Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos pirmokai dalyvavo ES programavimo savaitėje „#CodeWeek’2022“

Laura Palivonienė
,
mokytoja

Europos Sąjungos programavimo savaitė yra visuomeninė iniciatyva, kurios tikslas yra visus sudominti programavimu ir skaitmeniniu raštingumu. Tai ES iniciatyva, vykstanti visose Europos Sąjungos šalyse, ja siekiama paskatinti jaunus žmones susipažinti su programavimo galimybėmis, perspektyvomis ir kompiuterijos vystymosi ateitimi. Šios iniciatyvos tikslas yra populiarinti programavimą, parodyti, kaip žmonės gali įgyvendinti idėjas programuodami, susipažinti su programavimo įgūdžiais ir suburti motyvuotus žmones mokytis.

 

Prie šios šaunios iniciatyvos prisidėjo ir Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos 1a klasės mokiniai su manimi, mokytoja Laura Palivonienė. Spalio 17–18 d. dalyvavome ES programavimo savaitės numatytoje veikloje „Atkeliavo ruduo“. Pirmokėliai, pradėdami nuo mažų žingsnelių, mokėsi programavimo pagrindų. Iš pradžių buvo pateiktos lentelės piešinėliui kurti, kur skaičiuodami ir spalvindami vaikai sukūrė paveikslėlius. Kurdami susipažino su nauja sąvoka „algoritmas“. Džiaugėsi vieni kitų darbeliais. Vėliau integruotoje matematikos, lietuvių kalbos bei dailės ir technologijų pamokoje, įdiegę „Pixel Art“ programėlę, kūrė piešinius. Atlikdami šią užduotį vaikai lavino atidumą, loginį mąstymą, o svarbiausia – sužinojo, kas yra „Pikselis“. Mokiniai piešė, sekdami skaičius, pasirinkdami spalvas ir atitinkamus kvadratėlius. Bendraudami, spalvindami ir bendradarbiaudami jie sukūrė nuostabius rudens žvėrelių, rudeninės, mus supančios aplinkos darbus. Šifravo mokytojos užkoduotą užduotį su interaktyviais „iMO Learn“ išmaniaisiais kubais.

 

 

Na, o baigiantis veikloms, pirmokėliai programavo su „Schratch Junior“ programa. Šioje veikloje vaikai mokėsi nuoseklaus mąstymo, algoritmų supratimo. Kūrė katinėlio kelią, pasakojo, kur katinėlis keliavo, nusakė jį supančios aplinkos ypatumus. Dalyvaudami „#CodeWeek’2022“ mokiniai įgijo naujos patirties, kurią tęs ir gilins kitose kasdienėse veiklose.

 

Programavimo savaitė mokykloje buvo pasirinkta neatsitiktinai. Mokyklos pedagogai dalyvauja programos „Erasmus+“ projekte „Inovatyvių mokymo metodų tobulinimas STEAM ir skaitymo raštingumo kompetencijų ugdymui“, projekto mokymų „CODING@SCHOOL. Computational thinking development“ užsiėmimuose buvo pabrėžiama kodavimo svarba įvairaus amžiaus mokiniams. Taip pat mokytojos buvo supažindintos su pedagoginiais kodavimo įrankiais ir kylančiais mokomųjų programėlių kūrimo iššūkiais. Mobilumo metu lektoriai pasiūlė dalyvauti kasmetėse „CodeWeek“ veiklose, todėl per šią kodavimo savaitę drąsiai pasirinkau ir kūriau veiklas, per kurias mokiniai atliko kūrybines užduotis, skatinančias skaitmeninį mąstymą, problemų sprendimą ir kūrybišką komandinį darbą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.