Jaunųjų kūrėjų eurų monetų motyvai siunčia žinutę apie globalias problemas

Gruodžio 21-ąją Lietuvos banko Pinigų muziejuje, Vilniuje, buvo apdovanoti respublikinio 5–8 klasių mokinių ekonomikos ir informacinių technologijų, kolekcinių ir proginių eurų monetų dizaino, konkurso „Eurų monetos mokinių akimis“ laimėtojai iš Tauragės, Kauno, Panevėžio ir Alytaus. Konkursą organizavo Kauno švietimo inovacijų centras ir Kauno Simono Daukanto progimnazija.

Konkurso idėjos autoriai – ekonomikos ir verslumo mokytoja Žana Jermakovaitė bei informacinių technologijų vyr. mokytojas Fernando Antunez Cid, džiaugiasi, jog pirmą kartą Lietuvoje surengtas eurų monetų dizaino konkursas, ne tik įtraukė į pažintį su eurų monetomis, bet ir sudomino mokinius iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių, nes ne visose Lietuvos mokyklose 5–8 klasėse yra mokoma ekonomikos.

 

Ekonomikos ir verslumo mokytoja Žana Jermakovaitė, dalindamasi konkurso idėjos gimimo istorija, atkreipia dėmesį, jog monetos mūsų kasdieniame gyvenime vaidina itin svarbų vaidmenį – mokiniai nuolatos atsineša monetų į mokyklą dienos pietums, kasmet kiekviena euro zonos šalis išleidžia vis naujų proginių dviejų eurų monetų, kurios anksčiau ar vėliau atsiranda Lietuvos apyvartoje, tačiau mokiniai vartydami rankose dviejų eurų nominalo monetas, neskiria proginių monetų nuo apyvartinių, neatpažįsta šalių, išleidusių monetas.

 

Tad konkursas suteikė puikią galimybę 5–8 klasių mokiniams susipažinti ne tik su euro zonos šalimis ir įvairių šalių eurų monetų dizainu, bet ir geriau pažinti lietuviškas kolekcines ir progines monetas, atspindinčias mūsų šalies kultūrą, istoriją, tradicijas. Taip pat mokiniams buvo pristatyti darnaus vystymosi tikslai, kurie orientuojasi į pasaulinio masto problemas ir jų sprendimo būdus. Informacinių technologijų vyr. mokytojas Fernando Antunez Cid pastebi, kad mokiniai, susipažinę su darnaus vystymosi tikslais, ne tik išreiškė savo požiūrį ir mintis į globalias problemas, pasirinkdami vieną jų kaip motyvą savo monetos dizainui, bet ir perdavė aplinkiniams žinutę apie žmoniją supančias problemas, kurioms yra svarbus laikas ir žmonių sąmoningi veiksmai.

 

Konkursas leido mokiniams integruoti įvairių dalykų žinias, jų kūrybiškumą bei informacines technologijas ir „nukalti“ prasmingas monetas, o konkurso draugai – Lietuvos bankas ir Kaunas 2022, įvertino mokinių pastangas ir apdovanojo juos simbolinėmis suvenyrų dovanomis. Tuo tarpu mokytojai, Žana Jermakovaitė ir Fernando Antunez Cid, įgyvendinę savo konkurso idėją, tikisi, jog konkursas taps tradicija ir kitais metais konkurse dalyvaus dar daugiau Lietuvos moksleivių, kurių monetos plačiai skleis darnaus vystymosi tikslus. Kviečiame pasidžiaugti atrinktais mokinių konkursiniais darbais!

 

Organizatorių inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.