„STEAM kelionė į kosmosą”

Modesta Miliauskienė
,
vyr. spec. pedagogė-logopedė
Roberta Freimonienė
,
ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Mažeikių lopšelio-darželio „Eglutė“ netradicinių veiklų kontekstai pasirenkami vadovaujantis tyrinėjimais grindžiamomis ugdymosi teorijomis. Mažieji tyrinėtojai įsitraukia į diskusijas, aktyviai veikdami vaikai suvokia realius pasaulio ryšius, mokosi, kaip kas veikia, ieškodami teisingo atsakymo bandymų keliu. STEAM idėjų taikymas leidžia vaikams pamatyti pasaulį kaip nesibaigiančių galimybių šaltinį, pagrįstą interaktyviais  tyrinėjimais.

Vaikus labiausiai žavi ir įkvepia stebuklas. O kosmosas mums visiems atrodo paslaptingiausia vieta. Ar tikrai egzistuoja ateiviai? O kokia planeta pati šalčiausia? Kas yra meteoritas? Tiek daug klausimų ir dar daugiau paslapčių.

 

Provokacijų, įkvepiančio iššūkio vedini vaikai buvo pakviesti atrasti kosmoso stebuklus. Sugalvotos veiklos išsiplėtojo įvairiose aplinkose, atliekant skirtingus eksperimentus STEAM, kūrybinėse erdvėse, koridoriuose. Jaudinanti ir užburianti kelionė jiems leido pamatyti meteoritų lietų, pasigaminti kosmoso lempą bei atrasti mėnulio smėlio savybes. Saulės sistema neišsekančių veiklų tvirtovė: galima skristi, pūsti, bėgti, lipti, šokti įvairiose planetose. Kai atrandi mėgstamiausią planetą, pasimatuoji šalmą, įveiki paleidimo pulto labirintus, tu jau pasiruošęs skrydžiui į beribį kosmosą. O raketa seniai paruošta vaikų fantazijų kelionei.

 

Eksperimentai su miltais, actu, soda, putomis, dažais suteikė galimybę vaikams įgyti žinių apie gamtos reiškinius, kosmoso platybes, skatinant kūrybiškumo laisvę bei įtraukiant įvairių gebėjimų vaikus. Planingos veiklos turinys, naujų sąvokų vartosena, vaikų idėjos, refleksija atspindėjo ugdomų kompetencijų rezultatą. Moksliniais tyrimais, žiniomis, inovatyviomis praktikomis apjungta „STEAM kelionė į kosmosą” sėkmingai įvykdyta.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.