Sporto projektas „Mano sporto piramidė“

Gabrielė Mikalauskaitė
,
projekto koordinatorė

Sausio 18 – gruodžio 17 dienomis Vitlio licėjuje vyko Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamas sporto projektas. Jis padėjo stiprinti Valstybinėje sporto strategijoje įvardintą vieną iš silpnųjų pusių: sporto ir rekreacinių įrenginių stygių, patrauklių, šiuolaikiškų fizinio aktyvumo įrenginių stoką rekreacinėse zonose, darbo vietose ir švietimo įstaigose. Taip pat, atsižvelgdami į Lietuvos pažangos strategiją „Lietuva 2030“, kur akcentuojama veiklios visuomenės svarba, kurios viena iš prielaidų yra įvardijamas sveikos gyvensenos ugdymas, nutarėme sistemingai didinti visuomenės supratimą, kad fizinis aktyvumas, sportavimas yra darnios asmenybės prielaida ir visuotinė vertybė. Teisingas įtraukimas į sporto veiklą gali padėti spręsti itin svarbius visuomenės sanglaudos, gyvenimo kokybės gerinimo, gyventojų sveikatos, didesnio darbingumo ir laisvalaikio užimtumo ir kitus svarbius uždavinius.

Projekto metu vaikai patys pasirengė savo sporto planus, įsivertino kiek ir kaip sėkmingai sportuoja, ką dar galėtų pridėti prie to, ką jau daro. Tai paskatino vaikų organizacinius gebėjimus, savireguliacijos ir savikontrolės gebėjimus, fizinį ugdymąsi, suteikė daugiau motyvacijos imtis veiksmų patiems.

 

Vaikai taip pat gavo galimybę tartis dėl sporto įrenginių, jie reiškė nuomonę, diskutavo, ieškojo geriausių, jų manymu, sprendimų. Vaikai ugdėsi bendradarbiavimo ir bendravimo kompetencijas, didėjo jų savivertė.

 

Kiekvienas projekte dalyvavęs mokinys išmoko stebėti ir fiksuoti savo mitybą ir fizinį aktyvumą. Matydami testo rezultatus, išmoko kelti tikslus ir juos siekti. Taip pat kiekvienas vaikas išsiugdė įprotį ryte mankštintis. Mankšta tapo kasdienis ryto sveikatinimo ritualas. Mankštos nauda yra daug didesnė nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Fiziniai pratimai pagerina širdies veiklą, virškinimą, nuotaiką, sustiprina kaulus, koreguoja laikyseną ir kt.

Aktyvios pertraukos metu vaikai įgijo sveikos gyvensenos kompetencijų, kurios reikalingos sveikos gyvensenos įpročiams formuoti. Vaikai išsiugdė poreikį nuolat domėtis fiziniu aktyvumu, sveika mityba, siekiant sveikos ir saugios gyvenimo kokybės. Ši veikla taip pat padidino mokinių dienos fizinį aktyvumą ir šios pertraukos metu vaikai atgavo darbingumą kitoms veikloms atlikti (pamokoms, namų darbams, žaidimui). Vaikai suprato, kad pertrauka yra susijusi su fiziniu aktyvumu bei poilsiu nuo įvairių minčių. Aktyvūs žaidimai, kliūčių ruožo įveikimas ir kita sportinė veikla padeda lavinti raumenų jėgą, ištvermę ir bendrą lankstumą.

 

Vaikai aktyviai leido laiką po pamokų, tai reiškia, kad sutrumpėjo laikas, praleistas prie televizoriaus ar kompiuterinių žaidimų. Sportavimas suteikė galimybę išmokti veikti ir dirbti komandoje, sustiprino esminius bendravimo gebėjimus, dalykinę orientaciją, gebėjimą susikaupti, mažino agresyvumą. Fiziniai pratimai sustiprino raumenų tonusą ir padidino ištvermę. Išmokę žaisti judriuosius žaidimus, mokiniai geba paaiškinti jų taisykles bei poveikį sveikatai, vaikai geba bendradarbiauti, tapo atsakingi, kūrybingi, bei patobulino komandinio darbo įgūdžius.

 

Į aktyvias fizinio aktyvumo veiklas įsitraukė ir vaikų šeimos. Tėvų įsitraukimas skatina mokinių motyvaciją, bei teigiamą požiūrį į sportinę veiklą. Licėjuje susibūrė aktyvi sportuojanti bendruomenė, puoselėjanti sveikos ir aktyvios gyvensenos principus.

 

Vaikus taip pat labiau motyvuojame ir įrengę lauko treniruoklius, surengę įvairiausių sportinių renginių – estafečių, kvadrato, riedučių varžybas. Dėkojame projekto partneriams – Vilniaus miesto savivaldybei.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.