Stažuotė įmonėje – iššūkis, atvėręs mokytojams naujas galimybes

Milena Puchova
,
Vilniaus technologijų mokymo centro Plėtros skyriaus vedėja

Vilniaus technologijų mokymo centro (VTMC) IT srities profesijos mokytojams: Justinai Balsei, Tomui Tribušauskui ir Ritai Daukšienei, mokslo metų pirmoji pusė įsimins ilgam – savaitę jie praleido užsienio įmonėse tobulindami profesinę kvalifikaciją, o šiuo metu mokytojai kuria planus, kaip pagerinti vedamas pamokas bei svajoja apie galimybę vėl stažuotis užsienio įmonėse.

Dirbdami kartu su kitais įmonių darbuotojais, „Erasmus+“ tarptautinių stažuočių metu, profesijos mokytojai ne tik stebėjo įmonių darbo tvarką, procesų valdymą, bet ir atliko reikalingas užduotis.

 

Rita Daukšienė, drauge su Justina Balse, Slovėnijoje, Liublianoje, savaitei įsikūrė toje pačioje įmonėje „Imodus“, užsiimančioje grafiniu dizainu, internetinių svetainių ir elektroninių parduotuvių, prekių ženklų kūrimu. Vis tik mokytojos čia atvyko turėdamos skirtingus tikslus, mat ir mokykloje moko skirtingų disciplinų.

Įmonėje kolegės nėrė į puslapių kūrimo ir dizaino bei projektų valdymo pasaulį. Tuo tarpu Bulgarijos sostinėje, Sofijoje stažavęsis profesijos mokytojas Tomas Tribušauskas tobulino duomenų bazių kūrimo ir valdymo žinias įmonėje „Melon“. Šių dalykų kitus mokantis specialistas teigia, jog stažuotė padėjo susidėlioti mokiniams pateikiamos informacijos eiliškumą pamokose.

 

Stažuotė įmonėje – ne vienintelis iššūkis tekęs VTMC mokytojams – Lietuvoje įvedus karantiną, patirtis taip pat teko pristatyti naujai. Ir nors visi mokytojai pripažįsta, jog vaizdo įrašai – daug planavimo ir repeticijų pareikalavęs procesas, o technologinius atradimus bei įdėtas pastangas kartais nubraukdavo už lango sulojęs šuo ar prabėgęs vaikas.

 

Apie stažuotės įspūdžius ir netikėtus iššūkius Lietuvoje kalbiname visus tris tarptautinėse stažuotėse dalyvavusius profesijos mokytojus.

 

Kodėl nusprendėte dalyvauti „Erasmus+“ stažuotėje?

Justina. Tai puiki galimybė įsivertinti ir patobulinti savo žinias bei gebėjimus dirbant IT įmonėje, kuri užsiima internetinių puslapių kūrimu.

Rita. Tikėjausi pakelti savo dalykinę kvalifikaciją, patobulinti anglų kalbos žinias, susipažinti su užsienio šalių darbo organizavimo ypatumais ir patirtimi.

Tomas. Norėjau pasinaudoti reta galimybe dirbti įmonėje ir daryti ten tai, ko mokau kitus.

 

Ko tikėjotės važiuodami į stažuotę?

Justina. Išbandyti save, savo gebėjimus. Kaip mokytoja, išmanau tinklapių kūrimo technologijas, ir savo žiniomis dalinuosi su mokiniais. Bet žinant, kad šita sritis labai plati, sunku įvertinti turimas kompetencijas. Džiaugiuosi, kad tikrai nebuvau „balta varna“ tarp tų programuotojų. Įsivertinau žinias ir gebėjimus teigiamai: turiu tikrai tvirtą pagrindą šioje srityje ir matau kur dar galima kopti.

Tomas. Tikėjausi įgauti realios praktikos įmonėje, realioje aplinkoje pasižiūrėti, kaip veikia visa įmonė, projektų valdymas bei programavimas realioje situacijoje.

Rita. Tikėjausi susipažinti su tinklapių kūrimo technologijų inovacijomis, gerosiomis praktikomis ir bendrai darbu įmonėje, „pasimatuoti“ jau turimas kompetencijas.

