STEAM JUNIOR programa „Vandens kelias. Ištakos, tyrimai ir pritaikymas“

Daiva Lukšienė
,
mokytoja

Šiaulių „Romuvos“ progimnazija yra STEAM mokyklų tinklo narė, todėl ir toliau plėtoja STEAM veiklą dalyvaudama Šiaulių savivaldybės rengtame Steam Junior programų konkurse su savo projektu „Vandens kelias. Ištakos, tyrimai, pritaikymas”.

 

Progimnazijos pedagogių Daivos Lukšienės ir Jolantos Zemleckienės organizuotame projekte dalyvavo „Saulės“ pradinės mokyklos ketvirtokai. Mokiniai lankė penkis užsiėmimus: „Ištakos. Pažintis su senoviniais šuliniais“, „Vandens agregatinės būsenos. Vandens apytakos ratas“, „Vandens tyrimai“, „Svertas ir velenas. Šulinio maketo gaminimas“ ir „Šulinio 3D modeliavimas ir spausdinimas šiuolaikinėmis technologijomis“. Jų metu ketvirtokai susipažino su vandens ištakomis, reikšme lietuvių buityje ir tautosakoje. Atlikdami bandymus su karštu, šaltu vandeniu ir ledo kubeliais, atkūrę vandens apytakos rato modelį, mokiniai stebėjo garų susidarymą, lietų.

Daivos Lukšienės nuotrauka

Atlikdami eksperimentus su pilna stikline vandens ir kartono lapeliu bei pradurdami iešmeliais maišelį su vandeniu, ketvirtokai patikrino, kaip veikia tamprio ir atmosferos slėgio jėgos, kokiomis savybėmis pasižymi skirtingo tankio skystis. Filtruodami vandenį per smėlį, žvyrą, durpes ir daržo žemę, mokiniai stebėjo jų įtaką vandens spalvai, drumstumui, per mikroskopą lygino filtruoto, vandentiekio ir tvenkinio vandens lašelius. Susipažinę su svertinio ir veleninio šulinio technologija, mokiniai išbandė mechanizmų veikimą, išsiaiškino sverto pusiausvyros dėsnį. Patys gamino pasirinkto tipo šulinio maketus iš modilino, plastilino, popieriaus, buityje naudojamų medžiagų: faneros juostelių, vamzdžių šiltinimo medžiagos bei antrinių žaliavų. Projektas baigėsi kūrybinėmis dirbtuvėmis virtualioje aplinkoje – Tinkercad programa konstruojant 3D vaizdo šulinius.

 

Projekto metu mokiniai įgijo naujų žinių, susipažino su chemijos, fizikos mokslais, įtvirtino dalykines matematikos, technologijų, informacinių technologijų žinias, įgijo praktinės patirties, tobulino kūrybiškumo, asmenines, socialines ir komunikavimo kompetencijas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.