Šiaulių S. Sondeckio menų gimnazijoje gamtamokslinis ugdymas grįstas tyrinėjimu

Giedrė Kielaitė
,
gamtos ir žmogaus, fizikos mokytoja

Tyrinėjimais grįstas mokymasis – tai aktyvus mokymo metodas, kai pateikiamos praktinės problemos ir mokinys bando pats spręsti užduodamas klausimus, tirdamas situacijas, ieškodamas papildomos medžiagos. Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos gamtos mokslų pamokos dažnai vyksta per tyrinėjimą.

 

Mokiniai, pamokos metu susipažinę su grybų susidarymu, sužinoję, kokios yra grybų grupės, patys bando per tyrinėjimą atsakyti į klausimą ‒ kodėl grybai nėra augalai? Tyrimo metu, įberdami į keturis indelius mielių, ant jų užpylę cukraus, sodos, acto ir vandens, indelius uždengę balionu, stebėjo, kuris balionas išsipūs labiausiai. Formuluodami išvadas, lygino grybų ir mielių dauginimąsi.

 

Mokydamiesi apie tirpalus ir jų mišinius, mokiniai atliko bandymą „tirpalų tyrimas”. Pagaminę skystąjį indikatorių iš raudonojo kopūsto ir sumaišę su vandeniu lašino ant skirtingų medžiagų, stebėdami tirpalų spalvą. Taip per tyrinėjimą mokiniai sužino, kas yra rūgštinis, šarminis ir neutralus tirpalas.

 

Gamtamoksliniame ugdyme integruojamos ir informacinės technologijos. Septintos klasės mokiniai, atlikdami grupėmis fizikos laboratorinius darbus, skaičiavimus, išvadas „perkelia” į šiuolaikines technologijas – planšetinius kompiuterius.

 

Tokie mokymo metodai skatina mokinių smalsumą, įsitraukimą sprendžiant problemines užduotis ir gilesnį mokymąsi; leidžia mokiniams pasijusti tyrėjais, netgi mokslininkais, o mokytojo vaidmuo yra tik kaip stebėtojo, konsultanto.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.