbiavo vieni su kitais, tarėsi, mąstė, kaip tikri išradėjai.

 

  1. „VABALŲ PIEVELĖ“. Lauke vaikai ieškojo skraidančių ir ropojančių vabalų, juos skaičiavo, lygino ir suteikė jiems gyvybingumo įvairiomis spalvomis.

 

  1. „PAVASARIO KARŪNOS“

Iš įvairios gamtinės medžiagos vaikai kūrė KARŪNAS. Jas klijavo, konstravo, dekoravo. Buvo naudojamos įvairios gamtinės medžiagos. Kūrybiniai darbai – karūnos – spindėjo ant mamų ir vaikų galvų. Tai leido pasijusti tikrais karaliais ar karalienėmis.

 

  1. „SPALVŲ LABORATORIJA“

Piešti lauke smagiau nei grupėje… Tad molbertą pagaminome du medžius apvyniojus maistine plėvele. Vaikai įsitraukė į šią veiklą: piešė padėdami vieni kitiems, bendraudami tarpusavyje, dalindamiesi piešimo priemonėmis. Bendras darbas lavino vaikų socialinius įgūdžius. Šis tapymo būdas atskleidė ugdytinių kūrybiškumą, meninius gebėjimus. Piešiniai puošė darželio teritoriją.

 

  1. „NUSPALVINK MANE“

Vaikai išbandė, kaip smagu piešti netradicinėmis priemonėmis ant netradicinio molberto. Dar smagiau purškiant su vandeniu gėrėtis, kaip gražiai liejasi spalvos drobėje. Vaikai su tėvais gaudė gražias akimirkas ir uždarė jas į prisiminimų stalčiukus. Aplankius kūrybingai nuotaikai pamatėme nupieštą šiltą ir spalvingą pražydusį pavasarį.

Vaikams tai buvo puikus būdas linksmintis ir naudingai praleisti laiką, eksperimentuoti su spalvomis ir kurti neįprastus vaizdus. Tokia veikla buvo įtrauki tiek suaugusiems, tiek vaikams.

 

  1. „EMOCIJŲ SALELĖ“

Vaikai nupiešė savo delną, ištraukę kortelę su nuotaiką bei ją įvardinę, atvaizdavo delniuke.

 

  1. „3D TEPTUKAS“

Neįprastai panaudojome kiaušinių dėklus – neskubėkime jų išmesti, nes tai yra puiki medžiaga perdirbimui ir pakartotiniam naudojimui, ant jų kūrėme 3D paveikslus.

 

  1. „GAMTOS POKŠTAI“

Iš pagaminto modelino vaikai sugyvino medžius suteikdami jiems emocionalumo, ir priminė medžiams, kad čia gyvena šventės kūrėjai.

 

  1. „MAŽŲJŲ KŪRĖJŲ SALA“

Šioje saloje kūrė ankstyvojo amžiaus vaikai. Kamšteliai senas, bet nepamirštas multiekologinis ugdymosi metodas visada traukia mažuosius, patirtis pasiteisino.

 

  1. „TEATRO SALELĖ“

Teatro saloje vaikai realizavo save vaidindami įvairius personažus. Sukūrėme aplinką skatinančią vaiko kūrybiškumą, saviraišką, pasitikėjimą savimi.

 

„STEAM menų dirbtuvėlėse“ vaikas būtų maksimaliai aktyvus, o pedagogas tik iniciatorius. Esam sužavėtos ir toliau kursim, ieškosim. Iki naujų susitikimų!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.