 

Kaip atrodė įprasta Jūsų darbo diena?

Justina. Susitikimas su mentoriumi. Darbų paskyrimas. Konsultacijos. Kitų programuotojų darbo stebėjimas.

Tomas. Pradžia: 10 val. – atvykus į praktikos įmonę. 10.15 val. – klausimų-atsakymų sesija su komandos vadovu apie vykdomą užduotį bei apskritai darbą įmonėje. 11–19 val. – darbas su vykdomu projektu.

Rita. Kiekvieną rytą nuo 9 iki 17 val., o kartais ir ilgiau, buvome įmonėje, stebėjome darbą, mokėmės, bendravome. Vakarais išeidavome pasižvalgyti po miestą.

 

Kas paliko didžiausią įspūdį?

Justina. Puikiai paskirstyti darbai, visos programuotojų komandos valdymas, puikus projektų vadovas. Nors įmonėje, tuo metu kai stažavausi, artėjo projektų baigimo terminai, visiškai nesijautė chaoso, kad kažkas kažko nespėja, visi ramiai dirbo ir būtinai skyrė laiko poilsiui.

Tomas. Komandos laisva valia pasirenkamos pertraukos.

Rita. Įmonės darbuotojų draugiškumas, geranoriškumas, aukšta kvalifikacija.

 

Tarptautinės stažuotės turi nemažai privalumų, kokie trys, Jūsų manymu, svarbiausi?

Justina. Dalinimasis patirtimi. Kalbos įgūdžių gerinimas.

Tomas. Kitų įstaigų darbo apžvalga ir palyginimas, kontaktų ir partnerių įgijimas, kitur naudojamų technologijų apžvalga.

Rita. Galimybė pakeisti aplinką ir pamatyti save iš šalies, grįžti su naujomis mintimis ir idėjomis.

 

Dažnai girdime istorijų, kuriose keliaujantieji pasakoja apie netikėtus atradimus. Ką Jūs atradote šioje stažuotėje?

Justina. Įsivertinau savo žinias ir gebėjimus teigiamai. Vidinis atradimas: susidomėjau IT projektų valdymu.

Rita. Maža komanda, kai dirba susitelkusi, gali nuversti kalnus.

 

Atsakykite nedrįstantiems, kodėl verta dalyvauti „Erasmus+“ stažuotėse?

Justina. Dėl naujų patirčių.

Tomas. Galimybės įgyti patirties kitose mokyklose ar įmonėse.

Rita. Stažuotė – galimybė pakeisti aplinką, pakeitusi aplinką pradedu kitaip mąstyti, ateina naujų idėjų ir įžvalgų.

 

Mokymo centre gyvuoja tradicija tarptautinių stažuočių patirtis pristatyti kolegoms gyvai, tačiau tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje susiklosčiusi neįprasta situacija suteikia galimybę atrasti naujų formų. Mokymo centrui, laikinai tapus virtualiu mokymo centru, patirčių pristatymas įgavo naują formą, tad patirtis pristatėte naujai – vaizdo įrašais. Su kokiais iššūkiais susidūrėte ir kokius privalumus ar trūkumus pastebėjote?

Justina. Iš IT pusės, tai nebuvo sunku, reikiamus įrašams įrankius greitai perpratau. Pristatymo parengimui ir vaizdo įrašymui skyriau dvi dienas. Kitą kartą mieliau pristatyčiau gyvai.

Tomas. Iššūkis nebūti sutrukdytam iš išorės (teko perfilmuoti). Formatas patinka, bet nėra perspektyvus, nes negalima matyti mimikos ir kitų žmogaus gestų; dalijantis „Microsoft“ įrankiais tas pats, kaip ir įkelti įrašą į „Youtube“, o daugelis mokytojų prisibijo viešinti savo informaciją.

Rita. Man labai patiko toks pristatymo būdas, didžiausias privalumas tas, kad tiesiog pristatai kaip atrodo geriausiai ir niekas negali išmušti iš vėžių klausimais ar komentarais kaip pristatymo metu.

 

Ačiū už pokalbį.

 

Nuotolinis mokytojų patirčių pristatymas, vykęs kovo 25 d. yra Europos profesinių įgūdžių savaitės dalis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.